Skip to content
  • דף הבית
  • 0 Unread 0
  • Recent
  • לא נפתר
  • Users
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo
  1. Home
  2. במת הדיונים
  3. מהלך כרומטי באקורד

מהלך כרומטי באקורד

Scheduled Pinned Locked Moved במת הדיונים
15 Posts 6 Posters 968 Views 1 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • הכל טוב 0ה Offline
    הכל טוב 0ה Offline
    הכל טוב 0
    משתמש מומחה
    wrote on last edited by
    #2

    תוכל (אתה או כל אחד אחר שהבין ומכיר) להקליט דוגמה?
    נשמע ממש ממש מעניין אבל לא הבנתי.

    1 Reply Last reply
    1
    • יואלי יורוביץי Offline
      יואלי יורוביץי Offline
      יואלי יורוביץ
      משתמש מומחה
      wrote on last edited by
      #3
      This post is deleted!
      1 Reply Last reply
      0
      • יואלי יורוביץי יואלי יורוביץ

        מהלך כרומטי באקורד
        כרומטיות (להבדיל מהמבנה הסטנדרטי הנקרא גם "דִיאָטוֹנִי") היא אתגר לכל מוסיקאי, בדיוק בגלל היותה תופעה של יציאה מהסדר הרגיל,
        בעיקרון מה שאני רוצה. שאתם תביאו רעיונות על כל מיני מהלכים באקורד
        אני מסביר
        מהלך כרומטי הוא בעצם רצף של אקורדים אחד אחרי השני
        לדוגמה לה. לה במול. סול. סול במול .
        אבל אני רוצה לדבר על מהלך קצת שונה
        אני רוצה לדבר על אקורד משולש. שתי אצבעות אני משאיר ורק אם אצבע אחד אני יורד
        לדוגמה AM אני עומד על דו ומי כל הזמן ואני יורד אם האצבע מלה. ללה-במול. סול. סול במול.
        שזה בעצם AM אחרי זה C פלוס וC ו D מוקטן
        עוד סוג מהלך
        אתה עומד על DM אתה נשאר על רה ופה
        ועולה מלה. ללה דיאז. אחרי זה סי.
        שזה בעצם DM ו B במול ו D מוקטן
        לסיכום. המהלך הזה. זה אחד המהלכים הכי האוב על המוזיקאים
        ואני אשמח לשמוע מכם רעיונות לשירים
        באיזה שירים אפשר להכניס את המהלך הזה

        יואלי יורוביץי Offline
        יואלי יורוביץי Offline
        יואלי יורוביץ
        משתמש מומחה
        wrote on last edited by
        #4

        @יואלי-יורוביץ

        לדוגמה AM אני עומד על דו ומי כל הזמן ואני יורד אם האצבע מלה. ללה-במול. סול. סול במול.
        שזה בעצם AM אחרי זה C פלוס וC ו D מוקטן

        כתבתי D מוקטן
        סליחה טעיתי זה D 9

        1 Reply Last reply
        0
        • יואלי יורוביץי יואלי יורוביץ

          מהלך כרומטי באקורד
          כרומטיות (להבדיל מהמבנה הסטנדרטי הנקרא גם "דִיאָטוֹנִי") היא אתגר לכל מוסיקאי, בדיוק בגלל היותה תופעה של יציאה מהסדר הרגיל,
          בעיקרון מה שאני רוצה. שאתם תביאו רעיונות על כל מיני מהלכים באקורד
          אני מסביר
          מהלך כרומטי הוא בעצם רצף של אקורדים אחד אחרי השני
          לדוגמה לה. לה במול. סול. סול במול .
          אבל אני רוצה לדבר על מהלך קצת שונה
          אני רוצה לדבר על אקורד משולש. שתי אצבעות אני משאיר ורק אם אצבע אחד אני יורד
          לדוגמה AM אני עומד על דו ומי כל הזמן ואני יורד אם האצבע מלה. ללה-במול. סול. סול במול.
          שזה בעצם AM אחרי זה C פלוס וC ו D מוקטן
          עוד סוג מהלך
          אתה עומד על DM אתה נשאר על רה ופה
          ועולה מלה. ללה דיאז. אחרי זה סי.
          שזה בעצם DM ו B במול ו D מוקטן
          לסיכום. המהלך הזה. זה אחד המהלכים הכי האוב על המוזיקאים
          ואני אשמח לשמוע מכם רעיונות לשירים
          באיזה שירים אפשר להכניס את המהלך הזה

          מ Offline
          מ Offline
          מקצועיות
          משתמש ותיק
          wrote on last edited by
          #5

          @יואלי-יורוביץ אמר במהלך כרומטי באקורד:

          לסיכום. המהלך הזה. זה אחד המהלכים הכי האוב על המוזיקאים
          ואני אשמח לשמוע מכם רעיונות לשירים
          באיזה שירים אפשר להכניס את המהלך הזה

          יש לזה אין ספור דוגמאות....
          אתן רק אחד - בשיר שטר התנאים של אברהם פריד, בקטע "החתן הנ"ל התחייב את עצמו..."

