דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. ספרות וכתיבה
  3. שירים לכתיבה
  4. שירים לכתיבה וקריאה שימו לב לפני כתיבת פוסט לחוקי הקטגוריה

שירים לכתיבה וקריאה שימו לב לפני כתיבת פוסט לחוקי הקטגוריה

מתוזמן נעוץ נעול הועבר שירים לכתיבה
3.2k פוסטים 380 כותבים 819.0k צפיות 77 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • איזה קטעא מנותק
    איזה קטעא מנותק
    איזה קטע
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי איזה קטע
    #481

    דור קדם המשיח

    הדור שלנו, הוא דור כה מוזר
    דור השפע אולי אפילו הבזאר
    שפוט השופטים עושים הצעירים
    לא מוכנים לסבול שום עיוותים

    מעריכים התקרבות של אנשים רחוקים
    מזלזלים במצוות של אנשים קרובים
    מורדים במוסכמות, פורצים הסייגים
    דוגלים בחופש, לא מקיימים הכללים

    קצת חצופים, קצת מזלזלים,
    את אחרים קצת פחות מעריכים
    שופטים בחומרה אנשים נכבדים על טעויות
    מחפשים להם עברות, אפילו בנרות

    מתייחסים אל הפרט ולא אל הכלל
    רואים העולם בצבעי שחור לבן
    אך שלא תטעו, אותם אני אוהבת
    כי אחרי הכל אליהם אני שייכת

    דור כה נפלא של קדם המשיח
    דור שלא מסכים לסבול טשטושים
    דור שלא מקבל דבר שצבוע הוא מריח
    דור שמחפש רק אמת ללא עיוותים

    אמנם הוא קצת חוצפן, נכון,
    אך זה בגלל ששונה הוא שלהם ההיגיון
    הוא מרחם על חלשים, לא חומל על חזקים
    רק בגלל שרוצה את כולם מושלמים

    תרגום חלק מהשורות (למי שלא הבין):
    -דור השפע אולי אפילו הבזאר-הכל אצלו מעורבב, אמת ושקר, שחור ולבן, צודק וטועה, עברות ומנהגים ועוד הרבה....
    -שפוט השופטים עושים הצעירים-אומרים על אלו שמוכיחים אותם שהם בעצמם לא מושלמים ועוברים על אותם דברים בדיוק וכו'
    -מעריכים התקרבות של אנשים רחוקים, מזלזלים במצוות של אנשים קרובים-בגלל שהם רוצים את כולם מושלמים הם כאילו מדרבנים אנשים שיותר קשה להם ומעריכים אותם (וזה מאד טוב) אבל אנשים שקל להם (או שהם כבר עבדו על עצמם) הם מצפים מהם ליותר ולא מעריכים אפילו דברים מאד קשים

    יש שני סוגי מוזיקה-
    מוזיקה שמרימה ומוזיקה שמורידה.
    תשחה בסוג הראשון, ותברח כמו מאש מהסוג השני.

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    18
    • הללויהה מנותק
      הללויהה מנותק
      הללויה
      משתמש ותיק
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי הללויה
      #482

      עולם נמלט

      [בית 1]
      קול גדול ולא יסף
      הד קולו לא נאסף
      לא נחלש ולא עומעם
      מיום שבו נולד העם
      הלבבות היו מרעידים
      מבעבעים כל הורידים
      קול גדול גורל נורא
      לבריות מעלבום תורה
      [פזמון]
      הן
      גבוה מגבוהים ירדתי תתקע"ד דורות
      ובכל תהום נגעתי בתר"ך אורות
      כל מחשבה שמעתי כל הד נקלש
      כנות שבנאום דרמטי כל פרפור חלש
      [בית 2]
      המון עם תמיד נמלט
      לאיזה צד? לא הוחלט
      אין מנוס לבריחתו
      בונה כל יום את מפלטו
      וקול תורה בהם פועם
      והיומיום בהם רועם
      מציב חומות ומגדלים
      כמו לגרוף את הגלים
      [קדם פזמון]
      תגידו לי מה, תכננתם כבר כמה?
      ובכלל כבר ניסיתם, תגידו לי למה?
      [פזמון]
      גבוה מגבוהים ירדתי תתקע"ד דורות
      ובכל תהום נגעתי בתר"ך אורות
      כל מחשבה שמעתי כל הד נקלש
      כנות שבנאום דרמטי כל פרפור חלש
      [בית 3]
      ילד קט נולד אתמול
      וכבר שומע אותו הקול
      קול גדול קול נורא
      לבריות מעלבון תורה
      האם מן העולם הזה
      הקול הרעם והמחזה?
      הלא תדע ילד קט
      עולמך עולם נמלט

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      6
      • פודרה 0פ מנותק
        פודרה 0פ מנותק
        פודרה 0
        משתמש ותיק
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #483

        אני רוצה להיות עבד שלך
        לא עבד של החברה
        לקיים מצוותך בשמחה
        לא משועבד לסביבה
        אני רוצה לזרום לעשות
        בלי מחשבות מעופפות
        על מי יביט מתי יסתכל

        מוכשרת עלמ תגובה 1 תגובה אחרונה
        8
        • פודרה 0פ פודרה 0

          אני רוצה להיות עבד שלך
          לא עבד של החברה
          לקיים מצוותך בשמחה
          לא משועבד לסביבה
          אני רוצה לזרום לעשות
          בלי מחשבות מעופפות
          על מי יביט מתי יסתכל

          מוכשרת עלמ מנותק
          מוכשרת עלמ מנותק
          מוכשרת על
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי מוכשרת על
          #484

          @פודרה-0 דבר ראשון הכנות והמסר ממש יפים! התחברתי.
          והבתים הקצרים פשוט דורשים המשך 😉


          והלוואי וזה יהיה המצב לתמיד,
          בכנות ובתום רק רצונך נמלא.
          והלוואי לא ניפול ואתה גם תעיד,
          שכוונתי לטובה- הרי ממך לא ייפלא...

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          8
          • חיה במקרנצ'יק 0ח מנותק
            חיה במקרנצ'יק 0ח מנותק
            חיה במקרנצ'יק 0
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי חיה במקרנצ'יק 0
            #485

            הלוואי
            שכל רצונותיי אגשים
            שאדע מהם חלומותיי ולא בדמיון אותם אשים
            ואדע איך להגשים אותם.

            הלוואי
            שאבין מה טוב פחות או יותר
            ואקיים את זה תמיד ולא אוותר
            לטוב ולמוטב

            הלוואי
            שהחיים היו לי נראים
            כמו שהם נראים לאחרים
            טובים תמיד ומושלמים

            הלוואי
            שתמיד אבחר בחיים
            שאצליח תמיד להפנים
            שאני בסך הכל אחד האנשים.

            והכי חשוב-
            שאם לא ילך לי כמו שאני רוצה
            אז כמו שהולך יהיה לי פצצה
            ואהיה שמחה עם זה!

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            7
            • ברוריהב מנותק
              ברוריהב מנותק
              ברוריה
              משתמש ותיק
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #486

              אם רק תמיד הייתי יכולה
              לכבוש את העולם
              לא לפחד ממילים
              וממבטים
              בלי לחשוש ממה יגידו
              אזי הייתי כבר גדולה

              אם רק הייתי מעיזה
              ללכת לבד
              ללמוד עוד
              ממעשי אחרים
              ולנסות בלי לשנות
              ולהיות עצמאית
              אזי הייתי כבר יכולה

              אבל אנחנו תלויים
              לא רק במה שאנו רוצים
              יש לנו חובה וגם זכות
              לא לעשות כל מה שבא לנו
              יש לנו אחריות

              שירה מעומק הנשמה

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              6
              • פודרה 0פ מנותק
                פודרה 0פ מנותק
                פודרה 0
                משתמש ותיק
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #487

                ריבונו של עולם
                אנא גלה לי את צפונות ליבי
                לא רוצה לשקר לא רוצה לברוח מעצמי
                כי רק לעשות רצונך חפצתי
                אנא גלה לי מה מניע אותי
                כדי שבאמת אוכל לשנות את דרכי

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                5
                • מיתרמ מנותק
                  מיתרמ מנותק
                  מיתר
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי מיתר
                  #488

                  בית א
                  כי כבר מאסתי ברע
                  והבנתי שהכל הבל
                  ושכל דרך מהירה
                  מובילה בסוף לסבל
                  אז התחלתי לחפש
                  לעצמי אמת ברורה
                  ואת הכל לאפס
                  לפשוט וללבוש צורה

                  אז איך פתאום
                  אני את עצמי מוצא
                  מתפתה מהחטא לטעום
                  ושוב אותו רוצה

                  פזמון
                  ואיך דוקא שחשבתי
                  שעכשיו הכל בטוח
                  ועד שאליך שבתי
                  מהמרחב הפתוח
                  שוב פעם מתמודד
                  עם אותם הניסיונות
                  ואין מה שיעודד
                  ויציל מנפילות

                  בית ב
                  כי כבר באתי עד אליך
                  וכבר פתחת לי תדלת
                  וטעמתי מדברך
                  והפקתי גם תועלת
                  וטעמתי מהטוב
                  והרגשתי שזה זה
                  והתחלתי כבר לכתוב
                  ופשוט לסגור חוזה

                  אז איך פתאום
                  אני את עצמי מוצא
                  כך באמצע היום
                  שוב אל הרחוב יוצא

                  פזמון
                  ואיך דוקא שחשבתי
                  שעכשיו הכל בטוח
                  ועד שאליך שבתי
                  מהמרחב הפתוח
                  שוב פעם מתמודד
                  עם אותם הניסיונות
                  ואין מה שיעודד
                  ויציל מנפילות

                  אולי רק לדעת
                  שאתה שם מסתכל עלי
                  וכל הקשיים זה נסיונוות
                  שאתה שלחת אלי
                  ובסוף כשנגיע
                  לחוף מבטחים
                  נבין הכל
                  ואת משמעות החיים

                  אם קשה לך לומר משהו, פשוט תשיר אותו.

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  12
                  • פודרה 0פ מנותק
                    פודרה 0פ מנותק
                    פודרה 0
                    משתמש ותיק
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #489

                    שיר שכתבתי על המשגיח שלי הרב אליהו פפופר זצ"ל
                    "ר' אליהו"
                    לרגל יום היארצייט הראשון למורינו המשגיח ר' אליהו פפויפר זצ"ל אמרי האעלה את רגשותיי וזיכרונותיי על הכתב למען לא ישכחו ממני לעולמים.

                    בצידי הבית מדרש יושב ופניו מאירים
                    רכון על הגמרא שקוע כל כולו בדפים
                    אבל כשתלמיד יעבור ישאל שאלה
                    יענה הוא בנחת ושמחה.

                    גם כשלצעוק ולגעור מוכרחים
                    לדאוג שאל הבית מדרש נכנסים
                    בבית מדרש בפנים תמיד החיוך יהיה על הפנים
                    כאילו לא היה כלום לפני מספר רגעים
                    לא היה זה אלא כעס הפנים.

                    לא נשכח את אהבתו אלינו התלמידים
                    ממש כמו אב שדואג לילדים
                    את הכבוד שרחש לנו תלמידו
                    לכל בחור וזה לא היה תלוי בהצלחותיו
                    לעולם נזכור הלואי ונלמד מדרכיו.
                    ת.נ.צ.ב.ה

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    5
                    • הללויהה מנותק
                      הללויהה מנותק
                      הללויה
                      משתמש ותיק
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי הללויה
                      #490

                      שחרר את ליבך שלך. - יתמלא פתאום שמחה. - תן לרקוד, תן לרעוד. - תן לעצמך עוד, עוד.
                      דברים הופכים לבטוחים. - חפצים נהיים שמחים. - אפילו אם תברח, או תשכח. - תהנה כל כך.
                      לא תדע אם ולמה. - לא חיית כך ימים ימימה. - וכשתחשוב, יותר טוב. - תבין שכך הם הרוב.
                      עטים רצים על פני הדף. - והספרים שבמדף. - ברורים, מסודרים. - והם רק אומרים:
                      שחרר את ליבך שלך. - יתמלא פתאום שמחה. - תן לרקוד, תן לרעוד. - תן לעצמך עוד, עוד.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      5
                      • מיתרמ מנותק
                        מיתרמ מנותק
                        מיתר
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #491

                        שיר שכתבתי לפני תקופה ופתאום נתלקתי בו היום וחשבתי שהוא שווה פירסום

                        כמה כבר אפשר
                        כמה כבר אפשר להתגלגל
                        באותו מדרון של ההרגל
                        כמה כבר אפשר להסתובב
                        באותו עיגול של כאב
                        כמה כבר אפשר להתעטף
                        באותם בגדים של השוטף
                        כמה כבר אפשר ללכת
                        באותה משבצת שמועכת

                        הגיע זמן להשתחרר
                        להשתנות להיות אחר
                        לנצל את כל הכוחות שטבועים בך עמוק

                        הגיע הזמן להתנער
                        מהעפר לקום מהר
                        וללכת כי מאוחר אתה עוד צריך להגיע רחוק

                        אם קשה לך לומר משהו, פשוט תשיר אותו.

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        8
                        • אוהבת מוזיקה 0א מנותק
                          אוהבת מוזיקה 0א מנותק
                          אוהבת מוזיקה 0
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #492
                          פוסט זה נמחק!
                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          2
                          • margalitM מנותק
                            margalitM מנותק
                            margalit
                            משתמש מומחה
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי margalit
                            #493
                            פוסט זה נמחק!
                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            1
                            • 7 מנותק
                              7 מנותק
                              7 באניאגרם
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #494

                              איך מתחברים לאמת הפנימית שזועקת ללא קול בלי לשמוע שירים? איך מסוגלים להמשיך בחיים אחרי שנופלים יותר משבע פעמים? איך מקדשים את התאוות הפסולות והופכים אותם למשהו רוחני? איך מגשימים את החלום כשאין לי את עצמי? איך אומרים לא לרוע שעושה לי הרס עצמי וכובש בי כל חלקה טובה? ואיך עוד קוראים לי חכמה שאת הכל מבינה וכישרונית שבהכל מצליחה?

                              יש לי אלף שאלות ויש לי גם תשובות אבל הם לא מסודרות-אז מי בא לי לעזור להרכיב את הפאזל המסובך הזה?
                              יש לי אלף ציפיות שלא הגשמתי ומליוני אכזבות ותבוסות במלחמות הפנימיות שאני מנהלת עם עצמי-אז מי מסכים לעזור לי בזה?
                              ואיך תמיד אני מסתכלת קדימה מקווה יהיה לי טוב לא מקשיבה לעבר שאומר לי להיזהר ונופלת שוב באותו המקום הלזה?
                              וכמה אני בוהה בעצמי במראה לא מבינה איך אני נראית כל כך קופה אחרי שהשתניתי ודימיתי שהשתפרתי כזה?

                              למה אני תמיד מסתכלת רק בחצי הריק שלי? למה תמיד אני מתעסקת בהנאות זמניות ומפספסת הזדמנויות גדולות שיכולות להרים אותי? למה אני עסוקה בלברוח ולא מבינה שזה לא פיתרון? למה אני כל הזמן זזה בפזיזות כמו עז טיפשה ולא מבינה שזה תמצית החידלון? למה אני כל כך חכמה ובכל א.ופן לא מבינה שאני לא סתם ילדה אלא בת יחידה של אבא שאוהב אותי על באמת עם כל האנרגיות שאני משקיעה במקום הלא נכון? ואיך אני כותבת כזה שיר שכולו עוסק אצלי רק בכישלון?

                              יש לי תקוות גדולות לזמנים יפים שאהיה נורמאלית כמו רוב האנשים ולא חתיכת ילדה קטנה שנראית שלא מבינה כלום מחייה ורק רוצה להשתנות אבל אף פעם לא מצליחה ושוב נופלת לתוך הביצה הטובענית הזאת-ואני מבקשת ממך אבא-
                              אתה יכול לעשות את זה! אתה יכול לעזור לי בזה! אתה יכול להחזיק אותי במקום הלזה! אבל גם להראות לי שזה טוב כזה!

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              3
                              • חיה במקרנצ'יק 0ח מנותק
                                חיה במקרנצ'יק 0ח מנותק
                                חיה במקרנצ'יק 0
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי חיה במקרנצ'יק 0
                                #495

                                וואי, יש לי שיר ישן שחברה שלי כתבה שנה שעברה בערב פסח-שהיינו יחד בתוכנית והרב כפיר שחר סיפר את הסיפור האישי שלו.... והיא כתבה. (הקרדיט לא מגיע לי כי לא אני כתבתי את השיר) השיר במנגינת התקווה:

                                אני לבד כאן בחדר/נזכרת בכאב החודר.
                                איך שלוש חיילים/נהרגו מאש לוחמים.
                                הכאב אותי צובט/את הלב הוא לופת.
                                טראומה היא לדורות/כל פעם שאני חושבת אני רוצה לבכות.

                                איך בנות יושבות באולם ושרות/ואני- בא לי רק לבכות
                                באין רואים, בין הכתלים/כשמעלי נשמעים במרץ שירים.
                                כפיר איך התעלית על עצמך?/אתה רואה את המוות כל יום למולך!
                                בטח מייסר אותך-מצפונך/אחרי הכל הם מתו במקומך.

                                איך לא נשברת, איך אתה חי?/איך לא התרסקת אחרי המחדל?
                                איך הצלחת מתוך השבר/לקום לגדל דור פאר ולחזק את בנות ישראל?

                                עוד לא אבדה תקוותנו/בא יבוא משיח צדקנו
                                יגאל אותנו מייסורינו/יחזיר לנו את מיתנו
                                שאבדו לנו מחטאינו...
                                **

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                6
                                • הגיטריסטה מנותק
                                  הגיטריסטה מנותק
                                  הגיטריסט
                                  משתמש מומחה
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                  #496
                                  פוסט זה נמחק!
                                  חיה במקרנצ'יק 0ח תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • תהילושת מנותק
                                    תהילושת מנותק
                                    תהילוש
                                    כתב מקצב
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #497
                                    פוסט זה נמחק!
                                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    0
                                    • הגיטריסטה הגיטריסט

                                      פוסט זה נמחק!

                                      חיה במקרנצ'יק 0ח מנותק
                                      חיה במקרנצ'יק 0ח מנותק
                                      חיה במקרנצ'יק 0
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #498
                                      פוסט זה נמחק!
                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • 7 באניאגרם 07 מנותק
                                        7 באניאגרם 07 מנותק
                                        7 באניאגרם 0
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי 7 באניאגרם 0
                                        #499
                                        פוסט זה נמחק!
                                        הגיטריסטה מוכשרת עלמ 2 תגובות תגובה אחרונה
                                        6
                                        • 7 באניאגרם 07 7 באניאגרם 0

                                          פוסט זה נמחק!

                                          הגיטריסטה מנותק
                                          הגיטריסטה מנותק
                                          הגיטריסט
                                          משתמש מומחה
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי הגיטריסט
                                          #500
                                          פוסט זה נמחק!
                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          1

                                          שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                                          נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                                          בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                                          הרשמה התחברות
                                          תגובה
                                          • תגובה כנושא
                                          התחברו כדי לפרסם תגובה
                                          • מהישן לחדש
                                          • מהחדש לישן
                                          • הכי הרבה הצבעות


                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • לא נקרא 0
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • שליחת פנייה לניהול