מוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!
-
לא הבנתי...
איזה מוזיקה רדודה???!!!
היא רק מתקדמת ומשתפרת ומשתכללת כל הזמן!!!
תנסו לשמוע שיר של שנות ה80 ונראה אם תצליחו...קחו לדוגמא את השיר: "על כפיו יביא" שמעו אותו בגרסה חדשה וישנה ותעדכנו מה יותר נעים לכם לשמוע...
אין ספק שהמוזיקה אלקטרונית היא נישה גדולה מאד בתעשיית המוזיקה ומי שמתחבר שייהנה, אבל מבחינה מוזיקלית זה רדוד מאד.כאילו שפעם המוזיקה הייתה מאד איכותית?? זה לא בדיוק נראה לי.... (לא מדובר כאן על תוכן)
-
@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
אבל אין מה להתווכח עם זה שהאיכות והרמה של מירב הכלים - גבוהה יותר
יש מה להתווכח! כן נכון וכן נכון...
מה מקצועי יותר? מודעת פרסום מלאה מילים ותמונות ותוכן, או קו נקי ומינימום מלל...?
היום המוזיקה הרבה יותר מקצועית, ולא מביאים תריסר חצוצרות בשביל שהשיר יהיה יפה, אלא משקיעים במינימום! תקשיבו רק קצת לעיבודים של יונגערליך 3 בלי הרבה רעש, זה הכי יפה! -
@riizi גם נכון.
זה תלוי כל כך בעיניי המתבונן ובאוזן השומע---בגדול - האווירה של השיר, הכוונה האמיתית - היא זו שמוחדרת למאזינים. המקצוע של הזמר זה לא רק לשיר. ישנם הרבה עם קול יפה ומשולם, מוזיקה פצצה, איכות ורמה בשמים, אבל - אעפסס- השיר שלהם ללא תוכן, רדוד.
ומנגד יהא אחד עם מוזיקה רדודה יותר - אבל שיר מלא בתוכן...
אני נותנת לכם להחליט מה טוב יותר....;) -
@מעט-אור אוקיי אז בעניין עיצוב - אני בתוך זה וכמובן שקו נקי ומינימליסטי הוא הכובש יותר, המשווק יותר. כבר בכל רחבי העולם העיצוב החדשני הוא הקו נטול הגוזמאות והאובייקטים, רעשנות הצבע ומלא בסילוואטים...
אבל אין מה להשוות למוזיקה. מוזיקה זו אמנות שונה. לשלב בין כל כך הרבה כלים זה קשה. מוזיקאי שהוציא תחת ידו ביצוע מטורף של מגוון כלים - נחשב יצירתי אש. לעומת עמיתו שיוציא קו נקי - אמנם הביצוע משווק היטב והמאזינים אוהבים ממש - אבל כמובן שהראשון מקצועי יותר. -
@רבקה שונא להתווכח... אבל נהנה מזה...
היום מביאים המון כלים רק לנקודות בודדות בשיר, והשאר עם כלי או שתים... וזה מקצוען.
נכון שלכתוב עיבוד למאתים נגנים יותר קשה, אבל זה נשמע לא טוב, זה פילהרמונית... סגנון מיושן... שרק אם כולם מאוד מאוד מדוייקים ונשמעים כמו כליאחד זה מוצלח... -
@אני-יהודי
טוב שהדגשת שלא מדובר על התוכן... נרתעתי לרגע;)
ובעניין המוזיקה עצמה - תלוי איזה.
הקונצרטים של פעם - מטורפים זו לא מילה. הלחנים שלהם והביצועים מושלמים.
אז היום נגיעה פה ונגיעה שם של מוזיקה אלקטרונית מקפיצה הכל....
וואו--
פעם אנשים היו עושים את זה בידיים שלהם - לא על ידי מכשירים חשמליים!!!!
אין מה להשוות. -
@רבקה לדעתי הויכוח קצת לא צודק
כי הענין היא לא אם אנשים עושים המוסיקה או כלים אלקטרונים
תכלית השאלה היא מה יותר טוב
ושוב זה ענין של טעם
אבל לדעתי מה נעשה הכלים האלקטרונים לא עושים את העבודה, רק משגעים הראש ומדמיין כאילו מקפיץ
וכלים אותנטים עושים את העבודה הרבה יותר מקצועית ויפה
ולמיטב הבנתי בדיסקים משובחים שמכבדים עצמם לא לוקחים כלים אלקטרונים רק משקיעים בכלים אמיתיים, עוד עיבוד ועוד עיבוד, עוד יום ועוד יום, עד שיוצא מוצר משובח -
@רבקה לא עדיף כלי אחד? עגלון טוב לא נכנס לבוץ...
נכון שיש עומק בקול כשזה כלים רבים, אבל זה עושים במחשב, המאמץ להביא מאתים נגנים כבר לא קשור להיום.
ואגב שמעתי קצת את מונה החדש, הוא נשאר תקוע בעיבודים ישנים נושנים. אני לא מבין גדול במוזיקה, אבל היה נשמע לי גרוע! -
@מעט-אור
אבל זה לא נכון שכשעושים את זה במחשב זה תחליף
זה לא דומה ולא כמעט,
וחוץ מזה כתבת
"היום מביאים המון כלים רק לנקודות בודדות בשיר, והשאר עם כלי או שתים... וזה מקצוען."
נכון ועל זה היה הכוונה שעם כלים זה הרבה יותר יפה,
קח למשל את עוקר הרים החדש של שולי רנד הכלים שם פשוט מדהימים הרבה יותר מאשר אם הוא היה מוציא את זה עם איזה אלקטרוני. -
@מעט-אור בסדר אז הוא לא משתמש עם נשיפה אלא רק עם מיתרים והקשה שזה יותר הסגנון שלו,
אבל לומר שהוא מוזיקה אלקטרונית???
איפה אתה שומע שם אלקטרונית?
אבל מה שכן בוא נעשה סדר
זה ברור שכל האורגניות היום אפי' אלו שמביאים אותם בלהקות שהם משמשים במקום פסנתר זה אלקטרוני,
ולזה אני לא קורא אלקטרוני כי זה ס"ה הקלטה של פסנתר וזה משמש במקום אמיתי,
אבל קח למשל את השיר של מוישי מנדלסון & מוטי גולדמן ותגיד לי אם כזו מוזיקה אתה יכול לשמוע,
לזה אני קורא אלקטרוני.