          תתחיל ב Am ותרד כל תיבה עם הבס (שנמצא בלה) בחצי טון.

          המהלך יצא כך: בתיבה הראשונה זה Am.
          בשניה - A#aug (מוגדל בעברית)
          בשלישית - C.
          ברביעית - F#semi dim7, ותוסיף חזרה את הלה. (האקורד יורכב מהתוים F#,A,C,E)
          בחמישי - F-M7.
          ואז בתיבה השישית (כשאתה אוחז במילים "כל אשר") שם כבר תגיע עם הבס למי, ואז תשנה את האקורד מ-Am ל A7. (או למבינים יותר - ל Gdim7).

          אגב, אני לא זוכר אם בעיבוד המקורי של השיר הזה זה מבוצע כך, אבל תוכל למצוא את זה בודאות באלבום של פריד "הופעה חיה בישראל" בעיבודו של מאסטרו אלי יפה (שאגב העיבודים שלו באלבום ההוא ובכלל הם בליגה מטורפת..)

          אם אתה רוצה למצוא את המהלכים האלה בסיטונאות - תאזין לעיבודים של סוקי ברי (אביו של איצי שנפל לא רחוק מהעץ..) תמצא שם דברים מדהימים..

          אחד המהלכים האהובים עלי ביותר...
          בהנאה רבה!!

          אם יש רק 70 לשון
          אזי המוזיקה היא ה-71

          1 Reply Last reply
          2
          • יואלי יורוביץי יואלי יורוביץ

            מהלך כרומטי באקורד
            כרומטיות (להבדיל מהמבנה הסטנדרטי הנקרא גם "דִיאָטוֹנִי") היא אתגר לכל מוסיקאי, בדיוק בגלל היותה תופעה של יציאה מהסדר הרגיל,
            בעיקרון מה שאני רוצה. שאתם תביאו רעיונות על כל מיני מהלכים באקורד
            אני מסביר
            מהלך כרומטי הוא בעצם רצף של אקורדים אחד אחרי השני
            לדוגמה לה. לה במול. סול. סול במול .
            אבל אני רוצה לדבר על מהלך קצת שונה
            אני רוצה לדבר על אקורד משולש. שתי אצבעות אני משאיר ורק אם אצבע אחד אני יורד
            לדוגמה AM אני עומד על דו ומי כל הזמן ואני יורד אם האצבע מלה. ללה-במול. סול. סול במול.
            שזה בעצם AM אחרי זה C פלוס וC ו D מוקטן
            עוד סוג מהלך
            אתה עומד על DM אתה נשאר על רה ופה
            ועולה מלה. ללה דיאז. אחרי זה סי.
            שזה בעצם DM ו B במול ו D מוקטן
            לסיכום. המהלך הזה. זה אחד המהלכים הכי האוב על המוזיקאים
            ואני אשמח לשמוע מכם רעיונות לשירים
            באיזה שירים אפשר להכניס את המהלך הזה

            נחמיהנ Offline
            נחמיהנ Offline
            נחמיה
            wrote on last edited by
            #6

            @יואלי-יורוביץ
            שוועת עניים
            אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)

            ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
            וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........

            נחמיהנ יואלי יורוביץי 2 Replies Last reply
            1
            • נחמיהנ נחמיה

              @יואלי-יורוביץ
              שוועת עניים
              אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)

              ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
              וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........

              נחמיהנ Offline
              נחמיהנ Offline
              נחמיה
              wrote on last edited by
              #7

              @נחמיה
              אגב יואלי
              אנחנו כבר מכירים מקו המוזיקה
              שם הזדהיתי בשם נחי
              ואפילו נפגשנו בתחרות לחנים "לחן מגבוה" שנעצרה באמצע.....

              1 Reply Last reply
              1
              • נחמיהנ נחמיה

                @יואלי-יורוביץ
                שוועת עניים
                אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)

                ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
                וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........

                יואלי יורוביץי Offline
                יואלי יורוביץי Offline
                יואלי יורוביץ
                משתמש מומחה
                wrote on last edited by
                #8

                @נחמיה אמר במהלך כרומטי באקורד:

                @יואלי-יורוביץ

                ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
                וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........

                חלק הראשון של ואמרתם כה לחי
                ואמרתם. מי. כה לחי. פה. רבי שמעון. פה דיאז. בר יוחאי. פה

                או הפזמון של צוה
                צוה צוה צוה צוה. צוה ישועות יעקב
                מי פה פה#פה

                כשרוןכ 1 Reply Last reply
                0
                • יואלי יורוביץי יואלי יורוביץ

                  @נחמיה אמר במהלך כרומטי באקורד:

                  @יואלי-יורוביץ

                  ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
                  וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........

                  חלק הראשון של ואמרתם כה לחי
                  ואמרתם. מי. כה לחי. פה. רבי שמעון. פה דיאז. בר יוחאי. פה

                  או הפזמון של צוה
                  צוה צוה צוה צוה. צוה ישועות יעקב
                  מי פה פה#פה

                  כשרוןכ Offline
                  כשרוןכ Offline
                  כשרון
                  wrote on last edited by
                  #9

                  למי שמכיר את השיר של משה גולדמן
                  רבש"ע איך בעהט דיר זייער"
                  בקטע
                  'און אלע מיינע מעשים זאל זיין'
                  (סולם לה מינור )

                  מע שים זאל זיין...
                  F E D#M DM

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • מויישה הבכירמ Offline
                    מויישה הבכירמ Offline
                    מויישה הבכיר
                    משתמש מומחה
                    wrote on last edited by
                    #10

                    אחד המהלכים היפים!!! יש מקום שממש ''חיבים'' את הכרומטיה , בשיר מכניסי רחמים המוכר במנגינה שבאה אחרי המילים: מלך קל רם ונישא. ואז יש ''טיננה נה נה וכו' המיוחד שזה כרומטיה כפולה דהיינו:
                    dm , ואז יורדים עם הרה לרה במול, אח''כ לדו (שאז זה בעצם נהיה f) ואז לסי, ובתחילת המשפט השני מתחילים בam ואז יורדים עם הלה ללה במול ואח''כ לסול. תנסו! שימו לב שהטון שיורד ממשיך את הירידה כל הזמן כי במעבר מהdm לam הוא נמצא בסי ויורד ללה וכן הלאה, כמובן שאם הבס עושה את זה זה מאוד יפה וכל אחד לפי טעמו

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • מויישה הבכירמ Offline
                      מויישה הבכירמ Offline
                      מויישה הבכיר
                      משתמש מומחה
                      wrote on last edited by
                      #11
                      This post is deleted!
                      1 Reply Last reply
                      0
                      • מויישה הבכירמ Offline
                        מויישה הבכירמ Offline
                        מויישה הבכיר
                        משתמש מומחה
                        wrote on last edited by
                        #12
                        This post is deleted!
                        1 Reply Last reply
                        0
                        • מויישה הבכירמ Offline
                          מויישה הבכירמ Offline
                          מויישה הבכיר
                          משתמש מומחה
                          wrote on last edited by
                          #13
                          This post is deleted!
                          1 Reply Last reply
                          0
                          • ח חיימקה התייחס לנושא זה ב
                          • margalitM margalit התייחס לנושא זה ב
                          • ח חיימקה התייחס לנושא זה ב
                          • יואלי יורוביץי Offline
                            יואלי יורוביץי Offline
                            יואלי יורוביץ
                            משתמש מומחה
                            wrote on last edited by
                            #14

                            בשיר ונפשי שפכי כמים
                            טאטע איך געב פאר דיר מיין גאנצע הארץ
                            ונפשי שפכי כמים לבך ונפשי שפכי כמים לבך
                            רה דו סי לה לה סול פה מי

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • יואלי יורוביץי Offline
                              יואלי יורוביץי Offline
                              יואלי יורוביץ
                              משתמש מומחה
                              wrote on last edited by
                              #15

                              אני מאוד ישמח לשמוע רעיונות
                              על סולם מז'ור. או על סולם פריגי. או על סולם דורי אוקראיני
                              תודה.

                              1 Reply Last reply
                              0

                              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                              With your input, this post could be even better 💗

                              Register Login
                              Reply
                              • Reply as topic
                              Log in to reply
                              • Oldest to Newest
                              • Newest to Oldest
                              • Most Votes


                              • Login

                              • Don't have an account? Register

                              • Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • דף הבית
                              • Unread 0
                              • Recent
                              • לא נפתר
                              • Users
                              • חיפוש גוגל בפורום
                              • שליחת פנייה לניהול