דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. כלי נגינה
  3. גיטרה
  4. קול שני באקורדים

קול שני באקורדים

מתוזמן נעוץ נעול הועבר גיטרה
28 פוסטים 11 כותבים 1.5k צפיות 5 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • י ירון

    @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

    יש כזה דבר ששניים ינגנו (אקורדים) ואחד יהיה קול שני?
    (האם לכל סולם יש סולם אחר שהוא הקול שני שלו?)

    כל הצלילים שנשמעים ברגע נתון במהלך השיר הם "אקורד". לדוגמה, יכול להיות כינור שמנגן לה, סקסופון שמנגן דו וקלרינט שמנגן מי, וקיבלת לה מינור (Am). באותה מידה יכולה להיות מקהלה שאחד שר לה, השני דו והשלישי מי ושוב קיבלת לה מינור. כנ"ל 3 גיטרות וכו'.
    לכן אם האקורד שצריך לנגן עכשיו הוא לדוגמה Am ואתה מכניס צליל שהוא לא מהמרכיבים של האקורד, זה לא יהיה נכון. אפשר לנגן קול שני כל עוד זה בתוך האקורד הרצוי.

    מנאשששמ מנותק
    מנאשששמ מנותק
    מנאששש
    צוות פיקוח
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #18

    @ירון כן, אבל אני שואל אם אפשר שאחד ינגן אקורד מסוים, והשני גם ינגן אקורד אחר, וזה יהיה הקול שני.

    ברגע שמתחברים למוזיקה,
    הטכניקה באה מעצמה.

    שמואל ששוןש תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
    • מנאשששמ מנאששש

      @ירון כן, אבל אני שואל אם אפשר שאחד ינגן אקורד מסוים, והשני גם ינגן אקורד אחר, וזה יהיה הקול שני.

      שמואל ששוןש מנותק
      שמואל ששוןש מנותק
      שמואל ששון
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי שמואל ששון
      #19

      @מנאששש למה צריך להסביר יותר מפעם אחת.... זה ברור שא"א לעשות קול שני בסולם אחר כי זה לא יהיה נכון ולא מדוייק רק בתוך הסולם למשל מי ביחס לדו בסולם AM או דו ביחס ללה זה קול שני. כמו שהסביר מצויין ירון . באמת כל הכבוד לו הוא הגדיר את זה מצויין.

      מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • שמואל ששוןש שמואל ששון

        @מנאששש למה צריך להסביר יותר מפעם אחת.... זה ברור שא"א לעשות קול שני בסולם אחר כי זה לא יהיה נכון ולא מדוייק רק בתוך הסולם למשל מי ביחס לדו בסולם AM או דו ביחס ללה זה קול שני. כמו שהסביר מצויין ירון . באמת כל הכבוד לו הוא הגדיר את זה מצויין.

        מנאשששמ מנותק
        מנאשששמ מנותק
        מנאששש
        צוות פיקוח
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #20

        @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

        ברגע שמתחברים למוזיקה,
        הטכניקה באה מעצמה.

        I margalitM 2 תגובות תגובה אחרונה
        1
        • מנאשששמ מנאששש

          @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

          I מנותק
          I מנותק
          IGO
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #21

          @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

          @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

          באקורד רגיל כן.
          (זה הנוסחה הבסיסית של האקורד. 1, 3, 5. (באקורד משולש מזור רגיל))

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          2
          • מנאשששמ מנאששש

            @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

            margalitM מנותק
            margalitM מנותק
            margalit
            משתמש מומחה
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי margalit
            #22

            @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

            @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

            באקורד יש קול ראשון, קול שני וקול שלישי
            לדוגמא באקורד Am
            הקול הראשון זה הצליל לה
            הקול השני זה הצליל דו
            והקול השלישי זה הצליל מי

            אם תנגן אקורדים בשתי סולמות זה רק יהרוס את ההרמוניה

            אני אתן דוגמא
            אם אחד ינגן אקורדים בסולם Am ועוד אחד ינגן בסולם C
            אז זה לא יהיה קול שני
            זה יהפוך את כל האקורדים לאקורד עם תוספת 7
            כי ב Am הצלילים הם לה, דו, מי
            וב C הצלילים הם דו, מי, פה
            והצלילים לה, דו, מי, פה יוצרים את אקורד Am7

            זה כשלקחתי סולם מקביל שההבדל בין הצלילי השורש זה טרצה אז זה עוד יכול להישמע סביר
            אבל אם זה סולמות שיותר רחוקים אחד מהשני זה יכול להשמע גרוע
            אם אני אנגן Dm ו Em ביחד יהיה לי את הצלילים מרה עד סי ברגע אחד וזה ישמע בלאגן

            @שמואל-ששון אמר בקול שני באקורדים:

            למה צריך להסביר יותר מפעם אחת....

