דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. ספרות וכתיבה
  3. טיפים לכתיבה
  4. דיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!

דיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!

מתוזמן נעוץ נעול הועבר טיפים לכתיבה
257 פוסטים 62 כותבים 24.4k צפיות 8 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מוכשרת עלמ מוכשרת על

    פוסט זה נמחק!

    הגיטריסטה מנותק
    הגיטריסטה מנותק
    הגיטריסט
    משתמש מומחה
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #22
    פוסט זה נמחק!
    מוכשרת עלמ תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
    • הגיטריסטה הגיטריסט

      פוסט זה נמחק!

      מוכשרת עלמ מנותק
      מוכשרת עלמ מנותק
      מוכשרת על
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי מוכשרת על
      #23
      פוסט זה נמחק!
      תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • 7 באניאגרם 07 מנותק
        7 באניאגרם 07 מנותק
        7 באניאגרם 0
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #24
        פוסט זה נמחק!
        אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

          פוסט זה נמחק!

          אילניתא מנותק
          אילניתא מנותק
          אילנית
          כתב מקצב
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #25
          פוסט זה נמחק!
          7 באניאגרם 07 תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • אילניתא אילנית

            פוסט זה נמחק!

            7 באניאגרם 07 מנותק
            7 באניאגרם 07 מנותק
            7 באניאגרם 0
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #26
            פוסט זה נמחק!
            מוזיקהמ תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

              פוסט זה נמחק!

              מוזיקהמ מנותק
              מוזיקהמ מנותק
              מוזיקה
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי מוזיקה
              #27
              פוסט זה נמחק!
              7 באניאגרם 07 תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • מוזיקהמ מוזיקה

                פוסט זה נמחק!

                7 באניאגרם 07 מנותק
                7 באניאגרם 07 מנותק
                7 באניאגרם 0
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #28
                פוסט זה נמחק!
                מוזיקהמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                  פוסט זה נמחק!

                  מוזיקהמ מנותק
                  מוזיקהמ מנותק
                  מוזיקה
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #29
                  פוסט זה נמחק!
                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1
                  • אייצ'יתא מנותק
                    אייצ'יתא מנותק
                    אייצ'ית
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #30

                    @הגיטריסט אמר בדיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!:

                    @מוכשרת-על
                    טוב גם אני לא הבנתי מה זה ''תחביר ודקדוק תקינים'' אבל הבנתי את הרעיון של החרוזים
                    ועם נושא שישתלב בחשיבה טובה תודה

                    קודם כל כאן-
                    https://miktzav.com/topic/3446/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93/2
                    כתבתי המון טיפים לכתיבה.

                    דבר שני בנוגע למה שכתבת על תחביר ודקדוק תקינים-
                    אתן לך דוגמא פשוטה:
                    אם התחלת לכתוב את השיר בלשון נוכח הווה כלומר "אתה הולך, אתה שומע, אתה איתי" - כל השיר אמור להיות בלשון נוכח ולא פתאום לעבור בין הזמנים או בין הגופים.
                    לא תקין לכתוב חצי שיר בלשון נקבה וחצי שיר בלשון זכר... וכד'..
                    זה קריטי בכתיבה.

                    לפעמים עדיף חרוז לא טוב על פני טעות כתיבה...

                    "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
                    אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

                    הללויהה תגובה 1 תגובה אחרונה
                    5
                    • אייצ'יתא אייצ'ית

                      @הגיטריסט אמר בדיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!:

                      @מוכשרת-על
                      טוב גם אני לא הבנתי מה זה ''תחביר ודקדוק תקינים'' אבל הבנתי את הרעיון של החרוזים
                      ועם נושא שישתלב בחשיבה טובה תודה

                      קודם כל כאן-
                      https://miktzav.com/topic/3446/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93/2
                      כתבתי המון טיפים לכתיבה.

                      דבר שני בנוגע למה שכתבת על תחביר ודקדוק תקינים-
                      אתן לך דוגמא פשוטה:
                      אם התחלת לכתוב את השיר בלשון נוכח הווה כלומר "אתה הולך, אתה שומע, אתה איתי" - כל השיר אמור להיות בלשון נוכח ולא פתאום לעבור בין הזמנים או בין הגופים.
                      לא תקין לכתוב חצי שיר בלשון נקבה וחצי שיר בלשון זכר... וכד'..
                      זה קריטי בכתיבה.

                      לפעמים עדיף חרוז לא טוב על פני טעות כתיבה...

                      הללויהה מנותק
                      הללויהה מנותק
                      הללויה
                      משתמש ותיק
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #31

                      @אייצ-ית אמר בדיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!:

                      אם התחלת לכתוב את השיר בלשון נוכח הווה כלומר "אתה הולך, אתה שומע, אתה איתי" - כל השיר אמור להיות בלשון נוכח ולא פתאום לעבור בין הזמנים או בין הגופים.

                      אם יורשה לי, בוודאי שאפשר. אבל זה צריך להיות בטעם. כלומר: חלק מארגז הכלים של המשורר זה דווקא לשחק עם הגופים הראשון השני והשלישי - אבל אני מודה שלא מחליפים גוף סתם.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      3
                      • HHKKKKH מנותק
                        HHKKKKH מנותק
                        HHKKKK
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #32
                        פוסט זה נמחק!
                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • 7 באניאגרם 07 מנותק
                          7 באניאגרם 07 מנותק
                          7 באניאגרם 0
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #33

                          מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                          עוד לא החלטתי איך לכתוב

                          אילניתא שרת הרוקש מ אלי הגברא ת 7 תגובות תגובה אחרונה
                          0
                          • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                            מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                            עוד לא החלטתי איך לכתוב

                            אילניתא מנותק
                            אילניתא מנותק
                            אילנית
                            כתב מקצב
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #34
                            פוסט זה נמחק!
                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                              מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                              עוד לא החלטתי איך לכתוב

                              שרת הרוקש מנותק
                              שרת הרוקש מנותק
                              שרת הרוק
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #35

                              @7-באניאגרם-0 לדעתי זה תלוי באורך, שיר לא ארוך לדעתי יפה יותר ברצף בלי בתים.
                              שיר ארוך עם בתים של 4 שורות.
                              (לפרוטוקול, אני לא כותבת שירים, ולא מאוד מבינה בזה אבל ככה נראה לי)

                              ''שהעולם מפנה אליך את גבו, תפנה את גבך אל העולם🏴‍☠️🌍''

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              2
                              • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                                מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                מ מנותק
                                מ מנותק
                                מוש בן דוד
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                #36

                                @7-באניאגרם-0

                                לדעתי אין בזה כללים

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                1
                                • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                                  מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                  עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                  אלי הגברא מנותק
                                  אלי הגברא מנותק
                                  אלי הגבר
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                  #37

                                  @7-באניאגרם-0 בתים של 4 לדעתי הרבה יותר טוב.
                                  זה נותן לך לבטא את המסר בצורה ברורה וכן לגלוש בין חרוזים יותר בקלות כי זה בית חדש וכו'
                                  סתם כך השיר נשמע יותר טוב ככה...
                                  ואם כבר כתבת את המילה 'שיר' 4 שורות זה שיר
                                  רצף זה אומנות

                                  אחדות שווה הכל.
                                  גם ביצירה המוזיקלית הכי גדולה,
                                  אם התווים לא היו יחד, לא היה כלום

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  3
                                  • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                                    מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                    עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                    ת מנותק
                                    ת מנותק
                                    תמר מהמרכז
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #38

                                    @7-באניאגרם-0 אני חושבת שזה בכלל לא משנה, אני עצמי לפעמים כותבת שירים בנויים עם בתים של כמות שורות מסוימת, ולפעמים שירים בלי בתים בכלל ולפעמים בלי חרוזים, שיר זה לא כללים ומקובעות, שיר זה הלב שמדבר, וכמו שאנחנו לפעמים מדברים בקול, לפעמים בלחש, לפעמים ברוך, לפעמים בתקיפות וכו', ככה גם שירים - אין בזה כללים. אם יש לך השראה ואת יושבת וכותבת, מה שיוצא זה בדיוק הלב שלך, לשנות את זה כדי שזה יתאים לכל מידי תבניות שאת רגילה אליהן- רק יהרוס את השיר.

                                    מוזיקה היא רגש בהישג יד!

                                    אלי הגברא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    7
                                    • ת תמר מהמרכז

                                      @7-באניאגרם-0 אני חושבת שזה בכלל לא משנה, אני עצמי לפעמים כותבת שירים בנויים עם בתים של כמות שורות מסוימת, ולפעמים שירים בלי בתים בכלל ולפעמים בלי חרוזים, שיר זה לא כללים ומקובעות, שיר זה הלב שמדבר, וכמו שאנחנו לפעמים מדברים בקול, לפעמים בלחש, לפעמים ברוך, לפעמים בתקיפות וכו', ככה גם שירים - אין בזה כללים. אם יש לך השראה ואת יושבת וכותבת, מה שיוצא זה בדיוק הלב שלך, לשנות את זה כדי שזה יתאים לכל מידי תבניות שאת רגילה אליהן- רק יהרוס את השיר.

                                      אלי הגברא מנותק
                                      אלי הגברא מנותק
                                      אלי הגבר
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #39

                                      @תמר-מהמרכז צודקת,
                                      אבל האמת זה תלוי בהרבה דברים
                                      רצף לא מעביר את המסר בצורה ברורה...
                                      עדיף לחלק לבתים.

                                      אחדות שווה הכל.
                                      גם ביצירה המוזיקלית הכי גדולה,
                                      אם התווים לא היו יחד, לא היה כלום

                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      2
                                      • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                                        מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                        עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                        אייצ'יתא מנותק
                                        אייצ'יתא מנותק
                                        אייצ'ית
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #40

                                        @7-באניאגרם-0 אמר בדיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!:

                                        מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                        עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                        כללית בכתיבה אם הולכים לפי 'מקובעות'- מרגישים את זה בשיר ובמסר שעובר שישבת 'לעבד' את השיר לפי תבנית, מה שגורם לשיר לא לעבור חלק בדרך כלל.
                                        המומלץ ביותר זה לא לכתוב שיר רצוף ללא פיסקאות באמצע, כדי לתת לקורא לעכל את מה שהוא קורא.
                                        אם את שואלת מה עדיף בשורות-
                                        בתור כותבת הייתי אומרת לך תתחילי פעם ככה ופעם משו אחר, עד שתתפסי את מיומנות בכתיבה- ותראי שהשאלה שלך כלל לא רלוונטית...

                                        "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
                                        אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

                                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        2
                                        • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                                          מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                          עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                          טיטוט מנותק
                                          טיטוט מנותק
                                          טיטו
                                          צוות פיקוח
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #41

                                          @7-באניאגרם-0 אמר בדיון | שאלות ותשובות מאת המשתמשים-כתיבה בלבד!:

                                          מה יותר יפה? שיר עם בתים של 4 שורות בלבד שיר עם בתים בכל מיני שורות או שיר שכתוב כולו ברצף ללא בתים?

                                          עוד לא החלטתי איך לכתוב

                                          לדעתי שירים שכתובים לפי תבנית יכולים להיות יפה אבל יש משו בליצור שיר בלי מוסכמות ולעשות משחק עם המילים שלפעמים שורות קטנות לפעמים גדולות אבל יש רק דבר אחד שלדעתי אי אפשר לדלג עליו וזה שהמשקל של המילים בין בית ראשון לשני יהיה זהה (בית שאחרי הפזמון במשקל מילולי של בית שלפני הפזמון)

                                          אני לא עצמי.
                                          תכף אשוב...

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          3

                                          שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                                          נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                                          בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                                          הרשמה התחברות
                                          תגובה
                                          • תגובה כנושא
                                          התחברו כדי לפרסם תגובה
                                          • מהישן לחדש
                                          • מהחדש לישן
                                          • הכי הרבה הצבעות


                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • לא נקרא 0
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • שליחת פנייה לניהול