אזהרה: השיר הזה קצת חריף... וגם די תוקפני ומדבר על נושא שלא כולם מכירים - שידוכים. אבל הוא נכתב מתוך הכרות אישית, אז אני ממליץ לנסות להתחבר, זו המציאות מהעניים שלי, על כל פנים צד אחד וחשוב שלה.
|-שוק העבדים-|
הטלפון הראשון היה גדוש במחמאות.
בנכם כה מיוחד, ניסים ונפלאות!
אתה מרגיש חשוב וחושב על מספרים.
איזה בחור יעבוד הכי חזק בבירורים.
ותוך חודש אתה מבין שזה לא תלוי בך.
לא כל אחת טובה תהיה טובה כאשתך.
אתה שוקל את מילותיך ומתאמץ גם להטעים.
מה הולך מה לא הולך מה מתאים מה לא מתאים.
ואתה - (פזמון)
לא נמוך לא גבוה וגם בגיל.
לא עקף לא עקוף, בחור רגיל.
מבחינה חיצונית בבירור הוא למדן.
כלכלית חצי על חצי לפי אומדן.
בלי כישרונות מיוחדים, אתה לא רוכש פה ידידים, אתה הסחורה הטריה וזה – שוק העבדים.
[בית שני]
יום אחד שדכן אחד ראה אותך בשחרית מאוחר.
אתה בחור בשידוכים אל תתנהג כך, משוחרר.
וכל העתיד שלך מונח על המאזניים.
אם עשית משהו רע תתנצל, ופעמיים.
חברותא עם הרב חברותא עם ההוא.
תפילות של ראש השנה איפה שכולם ראו.
מחליף את העניבות מתחיל לרקוד בחתונות.
סחורה טובה רוצה, רוצה שתבואו כבר לקנות.
אתה - (פזמון:)
לא נמוך לא גבוה וגם בגיל.
לא עקף לא עקוף, בחור רגיל.
מבחינה חיצונית בבירור הוא למדן.
כלכלית חצי על חצי לפי אומדן.
בלי כישרונות מיוחדים, אתה לא רוכש פה ידידים, אתה הסחורה הטובה וזה – שוק העבדים.
ובאירוסין אתה קצרת את השבחים.
על המידות והשקידה הדרשנים מאריכים.
ושבוע אחר כך אתה כמו גרב על העץ.
בודד ולא חשוב כי השידוך שלך התפוצץ.
אתה הרוס ולא נושם וצועק שאתה לא אשם.
אבל תכלס באמת אף אחד לא מתרשם.
והמנחמים אומרים שזאת שאתה זקוק.
כנראה שווה קצת פחות ממך בשוק.
ואתה - (פזמון)
או נמוך או גבוה או לא בגיל.
גם עקוף גם עוקף ולא רגיל.
אם מבחינה חיצונית בבירור הוא למדן
למי אכפת כי האמת היא לא אומדן
וכישרונות מיוחדים תמכור לידידים, אתה הסחורה הפגומה וזה שוק העבדים.
[זה הבית השני כמו שנכתב במקור אבל לא התאים לבית השלישי אז הוא הוחלף:
אחרי הטלפון ההוא באו עוד שישים. זו שבאה להשפיל ההוא שבא רק להרשים. אתה סחורה טריה וכלם ממששים. ומי שעובדים עבורך מחמאות מקוששים. תתלבש יותר חתיך אתה חייב להתבגר. ותצחק יותר חמוד ותפסיק להסתגר. לא מבקשים שתשתנה מבקשים שתתיישר. ילד טוב של אבא – בסוף עוד נתפשר. מצפים ממך יותר בן – תעשה יותר כבוד. למה אתה גורם לאמא ככה לעבוד. ואם הכול בשבילי ולא אכפת המעמד. אז למה הכול חיצוני, למה הכול מהצד?]-|