זמרים שמגיירים שירים , תגובתם
-
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןאתה צודק לגמרי- אבל כשמדובר בצדיקים.
הם ידעו איזה ניגון צריך להרים אותו מ"התהום" ויש הרבה ניגונים כאלה (בעיקר במגזר החסידי).
אבל לעניות דעתי, אף זמר איפלו אם הוא חרדי- אין לו את הראיה הזו שהוא יכול לומר- זה ניגון קדוש אותו אני לוקח...בד"כ הם עושים את זה לצורך מסחר, כסף והרצון להידמות.
וזה קצת חבל...כי מוזיקה מאד משפיעה על הנפש, ואם את הניגון/ לחן הזה יצר אומן שלא שומר תורה ומצוות בלשון המעטה- אז מה שעבר לו בראש בדיוק בזמן שיצר את היצירה- נמצא בתוך היצירה- וזה נכנס אלינו פנימה כאשר אנחנו מאזינים למוזיקה שלו...
אפשר לראות את זה בקלות: תבדקו את עצמכם אם אחרי שאתם מאזינים או תוך כדי האזנה- למוזיקה כזו יש לכם חשק ללמוד תורה, לקיים איזו מצווה...אם זה נותן לכם איזו הרגשה רוחנית?
לא שאני במקום טוב יותר...
אבל זה תמיד צורם לי בלב. -
@עדי-3 הצדיקים גיירו כיון שסברו שכל ניגון מקורו מעבודת הלווים והם התפזרו בחוברן בין אומות העולם
-
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאן@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןמעניין מאוד מה שהעלית, אני רוצה באמת לחקור את העניין. הקישור שהעלית חסום, תוכל לומר לי מה המקור?
-
אני לא אוהבת לשמוע שירים מגויירים בכלל!
מגעיל אותי שפתאום כל השירים החילונים הופכים להיות כ"כ קדושים(עיין ערך "גמרא סבבא"-אני נסלדתי!)
אולי כי הכרתי לפעמים את המקור,
ולראות את הערכים שלנו מולבשים על השירים שלהם, ובחוסר מקצועיות- העיקר שיתאים למנגינה ויתחרז טוב , לא עושה לי טוב!
אבל חייבת לציין שזה מביא לזמר המגייר מלא צפיות...@shoval אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא אוהבת לשמוע שירים מגויירים בכלל!
מגעיל אותי שפתאום כל השירים החילונים הופכים להיות כ"כ קדושים(עיין ערך "גמרא סבבא"-אני נסלדתי!)
אולי כי הכרתי לפעמים את המקור,
ולראות את הערכים שלנו מולבשים על השירים שלהם, ובחוסר מקצועיות- העיקר שיתאים למנגינה ויתחרז טוב , לא עושה לי טוב!
אבל חייבת לציין שזה מביא לזמר המגייר מלא צפיות...נכון...שימי לב גם "בתורותו"של חיים ישראל...מה הוא מדבר שם? רק ה' יודעעעע
הוא מחרטט שם מיליםםםם
אם את מבינה את אלופההה -
@חיה-בקליפ
לא היה נושא כזה בעבר?@KING-music היה נושא כזה שלי לא זוכר איך הוא נקרא
-
@KING-music היה נושא כזה שלי לא זוכר איך הוא נקרא
@דודו-בלוקה זה ?
https://miktzav.com/topic/7192/%D7%A1%D7%92%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%93%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%A3-%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%95/1?_=1683289807686או זה ?https://miktzav.com/topic/6722/%D7%96%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9B%D7%9F-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%9B%D7%9D/1?_=1683289807690
-
@shoval אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא אוהבת לשמוע שירים מגויירים בכלל!
מגעיל אותי שפתאום כל השירים החילונים הופכים להיות כ"כ קדושים(עיין ערך "גמרא סבבא"-אני נסלדתי!)
אולי כי הכרתי לפעמים את המקור,
ולראות את הערכים שלנו מולבשים על השירים שלהם, ובחוסר מקצועיות- העיקר שיתאים למנגינה ויתחרז טוב , לא עושה לי טוב!
אבל חייבת לציין שזה מביא לזמר המגייר מלא צפיות...נכון...שימי לב גם "בתורותו"של חיים ישראל...מה הוא מדבר שם? רק ה' יודעעעע
הוא מחרטט שם מיליםםםם
אם את מבינה את אלופההה -
@דודו-בלוקה זה ?
https://miktzav.com/topic/7192/%D7%A1%D7%92%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%93%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%A3-%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%95/1?_=1683289807686או זה ?https://miktzav.com/topic/6722/%D7%96%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9B%D7%9F-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%9B%D7%9D/1?_=1683289807690
@צוציק היה נושא שאני פתחתי!
אולי ההנהלה מחקה אותו לא זוכר -
@צוציק היה נושא שאני פתחתי!
אולי ההנהלה מחקה אותו לא זוכר@דודו-בלוקה כן אני זוכרת שהם מחקו אותו
-
@דודו-בלוקה כן אני זוכרת שהם מחקו אותו
@אילה-הזמרת אבל אני זוכר שלא מחקו....

https://miktzav.com/topic/6193/%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%95-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9Dסליחה על העקיצה
-
@רוחלה-כהן אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
כתוב בכותרת של הנושא הזה "תגובתם"... זה הכוונה לא?
חסר כ' או תגובתם על הגיור שירים?
-
@רוחלה-כהן אולי הכוונה ל"תגובתכם"
-
@אילה-הזמרת אבל אני זוכר שלא מחקו....

https://miktzav.com/topic/6193/%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%95-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9Dסליחה על העקיצה
@דודו-בלוקה היה נושא בסוג הזה שהם מחקו לא משנה
-
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאן@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןסופסוף אחד שמבין אותי!!!! תאמת רציתי לכתוב בול את מה שכתבת כבר לפני כמה שעות ולא העזתי, כי לפני כמה ימים ציינתי את זה בנושא אחר - כתבתי שלדעתי אין בעיה לקחת מנגינה גויית ולשים עליה מילים קדושות. ואהממממ עשו ממני שם ממש צימעס...... הנושא לצערי הגיע שם לספאם ונעלו אותו.
קיצר, אז תדעו שקיימים כאלו דברים.
-
@shoval

פליז תשמעייי אני רוצה שתביני רק כמה המצב גרועעע
בתורתו.mp3 -
@דודו-בלוקה היה נושא בסוג הזה שהם מחקו לא משנה
@אילה-הזמרת דיברתי על נושא שלי
לא משנה הכל טוב -
@עדי-3 הצדיקים גיירו כיון שסברו שכל ניגון מקורו מעבודת הלווים והם התפזרו בחוברן בין אומות העולם
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@עדי-3 הצדיקים גיירו כיון שסברו שכל ניגון מקורו מעבודת הלווים והם התפזרו בחוברן בין אומות העולם
ואני אוסיף על דבריך, שידוע שהיה איזה רב גדול (לא אומר מי, מחשש פתיחת דיונים סוערים) שעבר ליד כנסיה ושמע מנגינה מסוימת, ולקח את המנגינה הזו והניח עליה את המילים 'ונתנה תוקף' ומאז היה שר את זה בכל שנה בימים הנוראים.
אבל לא יודעת אם זה תקף למנגינות של היום............
-
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןסופסוף אחד שמבין אותי!!!! תאמת רציתי לכתוב בול את מה שכתבת כבר לפני כמה שעות ולא העזתי, כי לפני כמה ימים ציינתי את זה בנושא אחר - כתבתי שלדעתי אין בעיה לקחת מנגינה גויית ולשים עליה מילים קדושות. ואהממממ עשו ממני שם ממש צימעס...... הנושא לצערי הגיע שם לספאם ונעלו אותו.
קיצר, אז תדעו שקיימים כאלו דברים.
@כ-פ אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןסופסוף אחד שמבין אותי!!!! תאמת רציתי לכתוב בול את מה שכתבת כבר לפני כמה שעות ולא העזתי, כי לפני כמה ימים ציינתי את זה בנושא אחר - כתבתי שלדעתי אין בעיה לקחת מנגינה גויית ולשים עליה מילים קדושות. ואהממממ עשו ממני שם ממש צימעס...... הנושא לצערי הגיע שם לספאם ונעלו אותו.
קיצר, אז תדעו שקיימים כאלו דברים.
את צודקת שיש דברים כאלה!
אבל אנחנו לא באותה רמה של הצדיקים של אז כדי לומר שהניגון עכשיו קדוש.
לא ששאר השירים של היום הם קדושים...אפילו אם המלחין הוא דתי אבל....ברעיון.
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות