הבנתם את כל המילים?
-
בעקבות דיון שמתנהל כאן
על אמריקאים ששרים בעברית בלי להבין, עלתה בי המחשבה שיש גם ישראלים ששרים בעברית בלי להבין...
טוב, אולי הם כן מבינים, אבל אני המאזינה שומעת משפט יפהפה ונמלץ ונהנית מהתחכום, אבל כשאני מנסה להבין את המשמעות של המשפט, או את הקשר שלו למשפט הקודם, או בכלל את הרצף של המילים היפות שהוא שר - אני מגלה שאין לי מושג על מה הוא מדבר...
קורה גם לכם?
מה אתם אומרים?@Proud-jew זה מה שקורה בדר"כ שמנסים לייצר מוזיקת פופ זולה....
(למרות שלצערי זה קורה לפעמים גם במוזיקה טובה) -
@המחבל-המחופש תסתכלי בצפיות יחסית לריבו.. זה היה השוואה..תגללי קצת
@123-3 אמר בהבנתם את כל המילים?:
@המחבל-המחופש תסתכלי בצפיות יחסית לריבו.. זה היה השוואה..תגללי קצת
את תשכחו שריבו פונה גם לקהל שאינו חרדי.. זה מוסיף לו.
-
משה פלד הוא הדוגמא. כי אני בטוח שגם הוא לפעמים לא מבין מה הוא כותב. למשל; ''גם אם עייף ועדיין נלחם לו רק אניח להם לשנות'' וגם אם הוא מבין, עברית תקינה זה לא.
-
משה פלד הוא הדוגמא. כי אני בטוח שגם הוא לפעמים לא מבין מה הוא כותב. למשל; ''גם אם עייף ועדיין נלחם לו רק אניח להם לשנות'' וגם אם הוא מבין, עברית תקינה זה לא.
@יוסי-המוזיקלי
כ''כ בשיר בשורה טובה לא בדיוק מובן שם הכל -
@123-3 לא התכוונתי לזה אלא להמשך...
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
-
@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
@הכל-טוב-0
נכון.
בשירים של חנן בן ארי ובכלל בשירים ישראלים שמכוונים לקהל ישראלי-יש מושגים מעולם התוכן של התרבות הישראלית. מי שלא מכיר את הקלאסיקה של "בגדי המלך החדשים"-( והמלך הוא עירום...) או קצת היסטוריה כללית( דון קישוט) לא יבין במה מדובר..
קצת ידע עולם וגם עניין של גיל..:) -
@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
@הכל-טוב-0 הנה הביאור של השיר מתוך ויקיפדיה
%(#000000)[מילות השיר הן מחאה כנגד סטריאוטיפים ודעות קדומות הקיימות בציבור כנגד קבוצות באוכלוסייה ועל חנן בן ארי עצמו. השיר מציג בתחילתו טענה, לפיה לאנשים נח יותר להיסחף אחרי הסטיגמות מאשר לחשוב "הכל כבר מסודר לנו בראש מגירות מגירות, לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות". בהמשך השיר יוצא הזמר כנגד הסתה וסגידה לרייטינג. הוא ממשיך ומתקומם נגד סטריאוטיפים בחברה, על כך ששמאלנים מתויגים כבוגדים, ערבים כמחבלים, חרדים כשודדים, והמתנחלים כאלו שרצחו את רבין. בנוסף הוא יוצא נגד תפיסה בציבור שכל תל אביב טבעונית וכל העיר נתיבות היא מסורתית עממית, וכן שהדתיים פרימיטיביים עם ציצית ודוחים את טענות דרווין (אבולוציה).בפזמון החוזר מבקש הדובר השר שלא לכלוא אותו בשום כלוב ולא לסכם אותו בוויקיפדיה, כשהמשפט החוזר ונשנה בפזמון הוא: "אני הכל, אני לא כלום, אור אין סוף לבוש בגוף, אז אל תכלאוני בשום כלוב". לאחר הפזמון החוזר מוסיף בן ארי כי מצידו אפשר לקרוא לו דון קישוט, ולשים על ראשו פרס וגיליוטינה בכיכר. עוד הוא מוסיף כי זמן השדים עבר והגיע הזמן לומר למלך שהוא עירום. הוא ממשיך ומתלונן על התפיסה שנוצרה כלפיו ומבקש מהקהל למחוק כל מה שידע עליו עד היום, וכי הוא לא מתנחל, לא נציג של אלוקים, הוא לא דוס שמדיר נשים ולא מהווה גשר בין המגזרים. ומצהיר שהוא רוצה שישרפו המגזרים והדיעות הקדומות כדי שלכל אדם יהיה סיכוי. בחלק זה ניתנות דוגמאות נוספות לתפיסה סטריאוטיפית: כל המזרחיים מקופחים והחילונים הם כופרים, כל הנשים מתאימות רק למטבח, הרוסים אוהבים את סטלין, מאחורי כל חבר כנסת יש קופת שרצים (שחיתות שלטונית). בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה. את השיר מסיים בן ארי בתקווה שעוד יבוא יום שבו לא יכלאוהו בשום כלוב.]
ראיתי את זה כבר בפורום בנושא אחר (טקסטים יפים משהו כזה לא זוכר הקרדיט למי שהביא את זה) -
@הכל-טוב-0 הנה הביאור של השיר מתוך ויקיפדיה
%(#000000)[מילות השיר הן מחאה כנגד סטריאוטיפים ודעות קדומות הקיימות בציבור כנגד קבוצות באוכלוסייה ועל חנן בן ארי עצמו. השיר מציג בתחילתו טענה, לפיה לאנשים נח יותר להיסחף אחרי הסטיגמות מאשר לחשוב "הכל כבר מסודר לנו בראש מגירות מגירות, לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות". בהמשך השיר יוצא הזמר כנגד הסתה וסגידה לרייטינג. הוא ממשיך ומתקומם נגד סטריאוטיפים בחברה, על כך ששמאלנים מתויגים כבוגדים, ערבים כמחבלים, חרדים כשודדים, והמתנחלים כאלו שרצחו את רבין. בנוסף הוא יוצא נגד תפיסה בציבור שכל תל אביב טבעונית וכל העיר נתיבות היא מסורתית עממית, וכן שהדתיים פרימיטיביים עם ציצית ודוחים את טענות דרווין (אבולוציה).בפזמון החוזר מבקש הדובר השר שלא לכלוא אותו בשום כלוב ולא לסכם אותו בוויקיפדיה, כשהמשפט החוזר ונשנה בפזמון הוא: "אני הכל, אני לא כלום, אור אין סוף לבוש בגוף, אז אל תכלאוני בשום כלוב". לאחר הפזמון החוזר מוסיף בן ארי כי מצידו אפשר לקרוא לו דון קישוט, ולשים על ראשו פרס וגיליוטינה בכיכר. עוד הוא מוסיף כי זמן השדים עבר והגיע הזמן לומר למלך שהוא עירום. הוא ממשיך ומתלונן על התפיסה שנוצרה כלפיו ומבקש מהקהל למחוק כל מה שידע עליו עד היום, וכי הוא לא מתנחל, לא נציג של אלוקים, הוא לא דוס שמדיר נשים ולא מהווה גשר בין המגזרים. ומצהיר שהוא רוצה שישרפו המגזרים והדיעות הקדומות כדי שלכל אדם יהיה סיכוי. בחלק זה ניתנות דוגמאות נוספות לתפיסה סטריאוטיפית: כל המזרחיים מקופחים והחילונים הם כופרים, כל הנשים מתאימות רק למטבח, הרוסים אוהבים את סטלין, מאחורי כל חבר כנסת יש קופת שרצים (שחיתות שלטונית). בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה. את השיר מסיים בן ארי בתקווה שעוד יבוא יום שבו לא יכלאוהו בשום כלוב.]
ראיתי את זה כבר בפורום בנושא אחר (טקסטים יפים משהו כזה לא זוכר הקרדיט למי שהביא את זה)@בני-5 אמר בהבנתם את כל המילים?:
בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה.
אגב היה לו מריבה רצינית עם עידן על המילים האלה -
בעצם העניין הדיון נראה לי תמוה כי זה כל העניין בשירה לתת פאנץ' בקיצור וברמיזה ובלשון מליצית מבוססת על היסטוריה ועל מושגים ואגדות ומליצות ובפרט בזמרים הגדולים איין סיכוי שהיה נכנס מילה בלתי מוגהת ולא מובנת
(וסיפור המלך עירום הוא סיפור עממי על מלך גנדרן שאהב בגדים והיו המון חייטים וכו' והוא הגזים וכו' עד שהיועצים שלו תפרו לו בגד מיוחד שהיה מבד יקר ושקוף והמלך יצא ככה לפני העם....) -
@הכל-טוב-0 הנה הביאור של השיר מתוך ויקיפדיה
%(#000000)[מילות השיר הן מחאה כנגד סטריאוטיפים ודעות קדומות הקיימות בציבור כנגד קבוצות באוכלוסייה ועל חנן בן ארי עצמו. השיר מציג בתחילתו טענה, לפיה לאנשים נח יותר להיסחף אחרי הסטיגמות מאשר לחשוב "הכל כבר מסודר לנו בראש מגירות מגירות, לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות". בהמשך השיר יוצא הזמר כנגד הסתה וסגידה לרייטינג. הוא ממשיך ומתקומם נגד סטריאוטיפים בחברה, על כך ששמאלנים מתויגים כבוגדים, ערבים כמחבלים, חרדים כשודדים, והמתנחלים כאלו שרצחו את רבין. בנוסף הוא יוצא נגד תפיסה בציבור שכל תל אביב טבעונית וכל העיר נתיבות היא מסורתית עממית, וכן שהדתיים פרימיטיביים עם ציצית ודוחים את טענות דרווין (אבולוציה).בפזמון החוזר מבקש הדובר השר שלא לכלוא אותו בשום כלוב ולא לסכם אותו בוויקיפדיה, כשהמשפט החוזר ונשנה בפזמון הוא: "אני הכל, אני לא כלום, אור אין סוף לבוש בגוף, אז אל תכלאוני בשום כלוב". לאחר הפזמון החוזר מוסיף בן ארי כי מצידו אפשר לקרוא לו דון קישוט, ולשים על ראשו פרס וגיליוטינה בכיכר. עוד הוא מוסיף כי זמן השדים עבר והגיע הזמן לומר למלך שהוא עירום. הוא ממשיך ומתלונן על התפיסה שנוצרה כלפיו ומבקש מהקהל למחוק כל מה שידע עליו עד היום, וכי הוא לא מתנחל, לא נציג של אלוקים, הוא לא דוס שמדיר נשים ולא מהווה גשר בין המגזרים. ומצהיר שהוא רוצה שישרפו המגזרים והדיעות הקדומות כדי שלכל אדם יהיה סיכוי. בחלק זה ניתנות דוגמאות נוספות לתפיסה סטריאוטיפית: כל המזרחיים מקופחים והחילונים הם כופרים, כל הנשים מתאימות רק למטבח, הרוסים אוהבים את סטלין, מאחורי כל חבר כנסת יש קופת שרצים (שחיתות שלטונית). בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה. את השיר מסיים בן ארי בתקווה שעוד יבוא יום שבו לא יכלאוהו בשום כלוב.]
ראיתי את זה כבר בפורום בנושא אחר (טקסטים יפים משהו כזה לא זוכר הקרדיט למי שהביא את זה) -
@הכל-טוב-0
צודק!
פשוט רציתי לחזק את דברך..
אבל זה מופנה לכל אותם אלו שלא הבינו...:)
זה ממש עניין של גיל וידע עולם רחב.. -
@הכל-טוב-0
צודק!
פשוט רציתי לחזק את דברך..
אבל זה מופנה לכל אותם אלו שלא הבינו...:)
זה ממש עניין של גיל וידע עולם רחב.. -
זה ממש עניין של גיל וידע עולם רחב..
לא תמיד.
לפעמים פשוט בקצב של השיר קשה להבין את כל המילים. קחו למשל את אבא נשמה או את חנניה, לקח לי המון זמן להבין... -
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים?????????
אבל לדעתי שיר שרוצים שילך צריך להיות עם עומק במילים שלו
אני לא מתקשה להבין את השירים של חנן בן ארי (למרות השיר חנניה שלא התחברתי לרעיון שלו)
אבל הדור הצעיר הוא דור רדוד יותר שלא מחפש עומק (גרוע)
אז הם צריכים גם לשים שירים פחות עמוקים.. -
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים?????????
אבל לדעתי שיר שרוצים שילך צריך להיות עם עומק במילים שלו
אני לא מתקשה להבין את השירים של חנן בן ארי (למרות השיר חנניה שלא התחברתי לרעיון שלו)
אבל הדור הצעיר הוא דור רדוד יותר שלא מחפש עומק (גרוע)
אז הם צריכים גם לשים שירים פחות עמוקים..@hi-it-s-me ההיפך. אם הדור רדוד בואי נעמיק אותם.. יותר יפה לראות בקשות של להבין את השירים העמוקים. שירים שחשבו לפני שכתבו עליהם וחיברו רצף הגיוני של משפטים. מאשר לשמוע שירים דבילים בלי שום תוכן..עם פזמון שהוא כל השיר וכדו'
וסתם מעניין-לאיזה רעיון אל התחברת בחנניה? -
@hi-it-s-me ההיפך. אם הדור רדוד בואי נעמיק אותם.. יותר יפה לראות בקשות של להבין את השירים העמוקים. שירים שחשבו לפני שכתבו עליהם וחיברו רצף הגיוני של משפטים. מאשר לשמוע שירים דבילים בלי שום תוכן..עם פזמון שהוא כל השיר וכדו'
וסתם מעניין-לאיזה רעיון אל התחברת בחנניה?@123-3 ברור שצריך שירים עמוקים
אבל יש מלא שירים ששרים אותם כשרוקדים כמוזיקת רקע.....
אותם לא צריך עומק ועינין אלה מילים פשוטות
אני שונאת את כל השירים הדבילים בלי עומק
כשאני רוצה לשמוע שירים אני שומעת שירים ישנים....
ולא התחברתי בחנניה למנגינה למילים להכל פשוט לא אהבתי! -
@123-3 ברור שצריך שירים עמוקים
אבל יש מלא שירים ששרים אותם כשרוקדים כמוזיקת רקע.....
אותם לא צריך עומק ועינין אלה מילים פשוטות
אני שונאת את כל השירים הדבילים בלי עומק
כשאני רוצה לשמוע שירים אני שומעת שירים ישנים....
ולא התחברתי בחנניה למנגינה למילים להכל פשוט לא אהבתי! -
@מתויגת
נכון, לכן לא כל הזמן שומעים את השירים האלה!!!!!!!!!! -
@מתויגת
נכון, לכן לא כל הזמן שומעים את השירים האלה!!!!!!!!!!@hi-it-s-me לפעמים זה עושה הרגשה כבדה...
טוב, זה תלוי במצב...

-
@hi-it-s-me לפעמים זה עושה הרגשה כבדה...
טוב, זה תלוי במצב...

שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות