שאלות, תשובות, טיפים והצעות ייעול בכתיבה.
-
@ארגנטינה
באופן כללי אני עוסקת בתחום החינוך מיוחד(סטיה מהנושא לצורך הנושא....)והשיר כל כך דיבר אליי מהמקום הזה! תמשיכי לעשות חייל! -
@ארגנטינה ו -מ .ב. - לשתיכם יש את זה בפרגון בענק !!!!
ומ. ב. - אם השיר טוב , זה בגלל שהוא נכתב בדמעות . מאחת שמכירה את היחס המשפיל , המתעלם , המזלזל . ומכירה גם את היחס המכיל , המבין , המקבל .
המשיכו שניכם לעשות חיל ! -
@ארגנטינה ו -מ .ב. - לשתיכם יש את זה בפרגון בענק !!!!
ומ. ב. - אם השיר טוב , זה בגלל שהוא נכתב בדמעות . מאחת שמכירה את היחס המשפיל , המתעלם , המזלזל . ומכירה גם את היחס המכיל , המבין , המקבל .
המשיכו שניכם לעשות חיל ! -
אני חושבת שכשכותבים הכתיבה נורא משחררת ונותנת הרגשה טובה לכן כשעוברים חוויות בחיים אני לוקחת דף ועט וכותבת לא משנה מה מה שיוצא וזה פשוט משחרר ואחרי זה כשאני נרגעת אני קוראת ה שכתבתי ואני אומרת לעצמי מה אני כתבתי את זה זה מדהים (תנסו גם).
-
@אילנית "אין דבר שלם מלב שבור"דווקא בגלל שהשיר הזה נכתב בדמעות מדם ליבך (וזה ניכר)הוא כל כך אמיתי ,מוצלח ויפה.שירים שנכתבים מתוך הרגשה פנימית בספונטניות כזו הם השירים הכי יפים ומרגשים.....
-
@מ-ב מסכימה איתך !! והנה חזרנו לנושא , טיפ לכתיבה - התחברות לנושא , זה ניכר ומורגש מאוד ! ( כפי שכבר הוכיחו ...)
כשאני כותבת שיר מוזמן כגון שיר בת מצווה ולא מאוד מתחברת לנושא
אני כותבת על הדף את כל הקונוטציות שעולות במוחי (סוג של סיעור מוחות).
בד"כ מגיעה לנקודה אחת שמרגישה לי מדויקת (ביחס אליי) ומשם כותבת.
אח"כ לא פלא ששואלים אותי איך הכתיבה כ"כ מחברת
כי מה שיוצא מהלב - נכנס אל הלב. -
ואווו!!
השיר הזה הוא אחד השירים היפים בעיניי!!
הצלחת להביע את הקושי וגם סוג של פיתרון. תעלי עוד כאלו!! -
@יעל-0 השתדלתי לגעת בו בהמון אמת עם כמה שפחות מילים..
לכן גם פחות השקעתי בחריזה אלא יותר בתוכן.
כייף לשמוע שהתחברת אליו.
בעז"ה אני יעלה עוד שירים..
אןלי תתנו לי רעיון לשיר או נושא
-
@אייצ-ית
אם זה רלוונתי אליך
כשיש שיעור משעמם שלא נראה באופק שהוא ייגמר


אצלי זו סיטואציה יום יומית:) -
@נוי

לא יזיק לכתוב על זה...
יהיה משהו יותר היתולי אצלי לעומת כל השירים ה'דיכאוניים' שאני כותבת.
בעז"ה אני יעלה כזה שיר. @קרדיט לך...חח -
@אייצ-ית
אם זה רלוונתי אליך
כשיש שיעור משעמם שלא נראה באופק שהוא ייגמר


אצלי זו סיטואציה יום יומית:) -
@נוי אמר בשאלות, תשובות, טיפים והצעות ייעול בכתיבה.:
@אייצ-ית
אם זה רלוונתי אליך
כשיש שיעור משעמם שלא נראה באופק שהוא ייגמר


אצלי זו סיטואציה יום יומית:)אני אנסה לכתוב משהו - זה רלונטי גם לגביי ...
פוסט זה נמחק! -
פוסט זה נמחק!
-
עוד טיפים לכתיבה -
- נסו להבהיר לעצמכם מה בדיוק כוונת השיר , לרגש , להצחיק , לעורר , רק אם הנושא הזה יהיה מובן לכם מספיק תוכלו להתקדם .
*אתם יכולים לנסות לכתוב לכם מלאי של חרוזים וכך יהיה לכם מאגר ( אני ממש כותבת מילון כזה לפי סופי אותיות ) , תנסו ! - נסו להקיף את הנושא מכל צד ולכתוב על הצד הקשור אליכם ביותר .
בהצלחה !!!
- נסו להבהיר לעצמכם מה בדיוק כוונת השיר , לרגש , להצחיק , לעורר , רק אם הנושא הזה יהיה מובן לכם מספיק תוכלו להתקדם .
-
עוד טיפים לכתיבה -
- נסו להבהיר לעצמכם מה בדיוק כוונת השיר , לרגש , להצחיק , לעורר , רק אם הנושא הזה יהיה מובן לכם מספיק תוכלו להתקדם .
*אתם יכולים לנסות לכתוב לכם מלאי של חרוזים וכך יהיה לכם מאגר ( אני ממש כותבת מילון כזה לפי סופי אותיות ) , תנסו ! - נסו להקיף את הנושא מכל צד ולכתוב על הצד הקשור אליכם ביותר .
בהצלחה !!!
@אילנית
אצלי שיר טוב שלי הוא שיר שנכנסתי איליו עם השראה מלאה...
ושראה מבחינתי זה משפט חכם\ תמונה מעוררת השראה או אפילו לשמוע באוטובוס ילד חמד ששואל שאלה מעוררת מחשבה...
שיר מושלם הוא שיר שהצלחתי להתחבר למקום הכואב\ מצחיק\ מוזר שבי ופשוט הצלחתי לכתוב את עצמי...אגב- שירים שנכנסתי אליהם עם השראה לקחו לי פחות מעשר דקות כתיבה... זה פשוט עףף---
- נסו להבהיר לעצמכם מה בדיוק כוונת השיר , לרגש , להצחיק , לעורר , רק אם הנושא הזה יהיה מובן לכם מספיק תוכלו להתקדם .
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות
