בס"ד
תוכנת אייבלטון לייב
היי חברה,
חיכיתי הרבה זמן לכתוב את המאמר הזה והנה זה הגיע...
אז ככה, אייבלטון לייב היא תוכנת הפקה מדהימה שאני אישית גיליתי אחרי הרבה עבודה עם קיובייס, ומאז אני עובד רק איתה, (אא"כ אני מקבל פרוייקט מיקס על קיובייס או שיתופי פעולה עם חבר'ה שעובדים על קיובייס) אני חושב שהתוכנה הזאת היא אוצר גדול וחבל לי שפה בישראל ובפרט במגזר שלנו פחות מכירים אותה או שגרוע מזה 'חושבים' שמכירים אותה ("אה אייבלטון...תוכנה לדי ג'ייז, מתאימה למוזיקה אלקטרונית..") לכן אני מעלה פה את הנושא בתקווה להגדיל את קהילת המשתמשים לפחות במגזר שלנו ובפרט בין משתמשי הפורום !
אז קצת מידע על אייבלטון מאתר מכללת BPM :
"אייבלטון לייב נחשבת לאחת מתוכנות המוסיקה הפופולאריות ביותר בעולם, וזכתה בשלל פרסים על היותה התכנה האולטימטיבית ליצירה, הקלטה ונגינה בזמן אמת. התכנה נבחרה על ידי המפיקים הדיג’ייז והמוזיקאים המצליחים ביותר בעולם, מסגנונות מוזיקה מגוונים, ובהם למשל: סקרילקס, דאפט פאנק, פול ואן דייק, ארמין ואן ביורן, דפש מוד, ניקולאס ג’אר ועוד.
אייבלטון לייב היא התכנה הפופולרית ביותר בשימוש במחשב להופעות, בין אם בנגינת אלבומים שלמים, באלתור חי וכמובן בעבודה עם סינתיסייזרים וכלי נגינה, וירטואלים וחיצוניים. אבלטון לייב מגיעה עם כמות אדירה של כלים ואפקטים, כאשר ניתן לשרשר ולחבר ביניהם באיזו דרך שרוצים. יוצרים מרחבי העולם חולקים את הקומבינציות הייחודיות שלהם ובכך מעניקים השראה ליוצרים נוספים. העקרון המודולרי שלה מאפשר התנסות בדרכי יצירה שונות ומגוונות, ללא צורך להגביל את תהליך היצירה למודל עבודה אחד."
ע"כ בקצרה על התוכנה *תודה למכללת BPM.
למה דווקא אייבלטון ומה הייחודיות שלה ?
חוץ ממסך הלייב -דבר שאין בשאר התוכנות, אייבלטון מתייחדת בגישה שונה ואסביר...
עד שאייבלטון הגיעה לעולם, שאר התוכנות באו לחקות בעצם סביבת עבודה של אולפן פיזי, ולהביא את זה לתוך המחשב, לכן גם החשיבה הייתה כמו חשיבה של אולפן (דבר שאפשר לראות למשל בשיטת חיווט הערוצים לגרופים וסנדים בשאר התוכנות) ויש לזה הרבה מגבלות, כי מחשב יכול לעשות הרבה דברים שבעולם הפיזי אי אפשר לעשות (באייבלטון למשל אין הגבלה על כמות האינסרטים) ,
ואז באו המפתחים של אייבלטון ואמרו, אם אנחנו פה בשביל לעשות מוזיקה עם מחשב, למה זה צריך להיות דומה לאולפן ?
ומכאן הכל היסטוריה -הגישה של אייבלטון היא שוורקפלואו (זרימת עבודה) זה מעל הכל, הכל פשוט, נוח, ידותי ומהיר, מה שאתה צריך לראות רואים, ומה שלא לא, אין חלונות צפים ואין מליון כפתורים לאותה פעולה ואני חושב שזה שווה יותר מהכל !
זה חוץ מהטכנולוגיה והכלים הייחודים שיש רק לאייבטון -על זה אין כאן מקום להאריך...
אז איך זה שכל האולפנים משתמשים בקיובייס ?
קודם כל הפופולאריות (הכמעט אבסולוטית) של קיובייס היא בעיקר בארץ (יש גם לזה הסבר), בחו"ל אנחנו רואים עוד ועוד אומנים שעובדים על אייבלטון (כמו ענק הסאמפל-פאקס KSHMR ) והרבה אומנים שעבדו על תוכנות אחרות ועברו לאייבלטון (עוד לא שמעתי על מקרה הפוך ! ) וחוץ מזה גם בארץ המהפך קורה והרבה מפיקים עושים את המעבר לאייבלטון (לדוג' ג'ורדי -המפיק של סטטיק ובן אל), כמובן שקיובייס היא אחת התוכנות הכי פופולאריות גם בחו'"ל, אבל עדיין אייבלטון במקום הראשון במחינת קהילת המשתמשים !
אומרים שאייבלטון מיעדת בעיקר למוזיקה אלקטרונית ?
ממש לא, נכון שעדיין יש דברים מסויימים שקשורים בהפקה של מוזיקה אקוסטית (כמו ארטיקולציות במידי ועוד) שקצת פחות נוח לעשות באייבלטון, אבל הדברים האלה כל הזמן בשיפור ושאר הייתרונות שיש לאייבלטון, חשובים יותר מהנקודות האלה (לדעתי) גם ליוצרי מוזיקה אקוסטית.
אי אפשר להגיד שתוכנה אחת, טובה יותר מהשנייה -זה עניין של טעם !
נכון, ברמה מסויימת -משל למה הדבר דומה, אדם שלא טעם אוכל של ימינו מעולם, ושואל מה כדאי לו יותר לטעום, לאפה שווארמה, או לחם עם שוקולוד ? וודאי שיגידו לו לאפה שווארמה, אפי' שזה עניין של טעם -כי אם רוב העולם מעדיף שווארמה מן הסתם גם לאותו אחד זה יהיה טעים יותר, כנ"ל לגבי התוכנה -נכון שזה עניין של טעם, אבל אם רוב העולם מעדיף את אייבלטון יש לזה סיבה !
אני יכול לדבר עוד שעות על התוכנה המדהימה הזאת, אבל אני לא רוצה להתיש אתכם, בגדול מה שאני רוצה להגיד זה שתתנו צ'אנס לאייבלטון (בעיקר מי שרוצה להתחיל ועוד לא עבד על שום תוכנה) ורוב הסיכויים שלא תתאכזבו !
אציין שכאן המקום לשאול ולהגיב על כל מה שקשור לתוכנה, אשמח לעזור !
תודה שהייתם איתי SHLNX.