קאברים וגיור שירים.
-
@ברדק וואי וואי מזל שאני לא מכירה את השיר

גם השיר מישהו הולך תמיד איתי של אברהם פריד זה קאבר מזמרת חילוניה -
יש גם את אדמה ושמים שמגיע מהנצרות וזה היה להיט קטן
-
@אלי-מהאולפן נכוןן!!!
צריך להגיד לזמרים משהו בנידון
כי לא מספיק שמים על הנושא הזה דגש
כמו ששמים דגש על מוזיקה אלקטרונית
והנושא הזה הרבה יותר חמור ממוזיקה אלקטרונית -
@אלי-מהאולפן נכוןן!!!
צריך להגיד לזמרים משהו בנידון
כי לא מספיק שמים על הנושא הזה דגש
כמו ששמים דגש על מוזיקה אלקטרונית
והנושא הזה הרבה יותר חמור ממוזיקה אלקטרונית@סודי-ביותרררררררר יש חלק מהטרנסים שמשמיעים בחתונות (יותר החסידיות) שמגיעים מהמקומות הכי לא קדושים בעולם ואת זה משמיעים בחתונה יהודית טהורה וזכה
-
@סודי-ביותרררררררר לא מכירה את השיר, אבל שמתי לב שקובי ברומר הוא אחד מהחקיינים, יש לו עוד שיר אחד שהוא גם העתיק, ואני לא זוכרת את שמו!
@ברדק אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
@סודי-ביותרררררררר לא מכירה את השיר, אבל שמתי לב שקובי ברומר הוא אחד מהחקיינים, יש לו עוד שיר אחד שהוא גם העתיק, ואני לא זוכרת את שמו!
ישמצב זה השיר שלו "נטיעות"?
כי כתוב לחן קובי ברומר
ממתי קובי ברומר מלחין?? -
גם המנגינה של 'שלום עליכם' המושרת ברוב בתי ישראל בליל שבת הולחנה ע"י רבאי קןנסרבטיבי בשם ישראל גולדפרב, ועדיין היא חלק מלקסיקון המוזיקה היהודי.
גם הרבי מקאליב זצוק"ל היה רגיל לשיר ניגון שהגיע מאיזה גוי רועה צאן.
וכן הרבה שירים.
ועל כן דעתי היא, שהנושא הוא לא מי הלחין את השיר, אלא איך נשמע השיר!
בין אם הוא הולחן ע"י יהודי דתי ובין אם הולחן ע"י חילוני או אפילו גוי.
ועל אף שבדרך כלל יהודי כשר ילחין שיר בסגנון יהודי, וגוי ילחין שיר בסגנון גויי וגס,
ייתכנו מקרים בהם זה לא יהיה כך. -
@סודי-ביותרררררררר או השיר ''חלום לגדול'' שאמור היה כבר לצאת מזמן, והוא השמיע את זה כמה פעמים בתכנית היומית שלו.
אבל זה באמת פחות נשמע לי, כי יואלי הוא בן אדם מוכשר, יש לו הרבה לחנים, והוא לא צריך לקחת אותם ממקומות אחרים...@ברדק אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
@סודי-ביותרררררררר או השיר ''חלום לגדול'' שאמור היה כבר לצאת מזמן, והוא השמיע את זה כמה פעמים בתכנית היומית שלו.
אבל זה באמת פחות נשמע לי, כי יואלי הוא בן אדם מוכשר, יש לו הרבה לחנים, והוא לא צריך לקחת אותם ממקומות אחרים...השיר "חלום לגדול" הוא כמדומני בלחן של "יצחק הרץ"
-
@סודי-ביותרררררררר באמתתתתתתתתת?
לא ידעתי שזה בא ממקור חילוני, מאוד מאוד מעציב אותי לשמוע...
אמרו לי שגם השיר של יואלי דיקמן ''הלב שואל'', בא ממקור כזה או אחר, זה נכון?@ברדק הלב שואל זה המילים של משה וולדר הבן של חיים והלחן זה של יואלי
-
@ברדק הלב שואל זה המילים של משה וולדר הבן של חיים והלחן זה של יואלי
@רחלי אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
גם המנגינה של 'שלום עליכם' המושרת ברוב בתי ישראל בליל שבת הולחנה ע"י רבאי קןנסרבטיבי בשם ישראל גולדפרב, ועדיין היא חלק מלקסיקון המוזיקה היהודי.
גם הרבי מקאליב זצוק"ל היה רגיל לשיר ניגון שהגיע מאיזה גוי רועה צאן.
וכן הרבה שירים.
ועל כן דעתי היא, שהנושא הוא לא מי הלחין את השיר, אלא איך נשמע השיר!
בין אם הוא הולחן ע"י יהודי דתי ובין אם הולחן ע"י חילוני או אפילו גוי.
ועל אף שבדרך כלל יהודי כשר ילחין שיר בסגנון יהודי, וגוי ילחין שיר בסגנון גויי וגס,
ייתכנו מקרים בהם זה לא יהיה כך.בהחלט נכון! היו דיונים רבים על העניין הזה! הרבה מנגינות חסידיות "שורשיות" מקורם בלחני רועי צאן ערבים...
בבחינת "חכמה בגויים תאמין".
ולגבי העניין עצמו: יש לזה צדדים: יש כאלו שילכו להאזין לשירים לא משלנו, וצריך לתת להם אלטרנטיבה... זאת גם הסיבה ש"עמירן" שהוא אדם מאוד שאכפת לו הוציא את "דספזלטוב, סול מי, וכו". -
גם המנגינה של 'שלום עליכם' המושרת ברוב בתי ישראל בליל שבת הולחנה ע"י רבאי קןנסרבטיבי בשם ישראל גולדפרב, ועדיין היא חלק מלקסיקון המוזיקה היהודי.
גם הרבי מקאליב זצוק"ל היה רגיל לשיר ניגון שהגיע מאיזה גוי רועה צאן.
וכן הרבה שירים.
ועל כן דעתי היא, שהנושא הוא לא מי הלחין את השיר, אלא איך נשמע השיר!
בין אם הוא הולחן ע"י יהודי דתי ובין אם הולחן ע"י חילוני או אפילו גוי.
ועל אף שבדרך כלל יהודי כשר ילחין שיר בסגנון יהודי, וגוי ילחין שיר בסגנון גויי וגס,
ייתכנו מקרים בהם זה לא יהיה כך. -
@רחלי אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
גם המנגינה של 'שלום עליכם' המושרת ברוב בתי ישראל בליל שבת הולחנה ע"י רבאי קןנסרבטיבי בשם ישראל גולדפרב, ועדיין היא חלק מלקסיקון המוזיקה היהודי.
גם הרבי מקאליב זצוק"ל היה רגיל לשיר ניגון שהגיע מאיזה גוי רועה צאן.
וכן הרבה שירים.
ועל כן דעתי היא, שהנושא הוא לא מי הלחין את השיר, אלא איך נשמע השיר!
בין אם הוא הולחן ע"י יהודי דתי ובין אם הולחן ע"י חילוני או אפילו גוי.
ועל אף שבדרך כלל יהודי כשר ילחין שיר בסגנון יהודי, וגוי ילחין שיר בסגנון גויי וגס,
ייתכנו מקרים בהם זה לא יהיה כך.בהחלט נכון! היו דיונים רבים על העניין הזה! הרבה מנגינות חסידיות "שורשיות" מקורם בלחני רועי צאן ערבים...
בבחינת "חכמה בגויים תאמין".
ולגבי העניין עצמו: יש לזה צדדים: יש כאלו שילכו להאזין לשירים לא משלנו, וצריך לתת להם אלטרנטיבה... זאת גם הסיבה ש"עמירן" שהוא אדם מאוד שאכפת לו הוציא את "דספזלטוב, סול מי, וכו".@סקופר
זה מאוד שונה כשרבי שומע שיר של איכר ערבי והופך את זה לניגון אז בעצם הרבי לוקח את הניגון ומעלה אותו לקדושה
זה רק רבי יכול לעשות -
מכירים את זה שאתם שומעים שיר, ואומרים לעצמכם: משו פה לא חלק, ולא הכי איי איי איי?
אז קדימה, תכתבו מה דעתכם על התופעה הזאת, שזמרים משתמשים במנגינות 'לא משלנו' בשביל השירים שלהם. -
@רחלי אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
גם המנגינה של 'שלום עליכם' המושרת ברוב בתי ישראל בליל שבת הולחנה ע"י רבאי קןנסרבטיבי בשם ישראל גולדפרב, ועדיין היא חלק מלקסיקון המוזיקה היהודי.
גם הרבי מקאליב זצוק"ל היה רגיל לשיר ניגון שהגיע מאיזה גוי רועה צאן.
וכן הרבה שירים.
ועל כן דעתי היא, שהנושא הוא לא מי הלחין את השיר, אלא איך נשמע השיר!
בין אם הוא הולחן ע"י יהודי דתי ובין אם הולחן ע"י חילוני או אפילו גוי.
ועל אף שבדרך כלל יהודי כשר ילחין שיר בסגנון יהודי, וגוי ילחין שיר בסגנון גויי וגס,
ייתכנו מקרים בהם זה לא יהיה כך.בהחלט נכון! היו דיונים רבים על העניין הזה! הרבה מנגינות חסידיות "שורשיות" מקורם בלחני רועי צאן ערבים...
בבחינת "חכמה בגויים תאמין".
