מוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
@יודי-סיני כמובן.
אני מבינה בגדול את מה שאמרת. אבל המשפט הזה:@יודי-סיני אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
אבל אני לא כל כך מסכים שמה שבעיננו לא נראה כיף ונחמד אין לזה מקום .
ממש לא היווה את הכוונה שלי. יש כל כך הרבה סגנונות שהם 'כיפים ונחמדים' והכי יש לזה מקום....
@יודי-סיני אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
בדרך כלל לכל שיר יש את הקהל שלו והמקום שלו
ברור מאליו. אחרת לא הייתה המוזיקה נחלקת לסגנונות כאלה ואחרים.
-
פוסט זה נמחק!
-
@רבקה כשאת שואלת "מוזיקה רדודה או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים"
אני חושבת שמוזיקה רדודה יכולה לבוא גם מזמרים טובים...
משום מה יש זמרים טובים שרוצים "לחקות" סגנונות שונים...או "למצוא חן" בעיני מגזריים שונים- מה שגורם להם להיות רדודים...אני לא חושבת שזה קשור בעיקר לזמר. -
@יעל-0 אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
ני לא חושבת שזה קשור בעיקר לזמר.
אני חולק עלייך כי זמר שהוא מביא חומרים טובים ואיכותיים הוא לא פתאום יביא פתאום מוזיקה רדודה, הוא לא יהרוס את שמו הטוב...
-
@ילד-חוכם אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
הוא לא פתאום יביא פתאום מוזיקה רדודה,
אתה בטוח בלי שמות אבל לכמה מגדולי הזמר יצאו לאחרונה שירים רדודים במיוחד נטו בגלל שזה טיפה יותר עדכני
אין לי בעיה שישירו עדכני יש לי בעיה שהם לא מבינים מה הם שרים כי זה בעברית והם אמריקאים -
@ילד-חוכם אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
@יעל-0 אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
ני לא חושבת שזה קשור בעיקר לזמר.
אני חולק עלייך כי זמר שהוא מביא חומרים טובים ואיכותיים הוא לא פתאום יביא פתאום מוזיקה רדודה, הוא לא יהרוס את שמו הטוב...
היום כבר אי אפשר לדעת..
-
אמת שאני מתלבט אם המוזיקה רדודה או שהדור,
פעם השירים היו רק פסוקים מהתנ"ך, ברמה כזאת שאברהם פריד בהתחלה לא רצה את תניא כי זה לא פסוק,
אח"כ זה התקדם לשירים מהמקורות גם מהג"מ וכדו'
ואחכ נכנסה המוזיקה המקורית לזמרים החסידיים [כמדומה לי שיעקב שוואקי הראשון שהכניס את זה באלבום לא תבכי עוד את שיר הנושא באנגלית]
גם פעם היה חשיבות מאוד גדולה לעיבוד שיהיה עשיר ומלא כנ"ל לגבי הפתיחים שהיו יותר ארוכים,
היום יש המון זמרים חדשים, וכל אחד מנסה להיכנס ולהישאר למעלה ולכן מוציא שירים בקצב מסחרר, וממילא התוכן, הלחן, העיבוד, עלולים להיחלש ולרדת ברמה.
אגב היום הדור מאוד רוצה טרנסים ומוזיקה רועשת [שגם על זה יש סקר] אז הזמרים מתאימים את עצמם לדור... -
@משה-1p אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
וכל אחד מנסה להיכנס ולהישאר למעלה ולכן מוציא שירים בקצב מסחרר, וממילא התוכן, הלחן, העיבוד, עלולים להיחלש ולרדת ברמה.
בהחלט.
@משה-1p אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
אגב היום הדור מאוד רוצה טרנסים ומוזיקה רועשת [שגם על זה יש סקר] אז הזמרים מתאימים את עצמם לדור...
לא חושבת...
תלוי מאד. זה מתחלק למלא סגנונות. אני דווקא חושבת שלאהוב את הפופ והרעשניות זה עניין של מוד, מצב רוח. -
@רבקה ברור!!!
