זמרים שמגיירים שירים , תגובתם
-
@את-שרוטה אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@זאת-אני-0 אפשר את השיר חמוץ מתוק של שרולי ונתנאל
זה המקום לבקשת שירים...https://miktzav.com/topic/1846/בקשות-שירים/1
בכל אופן צרפתי לך שם. -
@אהרון-המלך אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@חיה-בקליפ אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@שימי-המוזיקלי אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@עדי-3 אני לא חושב שזה כ"כ משנה, ודאי אבל שמבחינה מוסרית זמר חילני יותר גרוע אבל סה"כ השיר עצמו והמילים הם הקובעים||זה נושא שדובר עליו רבות בפורום בעיקר בנושאים של הזמרים עצמם||
אם השיר והמילים קובעים
אז המוןןן שירים של אייל וגלן, עומר אדם, עדן חסון ,אבי אברומי ועוד
בסדר?וגם ככה היום כולם בישיבות שומעים את הזמרים שהזכרת אני בישיבה וכולם שם יש להם כאלה שירים
חבל שזה המצב היום בישיבות
באמת שכל אחד ישמע מה שהוא חושב
אבל לפחות אנחנו לא נשמע
לשנות את העולם אנחנו לא יכולים
אבל את עצמינו כן
אז יאלה מה אומרים? -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
לסיכום- עצוב מאוד עוד אחת מתופעות ירידת הדורות שמאפיינת את דורנו. אבל לא להתייאש!! זה הישורת האחרונה כל מי שנגד שירים מגויירים שינסה כמה שיותר להעלות את המודעות לעיניין הזה ובעזרת השם - הטוב עוד ינצח אבל גם מי שלא יכול להילחם לפחות לא להיסחף!
-
@אבי-n אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
אדמורים
מה אצל אדמורים שירים מגויירים? אין דבר כזה זאת הגזמה בדרך כלל אצל אדמורים שרים שירים של החסידות בלבד
-
@אבי-n אמר בזמרים שמגיירים שירים , תגובתם:
@אילן-פ זה שהמוזיקה הזו נכנסה והיא אפילו אצל אדמורים רק מראה לאן התדרדרנו זה לא נותן לזה קרדיט שזה דבר טוב
לא בטוח שזו התדרדרות --זו התפתחות
ביהדות השורשית --ולא מדבר על תקופת ביהמק"ד ---למרות שהמוזיקה זה עניין מאוד גבוה
ליד היכל הנגינה ליד וכ"ו ....... במהלך הדורות לא פתחו את הנושא המוסיקלי --שמו דגש על לימוד תורה ושמירה על ציביון שלא להתבולל
כמה מלחינים יהודיים יש במוזיקה הקלאסית ???אם בכלל --
אז זה בלתי נמנע שכאשר התחיל להתפתח אז הושפע ממוזיקה של גויים -
זה דבר שיכול להתאים לפה.........
שירי מירון (השירים שמושרים עם טקסט, כגון בר יוחאי וכו'): למרות שחוקרים רבים ניסו במהלך השנים לעלות על עקבות המלחינים ומקורותיהם, עדיין שמות המלחינים והמקורות נשארו בגדר תעלומה. חוץ מ'לכבוד התנא' שיושב על מנגינה ידועה מבית רוז'ין שמושרת על המילים "פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה קה".
אבל בר יוחאי, ואמרתם, ואמר ר' עקיבא. שלושת הניגונים האלה הם שירים מסורתיים שלא ידוע מי הלחין אותם, ואיך הגיעו למירון, ושמות המלחינים עדיין נותרו בגדר תעלומה. (בר יוחאי ידוע שהוא ניגון ספרדי עתיק אך שם המלחין גם נותר בגדר תעלומה.)
ניגוני מירון (סגנון השירים כמו הורה, שמנוגנים בקלרינט ללא טקסט וללא זמר): פה מתחיל החלק המעניין והמרתק. הז'אנר הזה התחיל בערך לפני כמאה שנה, כאשר להילולא מתאספים המון יהודים אך לא רק, גם הערבים הדרוזים שמתגוררים בכפרים הסמוכים למקום מצטרפים לחגיגה, ומביאים איתם דרבוקות ומנגינות ערביות.
הם הביאו את מקצבי ההורה, שמגיעים ממדינות ערב, וכן מנגינות בסולמות שלא היו קיימים עד אז במוזיקה היהודית. ביחד איתם נגנו כמובן היהודים שהביאו את כלי הקלרינט שמגיע בכלל מאירופה – וביחד ניגנו הדרוזים והיהודים, וכך נוצרו ניגוני מירון, שמנוגנים עד היום במירון ובל"ג בעומר ובכל השנה, וכל סגנון ההורה המקובל מאוד עד היום, מדובר בעצם במוזיקה ערבית שנכנסה למוזיקה החסידית.
קרדיט: 'jdn'.
https://www.jdn.co.il/blog/1954000/