דיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית
-
@proud-jew אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
ואנחנו כמו פתאים (ככה אומרים פתי ברבים?)
פתים
-
@אחות-קטנה אני לא חושבת שכל זמר דתי שכותב שיר עם משמעות דתית פיו וליבו כן שווים ב -100%...
מה שכן - יש זמרים לא דתיים שכותבים ושרים תכנים בעייתים מאד, כאלו שחרדי ששומר על עצמו לא היה מעלה על קצה דעתו לשמוע.
ומהרגע שאותו זמר הוציא שיר על השבת, לדוגמא, ואפילו שילב פסוק בפזמון - הכל נהיה כשר וטהור. ובכל הסמינרים והישיבות שומעים שירים של הזמר הנ"ל.
כנראה שהמטרה שלהם היא למשוך אותנו - ואנחנו כמו פתיים (ככה אומרים פתי ברבים?)
משתכנעים מזה.....@proud-jew אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
ומהרגע שאותו זמר הוציא שיר על השבת, לדוגמא, ואפילו שילב פסוק בפזמון - הכל נהיה כשר וטהור. ובכל הסמינרים והישיבות שומעים שירים של הזמר הנ"ל.
וזו בדיוק הצרה הכי גדולה
אסור לשמוע זמר לא דתי!!!!!!!!!!!! (ויש גם כמה דתיים שעדיף לא לשמוע אבל זה במאמר מוסגר בבקשה לא להגיב על זה כי זו תהיה סטייה)
וכן ממש לא משנה מה הוא שר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
@proud-jew אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
ומהרגע שאותו זמר הוציא שיר על השבת, לדוגמא, ואפילו שילב פסוק בפזמון - הכל נהיה כשר וטהור. ובכל הסמינרים והישיבות שומעים שירים של הזמר הנ"ל.
וזו בדיוק הצרה הכי גדולה
אסור לשמוע זמר לא דתי!!!!!!!!!!!! (ויש גם כמה דתיים שעדיף לא לשמוע אבל זה במאמר מוסגר בבקשה לא להגיב על זה כי זו תהיה סטייה)
וכן ממש לא משנה מה הוא שר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@אחות-קטנה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
וכן ממש לא משנה מה הוא שר
במיוחד שהמילים בשירים לא פונים ישירות לבורא עולם ודרך מילים שנשמעות כאילו הוא מדבר לחבר שלו {בחלק מהטקסט}
בכלל אני לא אוהב את העניין הזה של זמרים חילוניים ששרים שיר שנשמע כמו שיר תפילה וזה נהיה קדוש כמו ניגון חסידי והזמר נהיה אדמו"ר
-
@אחות-קטנה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
וכן ממש לא משנה מה הוא שר
במיוחד שהמילים בשירים לא פונים ישירות לבורא עולם ודרך מילים שנשמעות כאילו הוא מדבר לחבר שלו {בחלק מהטקסט}
בכלל אני לא אוהב את העניין הזה של זמרים חילוניים ששרים שיר שנשמע כמו שיר תפילה וזה נהיה קדוש כמו ניגון חסידי והזמר נהיה אדמו"ר
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
-
@אחות-קטנה אני לא חושבת שכל זמר דתי שכותב שיר עם משמעות דתית פיו וליבו כן שווים ב -100%...
מה שכן - יש זמרים לא דתיים שכותבים ושרים תכנים בעייתים מאד, כאלו שחרדי ששומר על עצמו לא היה מעלה על קצה דעתו לשמוע.
ומהרגע שאותו זמר הוציא שיר על השבת, לדוגמא, ואפילו שילב פסוק בפזמון - הכל נהיה כשר וטהור. ובכל הסמינרים והישיבות שומעים שירים של הזמר הנ"ל.
כנראה שהמטרה שלהם היא למשוך אותנו - ואנחנו כמו פתיים (ככה אומרים פתי ברבים?)
משתכנעים מזה.....@proud-jew אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
@אחות-קטנה אני לא חושבת שכל זמר דתי שכותב שיר עם משמעות דתית פיו וליבו כן שווים ב -100%...
מה שכן - יש זמרים לא דתיים שכותבים ושרים תכנים בעייתים מאד, כאלו שחרדי ששומר על עצמו לא היה מעלה על קצה דעתו לשמוע.
ומהרגע שאותו זמר הוציא שיר על השבת, לדוגמא, ואפילו שילב פסוק בפזמון - הכל נהיה כשר וטהור. ובכל הסמינרים והישיבות שומעים שירים של הזמר הנ"ל.אין הרבה מה לדון פה, הכל מסביר אחד את השני,
היות והזמרים החרדיים היום, לא מספקים (מספיק) את הסחורה... ועכ"פ מהזויית של הביצועים המוזיקליים, וכן, מהמילים הפשוטות, החודרות, המדברות על הלב, שמוצאים לפעמים דווקא אצל אחינו הפחות דתיים, מציאות עגומה, אבל זו הסיבה. -
@proud-jew אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
@אחות-קטנה אני לא חושבת שכל זמר דתי שכותב שיר עם משמעות דתית פיו וליבו כן שווים ב -100%...
מה שכן - יש זמרים לא דתיים שכותבים ושרים תכנים בעייתים מאד, כאלו שחרדי ששומר על עצמו לא היה מעלה על קצה דעתו לשמוע.
ומהרגע שאותו זמר הוציא שיר על השבת, לדוגמא, ואפילו שילב פסוק בפזמון - הכל נהיה כשר וטהור. ובכל הסמינרים והישיבות שומעים שירים של הזמר הנ"ל.אין הרבה מה לדון פה, הכל מסביר אחד את השני,
היות והזמרים החרדיים היום, לא מספקים (מספיק) את הסחורה... ועכ"פ מהזויית של הביצועים המוזיקליים, וכן, מהמילים הפשוטות, החודרות, המדברות על הלב, שמוצאים לפעמים דווקא אצל אחינו הפחות דתיים, מציאות עגומה, אבל זו הסיבה.@מזמור-לדוד
לא מתווכחת על הטענה, אבל איך הגעת למסקנה הזאת מההודעה שלי? -
@מזמור-לדוד
לא מתווכחת על הטענה, אבל איך הגעת למסקנה הזאת מההודעה שלי?@proud-jew במקרה את העלית את הענין הראשון של הזמרים החרדיים, שאין בשיריהם תוכן אמיתי..
אם את מעוניינת, אוכל לכתוב זאת כסתם תגובה כללית -
@proud-jew במקרה את העלית את הענין הראשון של הזמרים החרדיים, שאין בשיריהם תוכן אמיתי..
אם את מעוניינת, אוכל לכתוב זאת כסתם תגובה כללית@מזמור-לדוד אין שום בעיה,
זה גם מעניין כי לא ממש לזה התכוונתי
להיפך - יש זמרים חרדים ששרים מילים יפות מאד עם משמעות דתית ותוכן רוחני, אהל זה שהם חרדים לא מהווה הוכחה שפיהם וליבם שווים וכו'...
זה מה שהתכוונתי
אבל אני מסכימה גם עם מה שכתבת... -
אי חושבת שדווקא שזה בא מהמקום הזה, השירים האלו הכי מחזקים. [לפחות אותי]
-
@snz אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
כגון - תמחל לי, באור גדול וכו'
דווקא הזמרים האלו --- ממש מתחזקים.
וב"ה שזה התוכן שהם מוציאים אחרי ................
וזה לא משו שהוא חד פעמי --- רואים ת'התחזקות שלהם בשירים שהם הוציאו גם מאוחר יותר.
ועוד יותר מיזה , זה קידוש שם שמיים ע-צ-ו-םם! -
@snz אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
כגון - תמחל לי, באור גדול וכו'
דווקא הזמרים האלו --- ממש מתחזקים.
וב"ה שזה התוכן שהם מוציאים אחרי ................
וזה לא משו שהוא חד פעמי --- רואים ת'התחזקות שלהם בשירים שהם הוציאו גם מאוחר יותר.
ועוד יותר מיזה , זה קידוש שם שמיים ע-צ-ו-םם!@פונץ-בננה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
רואים ת'התחזקות שלהם בשירים שהם הוציאו גם מאוחר יותר.
לא ממש...
@פונץ-בננה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
ועוד יותר מיזה , זה קידוש שם שמיים ע-צ-ו-םם!
צודקת.
-
מה הם עושים זה חשוב מאוד
אנחנו אסור לנו לשמוע את זה
ידועים דברי בעלי המוסר על שמיעה ממקורות חיצוניים שפוגע בנפש
נ.ב. רק אזכיר שאסור להביא בפורום זמרים לא חרדיים. -
@snz אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
@פונץ-בננה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
רואים ת'התחזקות שלהם בשירים שהם הוציאו גם מאוחר יותר.
לא ממש...
שתי השירים שכתבו למעלה הם של שני זמרים
אחד. באור גדול - שלזמר יצא שיר בשם "אומר לך תודה" [לקב"ה]
שני. תמחל לי - ולזמר הזה יצא שיר בשם ירושלים ... -
@snz אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
@פונץ-בננה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
רואים ת'התחזקות שלהם בשירים שהם הוציאו גם מאוחר יותר.
לא ממש...
שתי השירים שכתבו למעלה הם של שני זמרים
אחד. באור גדול - שלזמר יצא שיר בשם "אומר לך תודה" [לקב"ה]
שני. תמחל לי - ולזמר הזה יצא שיר בשם ירושלים ...@פונץ-בננה אמר בדיון - מה דעתכם על זמרים לא דתיים שכותבים שירים עם משמעות דתית:
לזמר הזה יצא שיר בשם ירושלים ...
שהוא היה על יום ירושלים...
-
@SNZ כל הכבוד על הנושא החשוב והרגיש כ"כ.
דעתי בעניין:
א. גם שירים לא דתיים שנכתבו ע"י אישים שאינם דתיים עשויים להשפיע, לרגש ולחזק, לעיתים אף יותר משירים דתיים מאת כותבים דתיים.
ב. למרות הנקודה הקודמת, אסור להקשיב למוזיקה כזו! שירים הם בבואה ישירה של הנפש ומבטאים את רצונותיה. אורח החיים של הזמר אינו אורח החיים שהיינו מבקשים לעצמנו! בהקשבה לשיר אנו מתחברים אליו, לאמירה שהוא מבקש לייצג. חברים, זה מסוכן...
ג. התופעה הפסולה בה זמרים חרדיים / דתיים שרים עם זמרים מהמגזר הכללי נותנת לגיטימציה להקשבה לשירים שכאלו.
ד. לעיתים, אנו מתרצים לעצמנו תירוצים שונים, מאשרים לעצמנו להקשיב לשירים מסוגים שונים, משתיקים את קול הנשמה. בכנות, ערב יום כיפור לא היינו מקשיבים לשירים כאלו, נכון? מבחינתי, זהו המבחן.
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות
- חלק מהשיחות מוקלטות לצורך בקרה ושיפור השירות...