לכל סגנון בין רגש, שקט ,קיצבי, טרנס, וכל מה שלא יהיה חייב להיות במוזה,
אבל אני חושב שהיום הדור הצעיר יותר מתחבר או יותר נמצא במוזה של שירים קיצבים יותר מחפש משהו שינתק אותו מהמצב שבו הוא נמצא,
אבל פשוט וברור שזה עניין של סגנון ומצב רוח. -
@רבקה
חיסרון ? מעלה ? -גם וגם
חיסרון --יש כלכך הרבה שירים חדשים שקשה להנות מהם כי עד שקולטים
שיר אחד כבר יוצאים עוד 10 --זה קצת מוריד מהחוויה של עצם שמיעת שיר מוצלחמעלה -כי זה מגביר את ה"תחרות "- והיום שיר צריך להיות ממש מוצלח כדי להצליח
ו אף אחד לא יכול להיות בטוח שההצלחה אוטומטי אצלו בכיס -- ולא נס ליחו
וגם זה נותן הזדמנות לאחרים להתפרסם וקצת לרענן את המוכראותי קצת מטרידה השאלה --למה קרה השינוי הזה ?
מה גורם לכך שיש היום כלכך הרבה זמרים חדשים ?-- פתאום התחילו לאהוב מוזיקה ?
למה כל אחד היום מתלהב להיות זמר ? עם הפקות קליפים -- "תעשיה שלמה "
אולי זה בא לפצות על משהו אחר ?||אולי זה נושא מעניין בפני עצמו ||
-
@אילן-פ אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
פתאום התחילו לאהוב מוזיקה ?
כמעט ולא מכירה בן אדם שהתחום הזה לא קרוב לליבו.
למה כל אחד היום מתלהב להיות זמר ? עם הפקות קליפים -- "תעשיה שלמה "
אני דווקא נהנית מהמגוון שיש ושמחה בשביל כל אחד שנהנה לבטא את עצמו ע"י הכלי המרפא הזה,
גם אם הוא לא קשור לתחום...(מה שנקרא לא מועיל ,לא מזיק )ועוד משהו, אני שונאת את זה שמתבכיינים על "ירידת הדורות" בתחום המוזיקה. כי יש כל כך הרבה מוכשרים חדשים וישנים שממלאים לנו את הלב במוזיקה שלהם.
אז בואו נתמקד בהם ונהנה ממה שיש להם לתת לנו ותאמינו לי יש להם הרבה!!! -
@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
השירים לאחרונה הולכים אט אט והופכים למשהו פחות יותר... מצוי יותר.
פעם, [לפני שנים בודדות;] היו האמנים מוציאים שירים בתדירות נמוכה יותר. וכל שיר - היה ש-י-ר!
היום?
היום יש הרבה זמרים. שלושת-רבעי מהם אינם מוכרים בכלל. למה?
כי הם הוציאו שיר אחד... וגם הוא לא כל כך מוכר. אבל הם מתחילים מה אתם רוצים...
חכו... הם עוד יוציאו בהמשך. הרי אמרו להם בישיבה שהקול שלהם צלול וערב. ומי ערב???!!!לכן - קשה היום לומר על זמר - הוא ראוי! הוא איכותי! הרי רובם ככולם - "מתחילים". כבר הספקתי לספור תאמינו לי...
אם פעם הייתם מדפדפים בחדשות המוזיקה להורדה - הייתם רואים רשימה בסגנון;
חיים ישראל,
אברהם פריד,
יניב בן משיח,
מרדכי בן דוד,
מידד טסה,
איציק דדיה,
אליקם בוטה,
ישי ריבו,
הקינדרלעך - וכן עליהם הדרך.אבל היום?!
הא לכם;
חיים ישראל,
לא מוכר,
לא מוכר,
לא מוכר,
איציק דדיה,
חיים ישראל [שוב],
ארי היל,
משה קליין,
לא מוכר,
לא מוכר,
לא מוכר,
אייל עובד,
אסף הרוש,
לא מוכר,
ישי ריבו - וכן על זו הדרך.........אז זה חיסרון או מעלה?
מהם הצדדים הטובים, ומה לא?......
מוזמנים לכתוב...;)מעלה שיש הרבה שירים מתוך כלל השירים שיוצאים שאוהבים- מה שאין כן בפחות אפשרויות- פעם
וחיסרון זה שהעיבודים הופכים להיות ממוחשבים כן זה חיסרון גדול!(אם היינו מחשבים את כמות הכסף שעוברת במסחר של שירים -לאיזה סכומים היינו מגיעים, השם ישמור
קניית הלחן, עיבוד, פרסום, קליפ, וכו... אלפים טובים כל שיר)אה עוד מעלה שגם מישהו שאין לו קול מטורף אבל יש לו מוזיקה טובה או כתיבה יפה יכול לפרסם
טוב זאת פחות או יותר דעתי בעיניין -
באמת צריך לקיים דיון רציני על הנושא "המוזיקה החסידית לאן?"
קצת מרגיש לי שבשנים האחרונות לא יצא שום שיר שיעיף אותנו מהכסא, לא מצד הרמה המוזיקלית ולא מצד התוכן של השירים,
לדעתי מוזיקה זה דבר שצריך להתאים אותו לדור העכשווי, כלומר כמו שמרדכי בן דוד בתחילת דרכו היה חידוש מוזיקלי מטורף הן בסגנון והן במוזיקה עצמה, כך גם היום המוזיקה החסידית צריכה ניעור רציני
כי כבר יש לנו שירים על כל טקסט תורני כמעט, ובערך אלף שירים עם טקסט דוגמת: אבא תודה\הכל ממך במתנה\וגם כשקשה יודע שהכל לטובה\אז בא ניכנס לשמחה\קול חתן וקול כלה וכו'
צריך איזה שינוי כיוון, מוזיקה קצת יותר אמיתית וכנה,
כי לעניות דעתי הרחבה... הסיבה שהצעירים שומעים הרבה יותר את המוזיקה הכללית ונוטשים את המוזיקה החסידית, זה בגלל הבדל פשוט מאוד בין עולם המוזיקה החסידי לזה הכללי,
המוזיקה הכללית זה אומנות אבל המוזיקה החסידית לצערנו זה ביזנס,
כלומר-בציבור הכללי מי שעובד במוזיקה לרוב זה אנשים עם נפש של אומן, אנשים שחיים מוזיקה, יצירה, רגשות, אנשים שמסוגלים לכתוב טקסט שלם על חווית החיים שלהם, על כשלונותיהם, ולכתוב מוזיקה על מה שהם מרגישים, ופחות מחפשים שירים שיקפיצו את הקהל ואת הצפיות.
אבל במוזיקה החסידית כיון שזהטקסט מודגש אחד מאפיקי הפרנסה הבודדים בציבור החרדי המכובדים יחסית
אז כל זב חוטם שאמרו לו בחתונה שהוא שר יפה מוציא שיר ונהיה "אומן הזמר החסידי"
כשהפרמטרים היחידים שהוא מחפש בשיר זה כמה מילים מגניבות, טרקים חזקים, פזמון באידיש, ושיפרסמו את השיר בכל אתרי המוזיקה בתוספת כתבה מלטפת.
אבל כיוון שמוזיקה היא שפת הרגש השירים האלה קצת פחות נוגעים בנו ואנחנו הרבה יותר אוהבים את השירים של חנן בן ארי ושמאלה, שזה מוזיקה יותר כנה ואמיתית ואנחנו מוצאים שם יותר ביטוי לרגשותינו.
ב"ה שלאחרונה מתחילים לצוץ יוצרים חרדים שהם בחרו לעבוד במוזיקה כי זה מה שהם בד.נ.א שלהם
כגון - דוד בן ארזה, מוטי וויס, יונתן שיינפלד, אבי פודולינסקי, ונותי ליברמן ועוד בודדים.
שהם לדעתי כותבים שירים על מה שהם מרגישים, ולא על מה שיקפיץ בחתונות.
אינשאלה שימשיכו בדרך הייחודית שלהם, ואולי בסוף המוזיקה החסידית תקום לתחיה