ולגבי העניין עצמו: יש לזה צדדים: יש כאלו שילכו להאזין לשירים לא משלנו, וצריך לתת להם אלטרנטיבה... זאת גם הסיבה ש"עמירן" שהוא אדם מאוד שאכפת לו הוציא את "דספזלטוב, סול מי, וכו".@סקופר יש המון שירים חסידים שהגיעו מהגויים למשל בשירי מודזיץ יש כמה כאלו וגם מקארלין הגיעו כמה (זכור לי שיש שמה שיר שהגיע מהצבא האדום והאדמור מאוד אהב ואמר שזה מגיע מהקדושה וזה היום שיר בקארלין)
-
@סקופר
זה מאוד שונה כשרבי שומע שיר של איכר ערבי והופך את זה לניגון אז בעצם הרבי לוקח את הניגון ומעלה אותו לקדושה
זה רק רבי יכול לעשות@סודי-ביותרררררררר מסכים לגמרי! רק אומר שיש צדדים למטבע: אני באופן אישי חושב שזה לא נכןן לעשות את זה היום (לגייר או להחזיר בתשובה שירים), כי מבחינת המכלול השלם יותר צערים לא הכירו את השירים המקוריים ועכשיו יוצא להם להכיר מאשר כאלו שכבר זמזמו וצריך לתת אלטרנטיבה. אבל יש זמרים שלוקחים בחשבון את העניין.
עמירן פעם אמר משהו בסגנון הזה באיזשהו מקום: "זה מעציב לראות צעירים מזמזמים שיר גויי לגמרי, לכן החלטתי להוציא להם את אותה מנגינה רק עם מילים מותאמות". -
@סקופר יש המון שירים חסידים שהגיעו מהגויים למשל בשירי מודזיץ יש כמה כאלו וגם מקארלין הגיעו כמה (זכור לי שיש שמה שיר שהגיע מהצבא האדום והאדמור מאוד אהב ואמר שזה מגיע מהקדושה וזה היום שיר בקארלין)
@אלי-מהאולפן אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
@סקופר יש המון שירים חסידים שהגיעו מהגויים למשל בשירי מודזיץ יש כמה כאלו וגם מקארלין הגיעו כמה (זכור לי שיש שמה שיר שהגיע מהצבא האדום והאדמור מאוד אהב ואמר שזה מגיע מהקדושה וזה היום שיר בקארלין)
גם בחב"ד יש כמה ניגונים כאלה
-
@סודי-ביותרררררררר מסכים לגמרי! רק אומר שיש צדדים למטבע: אני באופן אישי חושב שזה לא נכןן לעשות את זה היום (לגייר או להחזיר בתשובה שירים), כי מבחינת המכלול השלם יותר צערים לא הכירו את השירים המקוריים ועכשיו יוצא להם להכיר מאשר כאלו שכבר זמזמו וצריך לתת אלטרנטיבה. אבל יש זמרים שלוקחים בחשבון את העניין.
עמירן פעם אמר משהו בסגנון הזה באיזשהו מקום: "זה מעציב לראות צעירים מזמזמים שיר גויי לגמרי, לכן החלטתי להוציא להם את אותה מנגינה רק עם מילים מותאמות". -
@ברדק אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
@סודי-ביותרררררררר או השיר ''חלום לגדול'' שאמור היה כבר לצאת מזמן, והוא השמיע את זה כמה פעמים בתכנית היומית שלו.
אבל זה באמת פחות נשמע לי, כי יואלי הוא בן אדם מוכשר, יש לו הרבה לחנים, והוא לא צריך לקחת אותם ממקומות אחרים...השיר "חלום לגדול" הוא כמדומני בלחן של "יצחק הרץ"
@סקופר אמר בקאברים וגיור שירים.:
@ברדק אמר בשירים במנגינות בעיתיות:
@סודי-ביותרררררררר או השיר ''חלום לגדול'' שאמור היה כבר לצאת מזמן, והוא השמיע את זה כמה פעמים בתכנית היומית שלו.
אבל זה באמת פחות נשמע לי, כי יואלי הוא בן אדם מוכשר, יש לו הרבה לחנים, והוא לא צריך לקחת אותם ממקומות אחרים...השיר "חלום לגדול" הוא כמדומני בלחן של "יצחק הרץ"
המילים של יצחק הרץ
-
@סקופר
אתה באמת חושב שעמירן לא מחובר למוזיקה שהוא עושה והוא רק רצה להציל כמה צעירים שגם ככה כנראה מסתדרים בלעדיו ויקשיבו לשירים המקוריים?@רחלי אמר בקאברים וגיור שירים.:
@סקופר
אתה באמת חושב שעמירן לא מחובר למוזיקה שהוא עושה והוא רק רצה להציל כמה צעירים שגם ככה כנראה מסתדרים בלעדיו ויקשיבו לשירים המקוריים?למי שקצת מכיר את עמירן אין ספק בעניין. בכל אופן, זה ממש לא העניין. לא רוצה להגרר לשיח ה"כן מחובר, לא מחובר לסגנון".
-
@סודי-ביותרררררררר אני אתן דוגמא לשיר כזה: בס קול (או איך שלא כותבים את זה) של חיים שלמה מייאעס , המנגינה שלו במקור היא משיר חילוני שאישה שרה אותו, וזה עוד יותר מחמיר את הענין, וכמה וכמה פעמים שמעתי את השיר הזה בחנויות חילוניות!
זה פשוט עצוב!!!!!!!!!! -
@סודי-ביותרררררררר לא מכירה את השיר, אבל שמתי לב שקובי ברומר הוא אחד מהחקיינים, יש לו עוד שיר אחד שהוא גם העתיק, ואני לא זוכרת את שמו!
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות