טוב מצאתי קצת זמן בכל האקשן מסביב...
מקווה שתצליחו לשרוד לפחות את חלקו של הסיקור...
אז סיקור שלי על האלבום.
אבל לפני שאתחיל, כמה נקודות מעבר...
זה לא סוד שירחמיאל ממש דאג להטביע את חותמו בכל שיר ושיר משירי האלבום, בין אם זה בסולו אישי ובין אם זה בליווי או קול שני ייחודי יפה לו! ומעניין למה...
דבר נוסף- הוא הקפיד על C-PART ב5 שירים מתוך 10 והשתדרג ממש בכל מה שקשור לתוספות-הווי אומר קולות שניים ומנגינת מעבר ווקאלית בין בית לבית. באלבום הזה תשמעו הרבה אואואו בכל צורה וצבע, אני אהבתי!
ולגבי שדרוג בנושא העיבוד- דווקא בעניין הזה הוא בחר לחזור אחורה בזמן, ומלבד שיר אלקטרוני או שניים לא תמצאו כאן אף לא אחד אחר נוסף. וזה מה שמגלה לנו כי ירחמיאל אכן דאג באלבום הנוכחי להקשיב היטב לנשמה שלו:)
ודבר אחרון-
בטוח לי כי האלבום יזכה לאהדה גדולה הרבה יותר רק במידה והוא יקבל במה תקשורתית רחבה יותר. כרגע הוא מוכר בעיקר לאוהדים ולעוקבים. קחו את טוקר למשל, או את נחום סגל- נראה שהם אינם מודעים כלל להוצאתו כי אילולא כן, היו השירים עכשיו מזדמרים להם ב-קול חי מיוזיק.... מנגנים לכם את היום.
אה, ולא רק שם כמובן...
ואם תשאלו איזה שירים הולכים להיות הלהיטים המושמעים ביותר... לדעתי יהיו אלו שיר הנושא ו'בהר סיני'. יש סיכוי גדול שגם 'אל ה'' יזכה להשמעות בכמות לא מבוטלת, אבל השאר לא בטוח שיקבלו במה ברמה דומה לשל אלו.
ועכשיו לסיקור:)
- אל ה'- שיר יפה, קלאסי. אהבתי את קולות הליווי של ירחמיאל כשהמקהלה שרה, וכן להיפך.
משום מה הלחן של הבית הזכיר לי קצת את YBC, ואם באמת נרצה להסחף... אפשר לקחת את ה C-PART של השיר שלהם "חזק" ולהדביק אותו בשיר הנוכחי מדקה 02:20. רק קחו בחשבון שהעיבודים של השירים הללו שונים ברמה קיצונית
קטע שיא 3:13 והלאה. הסיום- עליה של חצי טון בשני שלבים מגוון ויפה. - שרים לה'- חייבת וידוי, בהתחלה לא אהבתי את השיר בכלל... אבל עכשיו ממש נהנית ממנו, בעיקר מהלחן של הפזמון. העלייה בתחילתו יפה מאוד, אם כי ציפיתי לשמוע שם קול שני שיורד טון שלם וממשיך אואואו לקראת הסוף.
C-PART נחמד עם ליווי שנשמע כי הובא ישירות מהאופרה:) אה, בעצם זה בגלל המילים...
קטע שיא מבחינתי- 4:51- 4:28. הסיום ביגוני טיפוסי:)
כתוב באלבום שאת המילים כתבו ירחמיאל ורעייתו יחד עם הTEENS . מרשים! - בהר סיני- השיר האלקטרוני בגדר הכמעט יחיד. לא סתם הוא אהוב על כולם:)
אם אני לא טועה אלו אותם סולויים כמו בהופעה. הTeens שדרגו המון, אין על הקולות ליווי שלהם.
כלל לא בטוח שהשיר הוקלט מחדש, השיר הוא אותו שיר רק שהוסיפו את הווקאל של הTEENS עליו. אההה, בעצם הבנתי למה טענתם כך. צודקים!
C-PART יפה, קצבי ותחרותי
אגב, אחזתם את אלמנט השופר ברקע?
ועוד אגב, השיר הזה הוא בין השירים הבודדים באלבום שירחמיאל הקפיד על עליה של חצי טון לקראת סוף השיר. בד"כ זהו דבר שהוא הקפיד עליו מאוד בכל שיר ושיר שיצא בשנים האחרונות. - חלילה וחלילה- משום מה מתחבר לי להלביש ב 0:25 את המילים 'עשה עימנו אות...' מעניין למה.
שיר שקט, רגוע ויפה. העיבוד של הכינורות משדרג אותו המון. הרגע הזה שהם נדרשים בפעם השניה בסוף הפזמון לרדת באחת כמה אוקטבות קשה ממש. זו מיומנות. (יתכן שיהיו זיופים בהופעות לייב בקטע הזה). - שיר הנושא ONE VOICE- שיר עם קצב טוב ועיבוד טוב. כאן ירחמיאל לקח לעצמו את הפרונט... ובעיניי- אולי יותר מידי, אבל רק כאן. בהופעה זה לא יקרה כנראה...
איזה כיף ששוב פעם משתתפים הTEENS. הם מוסיפים המון! טוב שנתנו להם בחלק הראשון של השיר במה "אישית".
אהבתי את הקטע שהם שרים את הפזמון ואז ירחמיאל שר לבד ONE VOICE ... כנ"ל את הSTRINGS שמחקה את הקול השני שהם מתעתדים לעשות בהמשך...
גם כאן יש C-PART ותאמינו או לא, ברגע ששמעתי שזה יהיה שמו של שיר הנושא ניחשתי שישירו בו גם בעברית:) אז הנה.
קטע שיא מבחינתי מ 3:46-4:06 והוא לא בגלל שהמקהלה הצטרפה... אלא בגלל- איך לא, הליווי של הTEENS . מושלם! - קול הנשמה- שיר נחמד ושקט. לפי דעתי, מה שהופך אותו לקצת יותר מענין זה הקטע מעבר של אואואו הללוקה... בהופעות זכור לי שהיו להם הרבה זיופים בחלק הזה.
הקטע סולו של ירחמיאל עם אחד מילדי המקהלה ב C-PART יפה.
חוץ מזה, אין בו עוד משהו מיוחד. - WELCOME BACK- קודם כל, הייתי בטוחה שהם הוציאו את השיר הזה בשביל לספר לעולם שהם חזרו, לא טראמפ...(זו הסיבה שהמרתי שזה יהיה השיר הראשון באלבום) מסתבר שטעיתי ולירחמיאל היו כוונות אחרות. אבל בואו נגיד- אם באמת אלו הם היו כוונותיו, למה הוא לא טרח להוציא את השיר הזה בתור סינגל בזמן הקורונה? בתקופה זו השיר הזה מרגיש כבר לא רלוונטי מבחינת כל הברברת שם...
גם כאן יש מעבר ווקאלי יפה. ולמען האמת, עכשיו כשאני שומעת את זה אני מגלה שגם בשיר הזה יש משהו אלקטרוני...
גם כאן יש C-PART בניחוח ביגוני מובהק:)
כל העיבוד של המלל האמצעי מרגיש כמו באיזה סרט מתח. היי! זה לא חסדי ה', ואף אחת ב"ה לא איבדה את דרכה ביער. מה הלחץ?
מבחינתי השיר הזה מתחיל מ03:40 וחבל שאין אפשרות לצנזר את כל המלל המיותר הזה.
קטע שיא 04:10 עד הסוף- שילוב הקולות שם מדהים וירחמיאל מגלה לנו שהקול שלו, משום מה, לא עייף כאשר הוא נמצא בהקלטות...
אני עדיין מהמרת שהשיר הזה ראוי להיות שיר ראשון... ואם לא באלבום- אז לפחות בהופעה... (למרות שירחמיאל יצטרך להפציע עם כל השואו שהוא נוהג לעשות באמצע השיר ולא לקראת סופו). - WE STAND WITH ISRAEL- לא חשבתי שהשיר הזה יוכנס לאלבום, מה שאומר שגם השיר חנוכה יתכן ויוכנס בחלק השני... אההה, אולי לכן בחר ירחמיאל להוציא אותו אחרי הקיץ
- ירושלים- לא שמעתי אותו. ולמען האמת? אני גם לא מתעתדת לשמוע אותו בזמן הקרוב. מבחינתי הוא כרגע בגדר 'מוקצה מחמת מיאוס'.
- מחרוזת להיטים- גם עדיין לא שמעתי. הישנים אינם תופסים אצלי מקום כשיש עדכניים יותר לשמוע...
-עד כאן-
ובאמת מעניין לדעת מי קרא\ה עד כאן...
כמה תיקונים של אחרי... (כתבתי את הסיקור לפני שבוע ויותר)
בקשר לעניין ההוא שירחמיאל בד"כ מקפיד לעלות חצי טון לקראת סוף השיר אז טעיתי בסיקור...
וליתר דיוק-
בשיר השני והשלישי הם אכן עולים חצי טון לקראת סופו.
בשיר אל ה' הם עולים 2 וחצי טון
בשיר חלילה הם עולים טון וחצי.
בשיר הנושא הם עולים 3! (טוב, זה צפוי היות והמקהלה הצטרפה לקראת הסוף וקודם לכן שרו רק הבוגרים)
בשיר קול הנשמה הם עולים טון שלם.
ורק בשיר WELCOME BACK הם נשארים באותו סולם לאורך כל השיר.