• Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Unsolved
    • Users
    • חיפוש גוגל בפורום
    • שליחת פנייה לניהול
    • תנאים ומדיניות

    העשרת ידע ומושגים במוזיקה

    עזרה הדדית בכל תחומי המוזיקה
    15
    58
    599
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • פ
      פייביש last edited by

      בבקשה מכל אחד שיש לו ידע בסיסי ומושגים במונחים ששייכים למוזיקה שישתף לטובת כולם

      פ 1 Reply Last reply Reply Quote 8
      • פ
        פייביש @פייביש last edited by

        @פייביש ביט:
        ביט זה בעצם מקצב שיכול להיות מורכב או מ3 פעימות מתוך4 או 4 מתוך4 או לחילופין 6 מתוך 4 שזה אומר 6 פעימות בתיבה
        הביט קובע בעצם את המבנה של הלחן בכל אחד מהצורות שהוזכרו

        פ 1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • פ
          פייביש @פייביש last edited by

          @פייביש טמפו:
          מהירות הקצב של השיר
          דוגמא:שיר איטי נע בסביבות 70 ושיר דאנס נע בסביבות ה130
          המספרים האלה אומרים כמה פעימות יש בדקה ולכן אם זה שיר איטי יש בו פחות פעימות משיר קצבי
          הטמפו לפעמים קריטי בהרבה שירים ש5 טמפו יותר או פחות יקבעו את הגורל של השיר כי אם הוא קצת יותר איטי
          הוא פחות ידחוף את השיר קדימה.
          אפשר לשים לב שהטמפו פה בארץ בריקודי דאנס הם על בערך 130 ובארה"ב הם על בערך 109
          (דוגמא מאך א ברכה 109 ואוטוטו 130

          פ 1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • פ
            פייביש @פייביש last edited by

            @פייביש טרנספוזיציה:
            זה להעלות את הסולם של השיר בחצי טון או טון למעלה מה שגורם העצמה לשיר ודחיפה קדימה
            כדי לעשות מהלך כזה בשיר צריך כמין הקדמה למהלך הזה מה שיגרום לכמה שפחות הפרעה לאוזן
            על המעבד להחליט בהחלטה נבונה איך לעשות את זה בצורה הכי טובה
            בד"כ עושים את המהלך הזה רק בשירים שפחות דוחפים בזכות המלודיה שלהם עצמם
            בשנים האחרונות היתברר שלעשות את המהלך עדיף בלי הקדמה מוקדמת דוגמא:רחל של ליפא ריבון העולמים פריד
            והנה ה ניצב דאסקל שזה גם נכון ויפה

            פ 1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • פ
              פייביש @פייביש last edited by

              @פייביש אקורד:
              צירוף של כמה צלילים ביחד שגורמים ליצירת הרמוניה הרמוניה הוא סדרה של אקורדים שמנוגנים ברצף מסוים. הבסיס שעומד מאחורי ההרמוניה הוא שיטה שבה לכל אקורד יש תפקיד טונאלי מסוים שתפקידו להביע "מתח" או "הרפיה" ביצירה, כך שבעזרת חיבורם של האקורדים למהלכים הרמוניים נוכל לבטא את עצמנו מוזיקלית בצורה רחבה ומורכבת יותר. הרמוניים

              משתמשים בהרמוניה בכל סוגי המוזיקה

              אינספריישן 1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • אינספריישן
                אינספריישן @פייביש last edited by

                אלתור במוזיקה: אימפרוביזציה, מוזיקה הנוצרת תוך כדי השמעתה, באופן ספונטאני ולא מקריאת תווים​

                מוזיקה היא רגש בהישג יד.

                אינספריישן 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • אינספריישן
                  אינספריישן @אינספריישן last edited by

                  א-קאפלה: מוזיקה קולית ללא ליווי כלי נגינה

                  מוזיקה היא רגש בהישג יד.

