דיון - האם השוק של מכירת סטים לאורגן דבר חיובי לעולם המוסיקה?
-
כיום נפוץ מאוד מגוון רחב של סטים לכל חברת האורגנים למיניהם, כשהנפוצים הם korg ו yamaha
וישנם את אלה שעשו מזה עסק לכל דבר שמוכרים לכל דורש [כמובן בתשלום]
השוק הזה תופס תאוצה, עד כדי שפעמים מחלקים את קנית התקציב לאורגן, על אורגן יותר זול, ובלבד שישאר מספיק לרכישת סטים ומקצבים.המצב הזה נותן אפשרות מורחבת להפיק את המקסימום מהאורגן, גם למי שאיננו מוכשר בתכנות.
וזה בהחלט דבר חיובי מאוד, שהיום קלידנים עושים שמח, כמו תזמורת שלמה ואפילו יותר.עד כאן הכל בסדר גמור.
אמממהההה....
האם זה לא מביא מצב הפוך?
אם בעבר קלידן טוב, זה היה אחד שצריך לתת מעצמו את המקסימום, היה לו את האמירה שלו לכל שיר,
המקצוענות שלו היתה גם ההצלחה שלו, וככל שנתן יותר, הציבור ידע לזהות אותו.והיום?
אפשר להיות קלידן בינוני, ולהיחשב קלידן טוב
ובלבד שיש לו כמה אלפים בכיס, שאיתם הוא קונה חומר, ומפגיז איתו רחבות ריקודים.אני לא פעם נכנס ל 2חתונות בזה אחר זה, ונדהם לשמוע, איך קלידן א' מחכה בדיוק את קלידן ב',
המקצב, הפתיחים, המעברים הכל בכל, פשוט מנגנים אותו דבר בדיוק,
אין להם את הגוון שלהם, ולא את האני שלהם.בטווח הרחוק התועלת עדיין תהיה מרובה על ההפסד?
או שמא קלידנים טובים יזוזו לטובת קלידנים שקנו את האירוע שהם מנגנים?
האם קלידן טוב זה מי שיש לו הרבה כסף בכיס?אשמח לשמוע תובנות מצדכם.
-
@רולנד לדעתי כל עוד הקלידן מנגן ברמה סבירה אין בעיה בזה שהוא קונה מקצבים (אם זה נשמע טוב אז למה לא הרי בסופו של דבר אנחנו באים לרקוד ולא לשמוע...) דבר שני גם מי שיש לו מקצבים מקצועיים עדיין צריך לדעת לנגן טוב ולשחק ברמה טובה עם הסט והמציאות מוכיחה שעדיין יש הפרשים גדולים בין הקלידנים על אף שיש לכולם מקצבים דומים וזה מראה שהיכולות של הקלידן עצמו גם עושות משהו ומי שיותר מקצועי יותר יקר
וסתם כך לגביי המחירים של התזמורות {והזמרים} בחתונות אני חושב שצריך למצוא דרך להוריד את המחירים שרק הולכים ועולים כל הזמן ללא שום הצדקה לעבודה שהם עושים {אין שום סיבה שקלידן או זמר יקבל כמה אלפי שקלים על בערך שעתיים שלוש (נטו) שהוא עובד...}
אבל זה כבר נושא לפוסט נפרד... -
@אייזיק אמר בדיון - האם השוק של מכירת סטים לאורגן דבר חיובי לעולם המוסיקה?:
ויש כאלה לא מעט
הנחת את זה בסוגריים, אבל זה בדיוק הנקודה שאני מכווין אליה
יש הרבה לא מעטוהם גורמים להצפה בשוק של חברה לא מקצועיים, וביננו רוב הציבור טמבל וקונה את זה
מעט האנשים שמשלמים על איכות האוזן [מבחינה מוזיקלית], רובם מסתפקים במדד של חתונה שמחה וכו'זכורני לפני הרבה שנים, קלידן שהיה עמוס ביומן כל ערב, היה דופק על אורגן טכניקס 2000,
אני אישית לא סבלתי את הנגינה שלו, או יותר נכון את הדפיקות שלו על הקלידים,
אבל הציבור אהב אותו ובתכלס הוא היה עמוסיבוא מישהו שישאל, מה אכפת לי, העיקר שהציבור מרוצה?
זה נכון, הציבור מרוצה, אבל יכול להיות יותר מרוצה, וברגע שיהיו הרבה יותר מקצוענים,
זה יביא את אלה שפחות מקצוענים להוריד מחירים, והציבור שזה טוב לו רק ירוויח מכך.
במצב היום אנחנו מקבלים לא מקצוענים במחיר של מקצוענים