מוזיקה מוצלחת היא בהכרח איכותית?
-
@ענק-הענקים-בדורינו
טוב זה מה שאמרו פה עד עכשיו ,
אבל מה שבטוח שחלק גדול מהלהיטים זו
בהחלט מוזיקה איכותית רק לא תמיד
אנחנו יכולים להחליט את זה מהר
כמו הכללים ש @סלאש אמר פה . -
@הגיטריסט אני הגבתי בנוגע למה שאני כתבתי, ואני לא אמור להתייחס למה שאחרים כתבו
זה מה שאני כתבתי:
@ענק-הענקים-בדורינו אמר במוזיקה מוצלחת היא בהכרח איכותית?:מכניסים לפליליסט רק מה שמכונה להיטי רדיו שזה שירים קלילים עם עיבוד של שקל וחצי ו
-
@ישי-3
א' מוזיקה מוצלחת היא לא בהכרח איכותית
מהסיבה שהיום אנשים מתחברים לשירים אפי' שאינם
איכותיים סתם מסיבה או קטע שהם אהבו ,
ב' יש את בכללים שהזכירו פה [אף אחד לא חייב להסכים עם זה]
שהם קובעים את המוזיקה באיכותה ,או כל אחד וכלליו ,
אבל בטוח ששיר לא נקרא איכותי בשמיעה אחת או בזה שאהבת אותו , זה לא הקובע .||כמובן זוהי דעתי והמוסיף יוסיף .||
-
לדעתי מוזיקה זה עניין של טעם אישי וחיבור לשירים זה לא משהו שאפשר לקבוע באופן כוללני אבל בעיקרון ברור שאבחר להאזין למוזיקה שהיא איכותית ולא שנעשתה סתם ככה ולא ממש מושקעת ואיכותית היום זה מאוד נפוץ שמוציאים המון שירים ורק בודדים איכותיים וקל מאוד לזהות את זה ולא אציין שמות אבל יש רבים כאלו.
-
רק מעתיק לפה פוסט שכתבתי בעבר בנושא..
כל אחד מושפע, יחצנות עובדת על כולם. אם לא היא לא הייתה מצליחה...
וכי זה חדש שרדיו בפרט וכל התקשורת בכלל הם מעצבי דעת קהל ברמה הגבוהה ביותר....
זה קורה באלף דברים, בפוליטיקה במותגים בבילויים ועוד המון, אז אין שום סיבה שלא יקרה גם במוזיקה....
תמיד יש שם אנשים טובים ש"עוזרים" לנו לגבש את ה"דעה העצמית" שלנו (והיא באמת רק עצמית שלי, ולא הושפעתי מאף אחד אחר.....)ואכן כן, גם יצירות עלובות ותת רמה יכולות להפוך ללהיטים רק כי... אין לי מושג למה, אבל השדרן החליט...
לא נראה לי שצריך לזה דוגמאות, יש יותר מידי... -
יש בזה משהו
הייתי שומעת הרבה שירים
כמו השיר "מה הסיפור" הוא שיר יפה ומושלם אבל שהעירו לי על התוכן באמת שמתי לב שאין לו משמעות
וזה ברוב השירים היום לצערינו...
בד"כ מה שמאפיין את השירים האלה זה מקצב סוחף ומטריף שגורם לך לשיר ולאהוב את השיר בלי להבין את המשמעות שלו -
@נוי אמר במוזיקה מוצלחת היא בהכרח איכותית?:
יש בזה משהו
הייתי שומעת הרבה שירים
כמו השיר "מה הסיפור" הוא שיר יפה ומושלם אבל שהעירו לי על התוכן באמת שמתי לב שאין לו משמעות
וזה ברוב השירים היום לצערינו...
בד"כ מה שמאפיין את השירים האלה זה מקצב סוחף ומטריף שגורם לך לשיר ולאהוב את השיר בלי להבין את המשמעות שלודעתי:
א. שיר מוצלח הוא שיר עם חן, לא תמיד אפשר להבין למה ואני לא אתן דוגמאות כדי לא לבייש אף מוזיקאי..
אבל יש שירים שמהאזנה אחרונית לשיר, (אחרי התקופה שהוא היה להיט) אני לא כ''כ מבין מה מצאו בו,
הן במילים הן בלחן והן בעיבוד...
ב. זה לא בהכרח קשור לשדרן אם כי כן, יח''צ טוב ובזה אני כן יכול לתת מילה על קובי סלע או מנחם טוקר שלעיתים דוחפים שירים לתוך השידורים שלהם.. אבל זה יח''צ מה לעשות זה העבודה !!
וכן, כדי ששיר יצליח צריך לדחוף לקול חי/ברמה קצת מתחת לשולחן,
אבל בכ''ז לא כל שיר יצליח אא''כ מה שכתבתי לעיל.
ג. לגבי "מה הסיפור" זה לא הנושא אבל זה דווקא הברקה של נושא, בכתיבה צריך היום את ההברקות האלו ועיין כבר במקומות שזה הנושא... (דוגמאות נוספות הם השירים שמשה ולדר כותב לרולי דעת תורה ימים יפים וכו'..---)
@נוי אחרי הכל גם שירים על אמונה ובעצם כל שיר שיוצא היום זה כבר ידוע.. הרי ידוע שיש בי אמונה וידוע שיש רגעים אתה מתחיל את השיגרה וזה קשה... עדיין !! זה המוזיקה הישראלית זה מה שהיא מציעה.. -
פוסט זה נמחק!
-
@shin
שיר עם חן ???@המאסטרו-הנסתר אמר במוזיקה מוצלחת היא בהכרח איכותית?:
זה מעיד שזה מוצלח אולי מבחינת הציבור, אבל זה לא אומר שהמוזיקה נהייתה איכותית .
-
טוב, לא ממש התעמקתי בכל הפוסטים שנכתבו פה, אבל אני רוצה לכתוב את דעתי.
ויתכן שאיפשהו למעלה מישהו כתב את זה ולא ראיתי....
אז ככה: במוזיקה העכשווית של היום אין שום קשר בין המוזיקה שנחשבת להיט לזו האיכותית והאמיתית.
לפני עשרים שלושים שנה אולי, האנשים היו יותר מתעמקים באיכות של השיר. לחן זול עם מילים פשוטות פשוט לא היה רץ! (גם היה לאנשים יותר זמן להתעמק בהם... בלי ההצפה שהולכת היום...)
היום, שיר שהוא קליט, קליל וכמו ש @shin אמר, בעל חן - הוא זה שילך...
רחבות הריקודים והרדיו לא דורשים יצירות ארוכות עם עיבודים חיים. אין להם זמן לזה.
כמה ששיר יותר קצבי או מגניב - הוא יושמע יותר, ויתקבל יותר.
אבל מה שכן, אצל אנשים ששומעים באוזניות או בבית - יכול להיות ששירים איכותיים יכנסו ואפילו חזק (אצלי למשל.... ).
עד כאן דעתי.... סורי על האורך.... -
@שרת-הרוק לדעתי, כן. פשוט רוב העולם אינו מבין גדול במוזיקה והוא אוהב את כל מה שהולך היום פופ, וכו"....
ויש קטע שבמוזיקה שפחות שומעים היא יותר טובה,
אגב גם בעולם יש זמרים מ ט ו ר פ י ם, שהם רק בשורה שנייה שלישית ולמה? כי הם יוצרים חומר מאוד איכותי
אבל פחות המוני.
מעניין... -
לדעתי מוצלח לא מראה על איכותי בכלל אבל זה לא סותר שיהיה מוזיקה מוצלחת ואיכותית
@סלאש אמר במוזיקה מוצלחת היא בהכרח איכותית?:
@הגיטריסט תשובה מסובכת קצת כי כל אחד מגדיר משהו אחר כמוזיקה איכותית.
מבחינתי צריך שקלול של 4 דברים. מילים, לחן, עיבוד, איכות סאונד. בשעת הדחק מוכן להתפשר על המילים...מצטרף להגדרה הזאת עם שינוי קטן מאוד חשוב לי מבחינת איכות שיהיה מילים טובות על פני איכות סאונד והכי חשוב בשבילי זה חיבור בין המילים ללחן שלא יכתבו מילים עצובות לדוגמא על לחן שמח זה מבחינתי מזעזע ויש כאלה להיטים לצערי.
-
סליחה מכל אלו שלא חושבים כמוני, אבל-
לדעתי חבל להשקיע בזה היום אם זה לא בשביל תחביב....
חשוב להשקיע בתוכן השיר, כי דווקא בזה הציבור כן מעוניין, אבל מקצועיות במוזיקה עצמה? מעטים הם אלו שבכלל ישימו לב לזה וגם מי שכן, בד"כ יעדיף שיר עם תוכן ועם מנגינה קליטה וקלאסית מאשר שיר מסובך ומקצועי להפליא שעבדו עליו שעות על גבי שעות.
לא שאני בעד השירים שמוציאים תוך חצי שעה בארבע לפנות בוקר, אני בהחלט חושבת שחשוב להשקיע בתוכן, והמוזיקה בכל זאת צריכה קצת רמה, אבל בלי הגזמה כי ממילא לא ישימו לב. -
אבל היום אני יושב בהופעה ומתלהב משיר
איך אני יידע להגדיר אותו כאיכותי ?
(ניסיתי לעשות ציטוט מהדברים שלך, לא נראה לי שממש הצלחתי)
אם אתה אוהב את השיר הזה, מה אכפת לך אם הוא מוגדר כאיכותי?
תשמע אותו, אפילו תהיה היחיד בעולם ותקח ממנו את מה שהוא יכול לתת לך
יש שיר כזה- משוגע על החיים של עודד דוד נראה לי. ויש שם משפט כזה: מה לי מאחרים.
אז מה לך מה כל העולם חושב על זה?
יצא קצת מתפלסף........ -
אני לא ממש קראתי את הכל אלא בריפרוף אז סורי אם חזרתי על הדברים של מישו.
לדעתי מוזיקה מוצלחת (מבחינת ההצלחה של השיר) היא לא בהכרח איכותית ומוזיקה איכותית לא בהכרח מוצלחת ויש לי דוגמאות לזה שלמרות שיש מי שיחלוק עליי אני אומר אותם
מי ששם לב השיר חולם כמו יוסף לא ממש איכותי מבחינת עיבודים אבל מאד מוצלח מבחינת הויראליות שלו וזה מעיד שדעת הקהל היא ללכת אחרי הפשטות ברוב המיקרים ולא אחרי מאה אחוז איכות.
עוד דוגמא זה השיר האחרון של חנן בן ארי בסוף זה הלחן שבגלל שהיה פיגוע הוא החליט שיהיה פחות מתאים להוציא את אלא בי שנשמע ממש מקפיץ ולכן בגלל שהבטיח להוציא שיר בהתראה של רגע הוא הוציא יום למחרת שיר אחר שנקרא בסוף זה הלחן ועקב הלחץ הזמני העיבוד היה מאד פשוט וכלל בעיקר פסנתר עם בקושי עיבודים נוספים וקולות שניים ברמה טובה וגם שם כמו שכולם יודעים השיר מאד מצליח וזה שוב מוכיח שהקהל ברובו אוהב מוזיקה יפה ולא דווקא איכותית.
אגב, אם היו אוהבים מוזיקה איכותית אז הרבה זמרים שבקושי שומעים אותם ועליהם היו הרבה יותר מוצלחים היום דוגמת ביני לנדאו או יוסי נטיב.