                  אינספריישן 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • אינספריישן
                    אינספריישן @אינספריישן last edited by

                    Chorus = קורוס = מקהלה

                    מוזיקה היא רגש בהישג יד.

                    אינספריישן 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • אינספריישן
                      אינספריישן @אינספריישן last edited by

                      מוזיקת רוק: השירים בסגנון זה מאופיינים בעיקר במבנה שיר פשוט, במנגינות קליטות, בפזמון קליט. הרכב המכיל בתוכו בס חשמלי, גיטרה חשמלית ומערכת תופים (ולעיתים כלי מקלדת), שירים קצרים באורך 2-4 דקות ומשקל 4\4

                      רוק הוא ז'אנר מוזיקלי, שהחל דרכו כהתפתחות של הרוק אנד רול בשנות ה⁻50 של המאה ה⁻20. הרוק מבוסס על סולמות הבלוז , בהם מונמכים הצלילים השלישי והשביעי בחצי טון. במקור, הרוק היווה שילוב בין מוזיקה אמריקאית עממית למוזיקה אפרו⁻אמריקנית קצבית ; אך עם השנים הרוק התפצל לאינספור כיוונים, שהתרחקו מסגנונות אלה מרחק רב, והושפעו גם מסגנונות אחרים לגמרי כמו מוזיקה קלאסית, פופ, ובשנים האחרונות אפילו היפ⁻הופ. זאת, כיוון שלמעשה כל להקה שמשתמשת ב"שילוש הכלים המקודש" של הרוק - גיטרה בס, תופים וגיטרה חשמלית - יכולה להגדיר את עצמה כלהקת רוק; והאפשרויות הטמונות בשילוב של שלושת הכלים הללו הן בלתי מוגבלות, מה גם שבמהלך השנים, להקות הרוק הוסיפו כלי מיתרים והחלו לחקור שיטות הקלטה חדשות וכן את האפשרויות הטמונות בסינתיסייזרים, ובאפקטים רבים שמשמשים היום כל גיטריסט. לכן, בנקל אפשר למצוא רוק שקט ורוק רועש, רוק מהיר ורוק איטי, רוק שמח ורוק עצוב, רוק קולי ורוק כלי, שירי רוק קלילים ולעומתם מנגינות רוק כבדות ועמוקות. סגנון הרוק הוא כה מגוון, שלמעשה, הוא אינו סגנון אחד אלא קבוצה גדולה מאוד של סגנונות שמקושרים דרך הבסיס של "השילוש המקודש"

                      מוזיקה היא רגש בהישג יד.

                      פ 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • פ
                        פייביש @אינספריישן last edited by

                        @ריינבואו עיבוד מוזיקאלי:
                        סידור ראשוני או ארגון מחדש של שיר או יצירה: במקצב, סגנון, סולם, ז'אנר מוזיקלי, הרכב מוזיקלי, סוג וכמות הכלים, ניתן לדמות את המעבד המוזיקלי לבמאי של היצירה המוזיקלית, או לתסריטאי שמעבד יצירה קיימת לתסריט. המעבד המוזיקלי משתמש בחומר הגלם המוזיקלי – הלחן (מלודיה) וההרמוניה (אם כבר קיימת; המעבד יכול לבנות או לשנות אותה) – כדי "לעצב" את הביצוע.

                        בדרך כלל, מקבל המעבד המוזיקלי תווים ליצירה או הקלטה ראשונית של השיר ברמה נמוכה (סקיצה). המעבד, בהתייעצות עם המלחין מחליטים מה יהיה הז'אנר, המקצב, מהירות היצירה או השיר (טמפו), אילו כלי נגינה ישתתפו בהם וקובעים פרמטרים נוספים. בטרם ייגש המעבד לעבודתו הוא יפנה למבצע, הזמר, כדי להחליט באיזה סולם יבוצע העיבוד ולהתאים אותו למנעד (יכולת מקסימלית מבחינה טונאלית ודינמית) המבצע. כמו כן יכול המעבד להקצות מקום בזמן ביצוע היצירה, שם יתבצע אלתור חופשי. המעבד המוזיקלי נותן לפעמים ביטוי אישי ליצירה המולחנת ויוצר לה סגנון ייחודי משלו; הוא יכול, למשל, להוסיף לשיר הקדמה או מעבר מוזיקליים.

                        העיבוד המוזיקלי יכול להיות מורכב במעבר מתזמורת להרכב, מהרכב לכלי סולו, מכלי סולו לתזמורת, ועוד. עיבוד לכלים מוזיקליים הוא מורכב ומצריך מיומנות, הכרת הכלים והכרת טווח היכולות שלהם (מנעד). עיבוד לכלים קלאסיים מצריך בדרך כלל כתיבת תפקיד נגינה מדויק לכל כלי, (וכתיבת עיבוד לתזמורת פירושו הכנת פרטיטורה) גם מעבר של יצירה מסוימת מסגנון מוזיקלי אחד לאחר ייחשב לעיבוד מוזיקלי. לדוגמה: ניגון באבוב עם מקהלת מלכות שמבצעת בנוסף למלודיה
                        הבסיסית עוד שכבה של אילתור משלה,

                        1 Reply Last reply Reply Quote 4
                        • margalit
                          margalit משתמש מומחה last edited by

                          ב"ה יש לי ידע מוזיקלי מאוד גדולואני יכולה לתת הרבה ולהעשיר
                          אני לא יודעת לתת על משהו ספציפי אבל אם יש נושא שאתם רוצים לדעת עליו אני אשמח להסביר.

                          סולמות
                          מגביהים את הקול שלך

                          אייצ'ית 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • ב
                            בנימין לוריא last edited by בנימין לוריא

                            מנעד:
                            מִנְעָד (דִּיאַפָּזוֹן) הוא טווח צלילים. מקור המילה בהלחם: מן-עד, כלומר הצליל המינימלי והמקסימלי שאפשר להפיק. ניתן להתייחס למנעד של יצירה, כלומר טווח הצלילים הדרוש כדי לבצע אותה, או למנעד של כלי נגינה או זמר, כלומר לטווח הצלילים שמסוגל המבצע להפיק.

                            מבצע שמנעדו אינו מכיל את מנעד היצירה לא יוכל לבצע אותה. חלק מן העבודה על פיתוח קול מטרתה הרחבת המנעד של הזמר. עם זאת, לא ניתן להגדיל את המנעד באופן בלתי מוגבל; לנתוני גופו של הזמר השפעה על מנעדו (כמו גם על טיב קולו וגונו), והמנעד יכול להשתנות או להתגמש מסיבות שונות (אימון ארוך או מחלה, למשל).

                            מקובל למדוד מנעד של זמרים וכלים באוקטבות. מנעדם של מרבית הפסנתרים, לדוגמה, הוא כשבע אוקטבות.

                            • [המילה מנעד בנויה מצירוף של שתי מילות יחס: מן + עד. המונח הקודם שקבעה האקדמיה במילון למונחי המוזיקה משנת תשט"ו הוא מִגְבּוֹל]
                            אינספריישן 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • אייצ'ית
                              אייצ'ית צוות פיקוח @margalit last edited by

                              @margalit לדעתי- כל מושג שיכול לחדש לנו דברים במוזיקה.
                              טכניקות, הצעות יעול וכו'- זה הבמה!
                              מחכים לך!!!

                              " לעולם אל תתביישו בצלקת שיש לכם-
                              היא בסה"כ מספרת שהייתם חזקים יותר ממה שניסה לפגוע בכם..."

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • אינספריישן
                                אינספריישן @בנימין לוריא last edited by

                                @בנימין-לוריא אמר בהעשרת ידע ומושגים במוזיקה:

                                מנעד:
                                מִנְעָד (דִּיאַפָּזוֹן) הוא טווח צלילים. מקור המילה בהלחם: מן-עד, כלומר הצליל המינימלי והמקסימלי שאפשר להפיק. ניתן להתייחס למנעד של יצירה, כלומר טווח הצלילים הדרוש כדי לבצע אותה, או למנעד של כלי נגינה או זמר, כלומר לטווח הצלילים שמסוגל המבצע להפיק.

                                מבצע שמנעדו אינו מכיל את מנעד היצירה לא יוכל לבצע אותה. חלק מן העבודה על פיתוח קול מטרתה הרחבת המנעד של הזמר. עם זאת, לא ניתן להגדיל את המנעד באופן בלתי מוגבל; לנתוני גופו של הזמר השפעה על מנעדו (כמו גם על טיב קולו וגונו), והמנעד יכול להשתנות או להתגמש מסיבות שונות (אימון ארוך או מחלה, למשל).

                                מקובל למדוד מנעד של זמרים וכלים באוקטבות. מנעדם של מרבית הפסנתרים, לדוגמה, הוא כשבע אוקטבות.

                                • [המילה מנעד בנויה מצירוף של שתי מילות יחס: מן + עד. המונח הקודם שקבעה האקדמיה במילון למונחי המוזיקה משנת תשט"ו הוא מִגְבּוֹל]

                                האם ידוע כאן למישהו (אולי @margalit ) מה המנעד הממוצע אצל בנות בגילאי העשרה?

                                מוזיקה היא רגש בהישג יד.

                                margalit 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • margalit
                                  margalit משתמש מומחה @אינספריישן last edited by

                                  @ריינבואו אמר בהעשרת ידע ומושגים במוזיקה:

                                  @בנימין-לוריא אמר בהעשרת ידע ומושגים במוזיקה:

                                  מנעד:
                                  מִנְעָד (דִּיאַפָּזוֹן) הוא טווח צלילים. מקור המילה בהלחם: מן-עד, כלומר הצליל המינימלי והמקסימלי שאפשר להפיק. ניתן להתייחס למנעד של יצירה, כלומר טווח הצלילים הדרוש כדי לבצע אותה, או למנעד של כלי נגינה או זמר, כלומר לטווח הצלילים שמסוגל המבצע להפיק.

                                  מבצע שמנעדו אינו מכיל את מנעד היצירה לא יוכל לבצע אותה. חלק מן העבודה על פיתוח קול מטרתה הרחבת המנעד של הזמר. עם זאת, לא ניתן להגדיל את המנעד באופן בלתי מוגבל; לנתוני גופו של הזמר השפעה על מנעדו (כמו גם על טיב קולו וגונו), והמנעד יכול להשתנות או להתגמש מסיבות שונות (אימון ארוך או מחלה, למשל).

                                  מקובל למדוד מנעד של זמרים וכלים באוקטבות. מנעדם של מרבית הפסנתרים, לדוגמה, הוא כשבע אוקטבות.

                                  • [המילה מנעד בנויה מצירוף של שתי מילות יחס: מן + עד. המונח הקודם שקבעה האקדמיה במילון למונחי המוזיקה משנת תשט"ו הוא מִגְבּוֹל]

                                  האם ידוע כאן למישהו (אולי @margalit ) מה המנעד הממוצע אצל בנות בגילאי העשרה?

                                  לא יודעת בוודאות
                                  אבל נשמע לי שזה אמור להיות מצו סופרן שזה A3-A5
                                  אבל אני ממש לא בטוחה לגבי זה

                                  @אייצ-ית אמר בהעשרת ידע ומושגים במוזיקה:

                                  @margalit לדעתי- כל מושג שיכול לחדש לנו דברים במוזיקה.
                                  טכניקות, הצעות יעול וכו'- זה הבמה!
                                  מחכים לך!!!

                                  זהו, שאני לא יודעת מה זה כל מושג
                                  יש כל כך הרבה מושגים במוסיקה שאני לא יודעת ממה להתחיל...

                                  סולמות
                                  מגביהים את הקול שלך

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • גדי גדי
                                    גדי גדי last edited by

                                    סולם.
                                    רצף צלילים עוקבים המתחיל הצליל מסוים.
                                    ונגמר לאחר סוף הסולם (תלוי במינורי או מז'ורי).

                                    גיטרה וקלידים.
                                    מבין בכל דבר הקשור למוזיקה.
                                    אפשר לשאול.😀

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • מוישה
                                      מוישה last edited by

                                      שלום לכולם אני מעוניין לדעת מה הפירוש של המושג קאבר?
                                      מישהו יודע?

                                      'א חזן איז א נאר' (טיפש)
                                      עולם הנגינה סמוך וקרוב לעולם התשובה
                                      ואם החזן שעומד בעולם הנגינה לא נכנס לעולם התשובה
                                      הוא באמת טיפש
                                      הרבה ר' בונים מפרשיסחא

                                      אייצ'ית 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • אייצ'ית
                                        אייצ'ית צוות פיקוח @מוישה last edited by אייצ'ית

                                        @מוישה מבחינה מילונית-

                                        קאבר
                                        גרסת כיסוי , היא יצירה מחודשת של שיר של אמן אחד על ידי אמן אחר. לעתים קרובות גרסת הכיסוי דומה למקור, אך מבוצעת בצורה או בסגנון מוזיקלי שונה, ולכן היא מוגדרת כגרסת כיסוי. ישנם מקרים בהם אמן מבצע גרסה שונה לשיר שלו עצמו, וגרסה זו נחשבת לגרסת כיסוי, למרות שהשיר מבוצע על ידי האמן המקורי.

                                         מתוך ויקיפדיה....
                                        

                                        כיום-
                                        המון זמרים מתחילים- היצירות הראשונות שלהם הם "קאברים"- אם יש פידבק חיובי מהקהל- אז הם עוברים לשירים מקוריים שלהם...
                                        בעיני- יש קאברים שהרבה יותר יפים מהמקור...הן בלחן והן מבחינה ווקאלית של הזמר.

                                        " לעולם אל תתביישו בצלקת שיש לכם-
                                        היא בסה"כ מספרת שהייתם חזקים יותר ממה שניסה לפגוע בכם..."

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                        • הדסה
                                          הדסה last edited by

                                          אוקטבה – מקור השם במילה "שמונה" ביוונית, והמילה מציינת הפרש בין צליל לצליל אחר שתדירותו קטנה או גדולה פי שנתיים ממנו, ועל פי התיאוריה, לאחר שעוברים שניים עשר חצאי טונים שמתווכים ביניהם, הם נקראים באותו שם. בהתאם לכך, בגיטרה על גבי מיתר אחד, האוקטבה היא הפרש של שניים עשר שריגים, לדוגמא משריג 3 לשריג 15.

                                          מיתר שישי ומיתר ראשון נקראים באותו שם (מי שווה ערך E ) וההפרש ביניהם הוא שתי אוקטבות כי באמצע יש גם את מיתר 4 שריג 2 שהוא צליל האוקטבה שבאמצע.

                                          מוישה 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • מוישה
                                            מוישה @הדסה last edited by

                                            @הדסה
                                            את יכולה להסביר אולי מה הכוונה כי לבורים כמוני במוזיקה זה ממש לא מובן.

                                            'א חזן איז א נאר' (טיפש)
                                            עולם הנגינה סמוך וקרוב לעולם התשובה
                                            ואם החזן שעומד בעולם הנגינה לא נכנס לעולם התשובה
                                            הוא באמת טיפש
                                            הרבה ר' בונים מפרשיסחא

                                            הדסה אייצ'ית 2 Replies Last reply Reply Quote 1

                                            • First post
                                              Last post