סולמות בשירה
-
@מנאששש אמר בסולמות בשירה:
@סודי-ביותר לא כל מי שיש לו שמיעה מוזיקלית יכול מיד לזהות את הסולם, וזה לוקח לרוב קצת זמן עד שמזהים את הסולם.
אבל אולי אם יהיה טבלה ברורה מה כל סולם [מהנמוך לגבוה] אני יוכל לדעת?
(פשוט פעם מישהו אמר לי שיש לזה כללים לדוג' היינו בסולם EM והחברה התחילו שיר אחרי ביותר גבוה אז ננגן ב - אין לי מושג
אז אולי מישהו יעזור לי, עם הדרגות של הסולמות?)אולי זה יעזור לך:

@proud-jew השאלה היא מה הטון של השיר בכל סולם
-
@proud-jew השאלה היא מה הטון של השיר בכל סולם
-
וואי איזה סלט עשו פה.
דבר ראשון @Proud-jew התמונה זה מעגל הקווינטות לא ממליץ להכנס לזה
דבר שני @סלאש טון וסולם זה לא אותו דבר אלא טון זה מרווח וסולם זה תורה אחת שלמה שהתחלתי כבר לכתוב עליה בפוסטים במילון מוזיקלי ובעזרת השם אמשיך בקרוב. (https://miktzav.com/category/44/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99)
בכל מצב התשובה לשאלה של @מנאששש זה שהרצף של הסולמות הוא על פי האותיות באנגלית כלומר A B C D E F G והרצף תלוי במינור או מז'ור כלומר מסולם מינורי תעבור לסולם מינורי וממז'ורי למז'ורי -
וואי איזה סלט עשו פה.
דבר ראשון @Proud-jew התמונה זה מעגל הקווינטות לא ממליץ להכנס לזה
דבר שני @סלאש טון וסולם זה לא אותו דבר אלא טון זה מרווח וסולם זה תורה אחת שלמה שהתחלתי כבר לכתוב עליה בפוסטים במילון מוזיקלי ובעזרת השם אמשיך בקרוב. (https://miktzav.com/category/44/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99)
בכל מצב התשובה לשאלה של @מנאששש זה שהרצף של הסולמות הוא על פי האותיות באנגלית כלומר A B C D E F G והרצף תלוי במינור או מז'ור כלומר מסולם מינורי תעבור לסולם מינורי וממז'ורי למז'ורי@טיטו הבנתי
השאלה היא אם זה בסדר עולה?
ואם אני ב-AM והחברה עברו סולם לסולם גבוה יותר זה יהיה BM ?
ומה אני עושה אם הם שרים בסולם שהוא נמוך יותר?
(בעצם מה שאני מנסה לדעת זה ככה:
הרי כשעוברים סולם אז שרים גם בטון אחר השאלה היא מה הסדר של הסולמות מהנמוך לגבוה. ואז אני יודע שאם שרים בסולם גבוה יותר לנסות סולמות גבוהים יותר) -
@טיטו הבנתי
השאלה היא אם זה בסדר עולה?
ואם אני ב-AM והחברה עברו סולם לסולם גבוה יותר זה יהיה BM ?
ומה אני עושה אם הם שרים בסולם שהוא נמוך יותר?
(בעצם מה שאני מנסה לדעת זה ככה:
הרי כשעוברים סולם אז שרים גם בטון אחר השאלה היא מה הסדר של הסולמות מהנמוך לגבוה. ואז אני יודע שאם שרים בסולם גבוה יותר לנסות סולמות גבוהים יותר)@מנאששש הסדר של הסולמות הוא לפי האותיות באנגלית אז אם עלו טון והיית על סולם Am תעלה לBm ואם ירדו אז תחזור אחורה לG כלומר הרצף הוא כמו גלגל שאחרי G יהיה שוב A וחוזר חלילה אז אם עולים תתקדם קדימה על הרצף ואם יורדים תרד אחורה על הרצף.
אגב זה בהנחה שעלו בטון שלם כי אם לא אז בין כל סולם לסולם יהיה לך סולם משלים של דיאז (בין Am לBm יהיה A#M וכן בשאר הסולמות חוץ מבין B ל C ובין E לF) -
@סודי-ביותר לא כל מי שיש לו שמיעה מוזיקלית יכול מיד לזהות את הסולם, וזה לוקח לרוב קצת זמן עד שמזהים את הסולם.
אבל אולי אם יהיה טבלה ברורה מה כל סולם [מהנמוך לגבוה] אני יוכל לדעת?
(פשוט פעם מישהו אמר לי שיש לזה כללים לדוג' היינו בסולם EM והחברה התחילו שיר אחרי ביותר גבוה אז ננגן ב - אין לי מושג
אז אולי מישהו יעזור לי, עם הדרגות של הסולמות?)@מנאששש
כל מי שיש לו שמיעה מוזיקאלית יכול לזהות ( אם הוא נמצא ליד מקלדת ) את הסולם של השיר.
מי שברמה יותר גבוהה של שמיעה אבסולוטית יכול גם בלי מקלדת...
כשאני רוצה לכתוב אקורדים לשיר-אני שומעת את השיר ומיד מזהה את הסולם ומהרמנת לפי שמיעה.
כמו שאמרו פה-אפשר לנגן כל שיר בכל סולם, וכדאי למי שאין שמיעה מפותחת לתרגל סולמות..זה תמיד טוב -
@מנאששש
כל מי שיש לו שמיעה מוזיקאלית יכול לזהות ( אם הוא נמצא ליד מקלדת ) את הסולם של השיר.
מי שברמה יותר גבוהה של שמיעה אבסולוטית יכול גם בלי מקלדת...
כשאני רוצה לכתוב אקורדים לשיר-אני שומעת את השיר ומיד מזהה את הסולם ומהרמנת לפי שמיעה.
כמו שאמרו פה-אפשר לנגן כל שיר בכל סולם, וכדאי למי שאין שמיעה מפותחת לתרגל סולמות..זה תמיד טוב -
@מנאששש
אם אני ליד מקלדת-גם כשאנשים שרים.
יש מקרים בודדים שבהם אני מזהה סולם גם בלי מקלדת למשל: השיר "היום" של משה קליין זיהיתי מיד שהוא לה מינור..אבל זה די נדיר אצלי.. -
@מנאששש
יש לי שמיעה מוזיקאלית רגילה
יודעת לנגן כל שיר עם תוים כולל אקורדים בסולם של השיר(שירים ללא אקורדים ניגנתי כבר מגיל 8..) למיטב הבנתי-נולדים עם זה, אבל בעזרת תירגול מתמיד אפשר לפתח את השמיעה.. -
@אנונימית אחרי הרבה אימונים?
כמה שנים את מנגנת?
כיבסת את המילה שמיעה אבסולוטית לכל מיני נוסחאות? [ענווה]
או שאני לא קורא טוב? -
@מנאששש
בעבר למדתי נגינה ותאוריה בצורה מסודרת(משם הידע על האקורדים)
כבר הרבה שנים שאני לא לומדת מסודר, אבל השמיעה נשארה..
אני לא מתאמנת בשביל זה.. זה אוטומטי בשבילי..
אין לי ומעולם לא הייתה לי שמיעה אבסולוטית -
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות