הבנתם את כל המילים?
-
סתם לידע הרבנים המזרחניקים אוחזים מאד מחנן וממש לומדים את השירים שלו
כך אמרו לי השבוע כמה שפגשתי בכינרת -
@המחבל-המחופש תסתכלי בצפיות יחסית לריבו.. זה היה השוואה..תגללי קצת
-
@המחבל-המחופש אף אחד לא אמר שלא. תקראי את הדיון ותביני..
-
@123-3 אמר בהבנתם את כל המילים?:
@המחבל-המחופש תסתכלי בצפיות יחסית לריבו.. זה היה השוואה..תגללי קצת
את תשכחו שריבו פונה גם לקהל שאינו חרדי.. זה מוסיף לו.
-
משה פלד הוא הדוגמא. כי אני בטוח שגם הוא לפעמים לא מבין מה הוא כותב. למשל; ''גם אם עייף ועדיין נלחם לו רק אניח להם לשנות'' וגם אם הוא מבין, עברית תקינה זה לא.
-
@יוסי-המוזיקלי
כ''כ בשיר בשורה טובה לא בדיוק מובן שם הכל -
@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
-
@הכל-טוב-0
נכון.
בשירים של חנן בן ארי ובכלל בשירים ישראלים שמכוונים לקהל ישראלי-יש מושגים מעולם התוכן של התרבות הישראלית. מי שלא מכיר את הקלאסיקה של "בגדי המלך החדשים"-( והמלך הוא עירום...) או קצת היסטוריה כללית( דון קישוט) לא יבין במה מדובר..
קצת ידע עולם וגם עניין של גיל..:) -
@הכל-טוב-0 הנה הביאור של השיר מתוך ויקיפדיה
%(#000000)[מילות השיר הן מחאה כנגד סטריאוטיפים ודעות קדומות הקיימות בציבור כנגד קבוצות באוכלוסייה ועל חנן בן ארי עצמו. השיר מציג בתחילתו טענה, לפיה לאנשים נח יותר להיסחף אחרי הסטיגמות מאשר לחשוב "הכל כבר מסודר לנו בראש מגירות מגירות, לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות". בהמשך השיר יוצא הזמר כנגד הסתה וסגידה לרייטינג. הוא ממשיך ומתקומם נגד סטריאוטיפים בחברה, על כך ששמאלנים מתויגים כבוגדים, ערבים כמחבלים, חרדים כשודדים, והמתנחלים כאלו שרצחו את רבין. בנוסף הוא יוצא נגד תפיסה בציבור שכל תל אביב טבעונית וכל העיר נתיבות היא מסורתית עממית, וכן שהדתיים פרימיטיביים עם ציצית ודוחים את טענות דרווין (אבולוציה).בפזמון החוזר מבקש הדובר השר שלא לכלוא אותו בשום כלוב ולא לסכם אותו בוויקיפדיה, כשהמשפט החוזר ונשנה בפזמון הוא: "אני הכל, אני לא כלום, אור אין סוף לבוש בגוף, אז אל תכלאוני בשום כלוב". לאחר הפזמון החוזר מוסיף בן ארי כי מצידו אפשר לקרוא לו דון קישוט, ולשים על ראשו פרס וגיליוטינה בכיכר. עוד הוא מוסיף כי זמן השדים עבר והגיע הזמן לומר למלך שהוא עירום. הוא ממשיך ומתלונן על התפיסה שנוצרה כלפיו ומבקש מהקהל למחוק כל מה שידע עליו עד היום, וכי הוא לא מתנחל, לא נציג של אלוקים, הוא לא דוס שמדיר נשים ולא מהווה גשר בין המגזרים. ומצהיר שהוא רוצה שישרפו המגזרים והדיעות הקדומות כדי שלכל אדם יהיה סיכוי. בחלק זה ניתנות דוגמאות נוספות לתפיסה סטריאוטיפית: כל המזרחיים מקופחים והחילונים הם כופרים, כל הנשים מתאימות רק למטבח, הרוסים אוהבים את סטלין, מאחורי כל חבר כנסת יש קופת שרצים (שחיתות שלטונית). בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה. את השיר מסיים בן ארי בתקווה שעוד יבוא יום שבו לא יכלאוהו בשום כלוב.]
ראיתי את זה כבר בפורום בנושא אחר (טקסטים יפים משהו כזה לא זוכר הקרדיט למי שהביא את זה) -
@בני-5 אמר בהבנתם את כל המילים?:
בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה.
אגב היה לו מריבה רצינית עם עידן על המילים האלה -
בעצם העניין הדיון נראה לי תמוה כי זה כל העניין בשירה לתת פאנץ' בקיצור וברמיזה ובלשון מליצית מבוססת על היסטוריה ועל מושגים ואגדות ומליצות ובפרט בזמרים הגדולים איין סיכוי שהיה נכנס מילה בלתי מוגהת ולא מובנת
(וסיפור המלך עירום הוא סיפור עממי על מלך גנדרן שאהב בגדים והיו המון חייטים וכו' והוא הגזים וכו' עד שהיועצים שלו תפרו לו בגד מיוחד שהיה מבד יקר ושקוף והמלך יצא ככה לפני העם....)