זמרים שמגיירים שירים , תגובתם
-
@דודו-בלוקה כן אני זוכרת שהם מחקו אותו
-
@אילה-הזמרת אבל אני זוכר שלא מחקו....
https://miktzav.com/topic/6193/שירים-חילונים-שנהיו-חרדים||סליחה על העקיצה||
-
@רוחלה-כהן אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
כתוב בכותרת של הנושא הזה "תגובתם"... זה הכוונה לא?
חסר כ' או תגובתם על הגיור שירים?
-
@רוחלה-כהן אולי הכוונה ל"תגובתכם"
-
@דודו-בלוקה היה נושא בסוג הזה שהם מחקו לא משנה
-
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןסופסוף אחד שמבין אותי!!!! תאמת רציתי לכתוב בול את מה שכתבת כבר לפני כמה שעות ולא העזתי, כי לפני כמה ימים ציינתי את זה בנושא אחר - כתבתי שלדעתי אין בעיה לקחת מנגינה גויית ולשים עליה מילים קדושות. ואהממממ עשו ממני שם ממש צימעס...... הנושא לצערי הגיע שם לספאם ונעלו אותו.
קיצר, אז תדעו שקיימים כאלו דברים.
-
@אילה-הזמרת דיברתי על נושא שלי
לא משנה הכל טוב -
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@עדי-3 הצדיקים גיירו כיון שסברו שכל ניגון מקורו מעבודת הלווים והם התפזרו בחוברן בין אומות העולם
ואני אוסיף על דבריך, שידוע שהיה איזה רב גדול (לא אומר מי, מחשש פתיחת דיונים סוערים) שעבר ליד כנסיה ושמע מנגינה מסוימת, ולקח את המנגינה הזו והניח עליה את המילים 'ונתנה תוקף' ומאז היה שר את זה בכל שנה בימים הנוראים.
אבל לא יודעת אם זה תקף למנגינות של היום............
-
@כ-פ אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@יהודה1 אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אני לא יודע אם שייך לומר את זה גם על השירים של היום אבל תקראו............
רוב הגדולים, או כפי שקראו להם "צדיקים", הביעו את דעתם בנוגע לערך הנגינה, ומהם שהשתדלו לחבר ניגונים או לאסוף ניגונים זרים ולתקנם על פי טעמם, כלומר, יש שהיו מלקטים ניגונים נכרים ומכניסים אותם אל תחת כנפי השכינה. ויש לענין זה חשיבות גדולה לפי דעת כמה צדיקים. כך מסופר על ר' ליב שרה'ס (ת"ץ-תקנ"א):
".. הלך לו ר' ליב לטייל בחורשה שמחוץ לעיר. ראה שם נער בן ח' שנים לבוש קרעים ועירום למחצה רועה עדר אווזים. הרגיש בו נשמה גבוהה, קדושה, מהיכל השירה והזמרה... גדל רועה קטן זה ונעשה הרבי המפורסם והמנגן הגדול ר' אייזיק מקאליף (הונגריה), שהיה מציל אחר כך הניגונים היקרים מידי הקליפה ומחזירם לשורש הקדושה שהם שייכים לשם. צדיק זה... היה נוהג, שהיה נוסע יום יום ליער, היה מקשיב לניגונים המתוקים שהיו מזמרים הרועים ומפזמים בחליליהם. היה תופס אותם הניגונים ומכניסם אחר כך חזרה אל הקדושה. כי כל הניגונים שבעולם מן הקדושה הם באים, ממקום גבוה שנקרא בשם היכל הנגינה. הטומאה אינה יודעת ניגונים. היא אינה יודעת שום שמחה, היא מקור העצבות. על ידי חטאו של אדם הראשון נפלו ברשות הקליפה, היא הסטרא אחרא, כל הניצוצות הקדושים יחד עם אלו גם "ניצוצות הנגינה".
נלקח מכאןסופסוף אחד שמבין אותי!!!! תאמת רציתי לכתוב בול את מה שכתבת כבר לפני כמה שעות ולא העזתי, כי לפני כמה ימים ציינתי את זה בנושא אחר - כתבתי שלדעתי אין בעיה לקחת מנגינה גויית ולשים עליה מילים קדושות. ואהממממ עשו ממני שם ממש צימעס...... הנושא לצערי הגיע שם לספאם ונעלו אותו.
קיצר, אז תדעו שקיימים כאלו דברים.
את צודקת שיש דברים כאלה!
אבל אנחנו לא באותה רמה של הצדיקים של אז כדי לומר שהניגון עכשיו קדוש.
לא ששאר השירים של היום הם קדושים...אפילו אם המלחין הוא דתי אבל....ברעיון. -
@אבי-n אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
זה מנגינות גויות אין בזה יותר מידי טוהר
אבל נכון שהמילים המודבקות לא משהוצריך לעשות הבחנה דקה בין 2 עניינים
יש שירים לועזיים שלוקחים אותם כמו שהם ומשנים את המילים --על זה אפשר להתוכחאבל אם מדברים על השפעות של מוזיקה מערבית -- רב השירים של המוזיקה היהודית מושפעים
מ--רוק --ופופ --טרנסים וכ"ו --- ומדובר בזמרים הכי מובילים
וגם המוזיקה היהודית ממש של האדמורים --גם היא לקוחה בסופו של דבר מניגונים של גויים
-כך שכנראה זו לא בעיה -- כפי שהסביר בטוב טעם ודעת @יהודה1 -
סתם טוב לדעת שזמרים שומעים מוזיקה גויית או חילונית זה משלעצמו גרוע
מה הקטע? שיוציאו שירים מעצמם -
@אילה-הזמרת זה מה ש@אילן-פ אומר, שהמוזיקה שלהם מושפעת מהמוזיקה המערבית של היום.
אגב מרדכי שפירא אמר פעם בראיון, שבילדותו הם היו פחות חרדים ושמעו שירים לועזיים, ואח"כ הם התחרדו. הוא מספר שכיום הוא מנסה להביא את סוג המוזיקה ששמע בזמנו גם לחרדים. (בקטע טוב כמובן!)
טוב או לא? זה כבר עניין לנושא אחר..............
-
הזייה מה יש להגיד...
אבל מה לעשות שיש כאלה שזה שומר עליהם מלשמוע את המקור.(שזה עדיף בחלק מהמקרים, לכן אני לא מתנגדת נחרצות)
לעומת זאת יש כאלו שיגידו אממ נשמע טוב בוא נלך לחפש את המקור ואז||דבר אחד לא ברור לי- חלק מהשירים המקוריים הם אסון , כמו השיר טוי.. שחיים ישראל גייר.לא מבינה למה צריך לשכפל את הטרגדיה הזאת..)||
-
בידיוק השבוע קראתי כתבהבJDN על ניגוני מירון והיה שם סיפור שיש איזה ניגון במירון ניגון מוסטפא (אברום לייב בורשטיין) או שם כזה וכתבו שם שזה נעימה דרוזית שהיו מגיעים לפני 100 שנה למירון וגרו שם דרוזים והם ניגנו ת'שיר הזה בהדלקה של מירון
וגם טוקר עשה תוכנית פעם שאמרו שם שהמנגינות של חייב איניש וכי אשמרה שבת מגוירות