איך הצליחה המוזיקה החסידית הנוסטלגית לחזור לקידמת הבמה
-
@יהודה-n אמר באיך הצליחה המוזיקה החסידית הנוסטלגית לחזור לקידמת הבמה:
אתה למשל תשמע סלסולים של משה דוואק שהוא שר פיוטים ?
מחילה אבל אני יגעל עד מאוד אני לא מסוגל לשמוע פיוטים למשל משה חבושה
אבל זה היה נראה כאילו באתה לתקוף את זאנוויל סך הכל אתה לא מתחבר אליו -
@יונתן-פ בסוף הכל ענין של היתחברות, אי אפשר להכריח אף אחד לישמוע מוזיקה שהוא לא מיתחבר...(אני גם לא מיתחברת לפיוטים ושירים חסידיים כבדים עושים לי כאבי ראש , לי אישית יש סיגנון מוזיקה שאני מיתחברת שזה בעצם הישראלית יהודית כמו דוד בן ארזה ,משה קליין וכד...
-
אין ספק שהמוזיקה החסידית עברה שינוי עצום אנשים כבר פחות מחפשים פסוקים שחוזרים על עצמם אלה יותר תוכן
-
@ariel-shlomes בידיוק, מסכימה איתך בכל מילה!, אנשים מחפשים שירים שיעיפו אותם רחוק....
-
חבר'ה, על איזו מוזיקה אתם מדברים? חלק פה מדברים על החסידי כבד, זאנוויל וכו'. אני בכלל הבנתי שמתכוונים למוזיקה הנוסטלגית!
מה, זאנוויל עד כדי כך ישן שהוא נוסטלגי? לא ידעתי........אני דיברתי על הישנים באמת! פריד הישנים, מ.ב.ד הישנים, פרחי מיאמי ועוד כאלו...........
@מיוזיק-בנשמה זה מה שאתה התכוונת?
-
@כ-פ @מיוזיק-בנשמה התכוון לזה ציטוט
@מיוזיק-בנשמה אמר באיך הצליחה המוזיקה החסידית הנוסטלגית לחזור לקידמת הבמה:
#anchor(((ישראל רוזן // "האביב החסידי" (בהמחדש))
ומה גרם למוזיקה החסידית אותנטית לפרוץ בשנים האחרונות, ישראל רוזן בטור חג מיוחד
לפני כמה שבועות יצא לי לבקר ברובע היהודי בירושלים, כשפתאום תפס את אוזני צליל ענוג, עשרות בחורי ישיבה יושבים בפינת רחוב, גיטרות לרוב ושרים בדבקות, התקרבתי אט אט והאמת מעט הופתעתי, לא, הם לא היו עם בעקיצ'עס פרחוניים או שטריימלעך עם שוואנצעס', הם התבלטו בעיקר בפרצופם המגולח למשעי ובחליפות הקצרות שלהם… נווווו, מה כל כך הפתיע אותך שאל אותי החבר שלצידי. תקשיב למילים אמרתי לו, עצמנו שנינו את העיניים ואט אט הרגשנו מרחפים היישר אל מחוזות ברוקלין, וויליאמסבורג בואכה מונורו. סגנון השירה היה חסידי לגמרי, הם שיננו כבלאחר יד שירי נשמה חסידיים, עם טקסט אידישאי מובהק. "אוייי טאטע איך וויל זאן…. "ביזען קרעטשמע….. ועוד ועוד.
אני פוקח את העיניים ונוחת בחזרה אל המציאות, ושואל את עצמי: מה קרה פה, ניסיתי לחכוך במוחי ולהיזכר מה היו הלהיטים לפני 7-8 שנים ונזכרתי בעיקר בשירו למלך, לולא תורתך, שירים ליטאים עם ניגון ישיבתי, אז מה פתאום קרה והתהפכה לה הקערה.
בעקבות הפריחה המדהימה והמבורכת שעברה המוזיקה החסידית האותנטית בשנים האחרונות, קמו להם אט אט אמנים חסידיים אותנטיים ועברו מתחום החתונות עם הקלידנים, לסצנת ההופעות והשואו, הפותחים שבהם הם ליפא שמלצער ולאחריו בערי וובר, אך הפריצה הגדולה קרתה בשנים האחרונות, עת צצו להם בזה אחר זה אמנים בעלי שם שאמנם עד אז היית פוגש אותם במקרה הרע בקאווע שטיבל, ובמקרה הנוצץ על במה בהיכלי מלכות יחד עם קלידן מהז'אנר הנ"ל, אך פתאום הם התגלו כפרפורמרים, חיות במה ואולפנים שקורעים את העולם עם הופעות ולהיטי ענק.
אם הייתם שואלים אותי מה עיקר ההצלחה שלהם, התשובה היא ברורה!אובר הפרגון שרץ בין האמנים, כשאמן חסידי מוציא סינגל, באותו הערב כל עמיתיו למקצוע יבצעו את השיר, זה אמנם הופך את חיי המדף של השירים לקצרים יותר, אך הפרסום והקידום שמקבלים אמנים חדשים נהפך לבלתי נמנע.
הפרגון הזה היה חסר במוזיקה, עד העידן החסידי, אמנים חדשים היו נקרעים כדי להצליח, מקבלים בעיטות וזלזול מהאמן שרק יומיים לפני הופיע בשבע ברכות ראשון בחיים, התחושה הייתה שכדי להצליח אתה חייב להיות בלעדי, לא לפרגן ולא לקדם אחרים כי אולי זה יבוא על חשבונך.
ומכאן הפניה לאמנים בז'אנרים האחרים, תהיו אתם, תשירו, תופיעו ותצליחו, אבל לעזור לאמן חדש זה לא פחות חסד מלהופיע אצל חולים, בסוף….. אתם רק תרוויחו מזה.
וכתוב כאן שהשירים החדשים (שמילי אונגר ודובי מייזלעס ו... כן גם זאנוויל) נקראים באיזה שהוא הגדרה "שירים בסגנון ישן"
-
@סטופל-המלך אמר באיך הצליחה המוזיקה החסידית הנוסטלגית לחזור לקידמת הבמה:
לא יודעת מי זה זאנויל, נשמע שזה מישהו קצת כבד מידי..מחילה מהמעריצים שלו כאן
@סטופל-המלך חחחחח חזק!! נקרעתי עכשיו!
הישנים היפים באמת חזרו לפרונט? איפה שמעת אותם?
-
כי שדרנים מכניסים הרבה מוזיקה ישנה טובה שיכירו
ובאמת יש הרבה שירים ישנים מאוד יפים עם סאונד מאוד טוב וכיף לשמוע אותם
ולהזכר בהם