            אם הוא שאל שוב זה אומר שהתשובה לא הייתה מספיק ברורה לו
            למה להגיב בצורה כזאת?

            סולמות
            מגביהים את הקול שלך

            I תגובה 1 תגובה אחרונה
            4
            • margalitM margalit

              @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

              @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

              באקורד יש קול ראשון, קול שני וקול שלישי
              לדוגמא באקורד Am
              הקול הראשון זה הצליל לה
              הקול השני זה הצליל דו
              והקול השלישי זה הצליל מי

              אם תנגן אקורדים בשתי סולמות זה רק יהרוס את ההרמוניה

              אני אתן דוגמא
              אם אחד ינגן אקורדים בסולם Am ועוד אחד ינגן בסולם C
              אז זה לא יהיה קול שני
              זה יהפוך את כל האקורדים לאקורד עם תוספת 7
              כי ב Am הצלילים הם לה, דו, מי
              וב C הצלילים הם דו, מי, פה
              והצלילים לה, דו, מי, פה יוצרים את אקורד Am7

              זה כשלקחתי סולם מקביל שההבדל בין הצלילי השורש זה טרצה אז זה עוד יכול להישמע סביר
              אבל אם זה סולמות שיותר רחוקים אחד מהשני זה יכול להשמע גרוע
              אם אני אנגן Dm ו Em ביחד יהיה לי את הצלילים מרה עד סי ברגע אחד וזה ישמע בלאגן

              @שמואל-ששון אמר בקול שני באקורדים:

              למה צריך להסביר יותר מפעם אחת....

              אם הוא שאל שוב זה אומר שהתשובה לא הייתה מספיק ברורה לו
              למה להגיב בצורה כזאת?

              I מנותק
              I מנותק
              IGO
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #23

              @margalit
              אפשר לציין שבאקודים מושהים (sus) אין את הקול השני. ובמקום הצליל השלישי, עושים או את הרביעי או את השני.
              גם במקרה הזה אין הגיון שמישהו אחר ינגן את הקול השני, כי זה יהרוס את כל המתח שיש באקורד המושהה.

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              3
              • טיטוט מנותק
                טיטוט מנותק
                טיטו
                צוות פיקוח
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #24

                נראה לי שפשוט היה צריך להסביר שאקורד זה מונח באותיות לטיניות שמבטא תו מסוים לדוגמא Am/A זה התו לה אז כדי לעשות לאקורד קול שני צריך למלאות אותו אם זה בסולם מינורי אז במרווחים של שלוש ואז ארבע (כולל את הדיאז ובמול-השחורים) ואם במז'ורי במרווחים של ארבע ואז שלוש התווים שבהם ממלאים זה בעצם תווים שניים ושלישיים שבעצם עליהם עושים קול שני ושלישי

                אקורד משולש ביסוד מורכב מטרצה ומקווינטה שמופיעות מעל הבס,
                קיימים ארבעה סוגים של אקורדים משולשים (האקורד המוקטן והאקורד המוגדל פחות רלוונטיים בשביל להבין את זה אז לא כתבתי עליהם) :
                האקורד המז'ורי, מורכב מטרצה גדולה ומקווינטה זכה(שלמה) האקורד יותר שמח ומקפיץ בדרך כלל בגלל שהקווינטה והטרצה מופיעות בסדרת הצלילים העיליים של צליל השורש.
                האקורד המינורי, מורכב מטרצה קטנה ומקווינטה זכה אקורד מינורי נחשב יותר "עצוב" יחסית לאקורד מז'ורי.
                ואם נפשיט את זה באקורד Am/A-לה הטרצה תהיה במינור דו ובמז'ור דו דיאז והקווינטה במינור ובמזור לא תשתנה ותהיה מי

                שמואל ששוןש תגובה 1 תגובה אחרונה
                2
                • טיטוט טיטו

                  נראה לי שפשוט היה צריך להסביר שאקורד זה מונח באותיות לטיניות שמבטא תו מסוים לדוגמא Am/A זה התו לה אז כדי לעשות לאקורד קול שני צריך למלאות אותו אם זה בסולם מינורי אז במרווחים של שלוש ואז ארבע (כולל את הדיאז ובמול-השחורים) ואם במז'ורי במרווחים של ארבע ואז שלוש התווים שבהם ממלאים זה בעצם תווים שניים ושלישיים שבעצם עליהם עושים קול שני ושלישי

                  אקורד משולש ביסוד מורכב מטרצה ומקווינטה שמופיעות מעל הבס,
                  קיימים ארבעה סוגים של אקורדים משולשים (האקורד המוקטן והאקורד המוגדל פחות רלוונטיים בשביל להבין את זה אז לא כתבתי עליהם) :
                  האקורד המז'ורי, מורכב מטרצה גדולה ומקווינטה זכה(שלמה) האקורד יותר שמח ומקפיץ בדרך כלל בגלל שהקווינטה והטרצה מופיעות בסדרת הצלילים העיליים של צליל השורש.
                  האקורד המינורי, מורכב מטרצה קטנה ומקווינטה זכה אקורד מינורי נחשב יותר "עצוב" יחסית לאקורד מז'ורי.
                  ואם נפשיט את זה באקורד Am/A-לה הטרצה תהיה במינור דו ובמז'ור דו דיאז והקווינטה במינור ובמזור לא תשתנה ותהיה מי

                  שמואל ששוןש מנותק
                  שמואל ששוןש מנותק
                  שמואל ששון
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #25

                  @טיטו אתה מקצוען ברמות אחרות. חבל על הזמן.

                  טיטוט תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1
                  • שמואל ששוןש שמואל ששון

                    @טיטו אתה מקצוען ברמות אחרות. חבל על הזמן.

                    טיטוט מנותק
                    טיטוט מנותק
                    טיטו
                    צוות פיקוח
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #26
                    פוסט זה נמחק!
                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • ד מנותק
                      ד מנותק
                      דיאז
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #27

                      כל הנידון הזה כל כך לא נכון.
                      אבל עזבו את התאוריה לרגע ותנסו לנגן ככה קול שני עם שני גיטרות שעל אחת יש קאפו (לא הבנתי איפה בדיוק אתה רוצה להניח אותו בסריג 3? או 5 שאז זה dm?) ותראו לבד שזה פשוט לא יתכן.
                      וההסבר לזה הוא כנ"ל.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      1
                      • מנאשששמ מנאששש

                        יש כזה דבר ששניים ינגנו (אקורדים) ואחד יהיה קול שני?
                        (האם לכל סולם יש סולם אחר שהוא הקול שני שלו?)

                        ב מנותק
                        ב מנותק
                        בועז
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #28

                        @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

                        יש כזה דבר ששניים ינגנו (אקורדים) ואחד יהיה קול שני?
                        (האם לכל סולם יש סולם אחר שהוא הקול שני שלו?)

                        אין כזה דבר
                        מה שכן הצלילים שיופקו להרמוניה יהיו יותר גבוהים. כלומר באוקטבה יותר גבוהה ולא בסולם אחר.

                        רוצים לשמוע עלי, או את החומר שלי???
                        הטעימה הראשונה....https://www.youtube.com/watch?v=pGKKDX1dIgg

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0

                        שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                        נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                        בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                        הרשמה התחברות
                        תגובה
                        • תגובה כנושא
                        התחברו כדי לפרסם תגובה
                        • מהישן לחדש
                        • מהחדש לישן
                        • הכי הרבה הצבעות


                        • התחברות

                        • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                        • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                        • פוסט ראשון
                          פוסט אחרון
                        0
                        • דף הבית
                        • לא נקרא 0
                        • פוסטים אחרונים
                        • לא נפתר
                        • משתמשים
                        • חיפוש גוגל בפורום
                        • שליחת פנייה לניהול